Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

+ Brunette +

+ Brunette +

14-07-2013 om 13:58

Wat is het verschil tussen douchegel en handzeep?

Sinds kort heb ik een mooi zeeppompje op de wastafel staan. Nu vind ik het eigenlijk onzin om handzeep (vaak met pompje) te kopen om het over te gieten in dat mooie flesje. Het lijkt me logischer om er douchegel uit een literfles in te doen. Maar misschien heeft douchegel wel heel andere eigenschappen? Minder ontsmettend? Slechter voor de huid? Of is het eigenlijk allemaal één pot nat?

't is allemaal zeep

Ik denk dat de enige verschillen tussen al die zeepproducten de vloeibaarheid en schuimkracht zijn. Je kan de handzeep makkelijk vervangen door douchegel, da's ongeveer even dik en schuimend.

skik

bibi63

bibi63

14-07-2013 om 15:13

Handzeep (vloeibaar)

Heb je ook in grote (en goedkope, bijv. huismerk) navulflessen. Dus voor de kosten maakt het m.i. geen verschil.
Bibi

P

P

14-07-2013 om 18:21

Precies bibi

Wij hebben ook van die grote literflessen met handzeep, van een niksmerk, bij de dirk.

Vic

Vic

14-07-2013 om 19:48

Pompje

Ik koop altijd gewoon zeeppompjes van het basisbasismerk van C1000. Kost volgens mij 49 cent, dus daar hoef je niet voor te gaan overgieten. Met dat spul zou ik dan weer niet mijn lijf durven wassen

Marie

Marie

14-07-2013 om 20:22

Zeepvrije wasgel

Hoi
In de zeeppomp (aan de muur) in de badkamer zit zeepvrije wasgel van de Action. Wij wassen ons namelijk (schijnbaar heel ouderwets) nog geregeld aan de wastafel (gezicht, armen, hals/nek en billen). Gewone handzeep vind ik dan toch te agressief.
In de zeeppomp op het wastafeltje in de wc en op het aanrecht in de keuken zit handzeep (vul ik aan uit literfles van de Action).

+ Brunette +

+ Brunette +

14-07-2013 om 20:23

Vic

Het gaat me niet om het geld (nou ja, ook wel een beetje) maar om die lelijke flessen en het milieu. Waar ik woon heb ik nog nooit literflessen handzeep gezien. Of misschien de Lidl eens proberen, die heb je hier tegenwoordig ook.

+ Brunette +

+ Brunette +

14-07-2013 om 20:25

Marie

Aha, handzeep is dus agressiever dan douchegel (meer ontsmettend/vetverwijderend). Dan wordt het denk ik een Unicura-achtige douchegel.

Annet

Annet

15-07-2013 om 08:22

Heb je een aldi?

Wij halen daar altijd zeepvrije wasgel in grote fles.
Die gebruiken we voor alle zeeppompjes in huis.
Geen idee of Lidl ook zoiets heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.