Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is leuk?

Ga je naar een dierentuin (veel) verderop omdat je met je (kleine) kinderen al een keer of zes dezelfde dierentuin hebt gezien?

Wanneer is iets leuk?

Hoeveel mag 'leuk' kosten, aan ongemak (ver rijden, files, onkosten)

Heb je wel eens een leuk reisdoel gepland dat in de praktijk reuze tegenviel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

28-04-2011 om 23:43

Huh?

Definitie van leuk staat vast in de Van Dale. Ik begrijp echt niet waar je heen wilt met je vraag maar doe toch een poging...

"Ga je naar een dierentuin (veel) verderop omdat je met je (kleine) kinderen al een keer of zes dezelfde dierentuin hebt gezien?"

Ligt eraan, meestal gaan we naar Emmen maar we zijn ook wel eens naar Amersfoort, Burgers Zoo, Dolfinarium, Duitsland geweest. Voor de afwisseling, voor de net wat andere accenten, omdat we er in de buurt waren, etc.
Ik snap alleen niet zo goed wat dit met 'wat is leuk' te maken heeft. Ik vind de meeste dierentuinen leuk.

"Hoeveel mag \'leuk\' kosten, aan ongemak (ver rijden, files, onkosten)"

Ik ben weleens naar de andere kant van de wereld gevlogen voor 'leuk'. Dat kostte een rib uit mijn lijf maar dat pinde ik zonder blikken of blozen omdat ik dat superleuk vindt. Ik kan genoeg bestemming vinden die veel goedkoper zijn (dagje pretpark, bungalowparkvakantie) die ik veel duurder vind omdat ik ze niet leuk vind.

Ik plan vakanties en uitjes om de files heen (met de wintersport rijden wij bv altijd op zondag). Maar soms pikken we wel een uurtje file mee. Een uur wachten voor een ritje in een achtbaan zal ik niet doen. Wat een onzin.

"Heb je wel eens een leuk reisdoel gepland dat in de praktijk reuze tegenviel?"

Ongetwijfeld, maar ik kan me niet 123 iets herinneren omdat de volgende dag dan altijd wel weer leuk was. In Nepal - fantastische bestemming - ben ik 's morgens vroeg om 4 uur opgestaan om 3 uur naar boven te klimmen om een zonsopgang te zien. Helaas zag ik alleen maar mist. Ik heb ook wel eens op campings gestaan waar ik niet weer naar terug ga. In Thailand hebben we overnacht in een boomhut in het regenwoud. Dat viel me echt tegen (en toch was dat ook een ervaring om nooit te vergeten).

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2011 om 00:43

Iets is leuk

als je het op het moment zelf als leuk ervaart en er met een tevreden gevoel op terug kunt kijken, denk ik. Je kunt van te voren nooit zeker weten of het leuk zal worden. Die verwachting ligt er wel, anders zou je er niet heen gaan.
Wij zijn een keer met Hemelvaart met de trein naar Harderwijk gegaan voor het Dolfinarium. Dat doen we nooit weer, vééls te druk. De reis vonden we dus niet leuk, maar het Dolfinarium wel. Daar zijn we later nog een keer heengegaan, omdat we het zo leuk vonden.
Wat de eerste vraag betreft gaan wij naar attracties of plaatsen omdat we denken dat het leuk zal worden. Dat kan de ene keer wat dichter bij huis zijn en de andere keer wat verder. Het komt nooit voor dat we ergens 6 keer achter elkaar heengaan en dan beslissen dat we om die reden maar eens ergens anders heen moeten gaan.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

29-04-2011 om 07:50 Topicstarter

Verwachtingen

'als je het op het moment zelf als leuk ervaart en er met een tevreden gevoel op terug kunt kijken, denk ik. Je kunt van te voren nooit zeker weten of het leuk zal worden.'

Zo is dat. Veel hangt samen met verwachtingen.

Ik vind iets zelden leuk als het enorm druk is en ik in een mensenmassa moet staan. Of rondlopen. Maar er zijn vast mensen die daar helemaal geen moeite mee hebben.

Jaren geleden waren wij zo ijverig om op Tweede paasdag een gezinsuitstapje te plannen, meestal zijn we daar te lui voor.
Affijn, er heersten dat vorojaar dierziekten, ik weet even niet meer wat, waardoor veel natuurgebieden dicht waren. We zijn toen naar Naturalis gegaan, waar je over de hoofden bleek te kunnen lopen. Tjonge - zonde van het geld en de reistijd.

Leuk

is vooral dichtbij, bij voorkeur gratis en niet te hysterisch druk. Ver rijden wil ik zo veel mogelijk voorkomen aangezien ik al zo veel km per week moet rijden voor mijn werk.

Leuk is een dagje aan de plas hier in de duinen bij mooi weer. Kost vrijwel niets, kan met de fiets, ik kan redelijk inschatten wanneer en hoe laat het druk is. Leuk ook is in de buurt een speeltuin, kost vrijwel niets, de oudste neemt dan een vriendinnetje mee en wij zijn dan met mandarijntje bezig.

NIet leuk vind ik de jaarlijkse kermis hier, gisteren nog geweest met 3 kinderen, a duur, b hysterisch druk, c zeurende kinderen die nog meer en langer willen. Want dat is de pest als je met kinderen naar iets gaat wat speciaal voor kinderen is, ze zeuren zo (althans hier) om snoep, ijs, langer, meer etc.

annie

annie

29-04-2011 om 09:21

Leuk

Mijn hoogleraar zei altijd: Hoezo leuk? Kun je erom lachen?

Ineke P.

Ineke P.

29-04-2011 om 10:43

Annie

haha, daar moet ik weer om lachen. Wat een grappig van die hoogleraar. Ik ga hem ook gebruiken.

Kobalt

Kobalt

29-04-2011 om 16:23

Jaah, die hoogleraar van annie

Die wordt hier in huis regelmatig geciteerd. Wat een mooie uitspraak!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.