Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

24-09-2012 om 11:41

Wat is een leuk kookboek voor kinderen?

Mijn dochter van 9 heeft ontdekt dat ze koken en bakken erg leuk vindt. Ze kookt nu vaak met ons mee, maar ze zou graag een kookboek willen hebben om zelfstandig uit te gaan koken. Wat is een leuk en begrijpelijk kookboek waarvan de recepten ook gewoon lukken en (ook niet onbelangrijk) lekker zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blue band kinderkookboek

Lukt altijd. Met één bloemetje zijn hele simpele recepten en dan heb je ook nog 2 en 3 bloemetje. Hier hebben ze er veel plezier van gehad.

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2012 om 14:35

Blue Band is erg leuk en makkelijk. Mijn dochter heeft ook wat AHkookboeken speciaal voor kinderen, beide soorten boeken staan misschien nog op MP.

Zus

Zus

24-09-2012 om 22:04

Bedankt!

Heb het meteen gezocht op internet en besteld voor 1,50€! Dank voor de tip, ben benieuwd hoe ze het zal vinden.

Fiorucci

Fiorucci

25-09-2012 om 07:23

Zus

Veel pelzier, mijn 12 jarige dame is er inmiddels helemaal los op, ze zou het liefste elke dag bakken.

Leuk!

De andere blue band-kookboeken staan hier ook gewoon in de kast. Altijd handig om iets na te zoeken.

Guinevere

Guinevere

25-09-2012 om 13:51

Huisblad

Ik laat onze 10-jarige regelmatig een recept uitzoeken uit het blaadje van de supermarkt. Er staan altijd wel een paar supersimpele recepten in. Laatst heeft hij rendang gekozen (met een zakje natte kruidenmix, dat wel). Maar er staan nog veel meer beginnersrecepten in. Of ik vraag wat hij wil koken (zonder boek). Dan zegt hij: macaroni met geraspte kaas, gekookt ei, en mais uit blik. Ook goed, 't is voedzaam en hij kan het helemaal zelf klaarmaken!

Dd online

De recepten uit het Donald Duckkookboek staan, samen met meer recepten, op de Donald Duck-website.
Er zitten heel lekkere dingen bij, van makkelijk tot moeilijk. Favoriet hier zijn de 'Ovenheerlijke Perziken'.

Zus

Zus

25-09-2012 om 17:39

Leuke ideeen zeg

Donald Duck is hier ook favoriet, leuk dat ze ook een kookboek en recepten hebben. Ga er eens naar kijken, lijkt mij ook een mooi sintkadootje als blijkt dat het koken goed genoeg lukt.
Allerhande is ook misschien handig, al merk ik dat sommige recepten, bij mij althans, soms heel suf uitpakken. Maar dat kan ook aan mij liggen, ben niet zo een kook-ster

Guinevere

Guinevere

26-09-2012 om 08:54

Basis

Ik vind het altijd supergoed als kinderen willen koken. Wel heb ik zelf een onderliggend doel: zorgen dat de basistechnieken aanwezig zijn. Daar hoort bv. het koken van een ei bij, maar ook simpele aardappelen schillen en koken, rijst koken, pasta koken, het koken van groente. Al die "sec" gerechten die je eigenlijk niet tegenkomt in de "leuke" kookboeken, maar de kennis van die bereiding heb je bij zowat alles nodig.
Dus meestal wordt het hier 1 "lollig" gerecht en dan basisvoedsel ernaast.

Zus

Zus

26-09-2012 om 17:50

Inderdaad

En ze is nu haar vader aan het helpen koken en heeft net een pan aardappelen geschild En ik lekker OOLen.
Eitjes bakken doet ze ook graag, als we thuis lunchen maakt ze dat voor ons op brood.

Guinevere

Guinevere

26-09-2012 om 18:40

Kijk, die komt er wel!

Zo, die zusdochter gaat er wel komen op culinair gebied!

Hier

hebben ze leren koken op scouting. Twee weken kamp en zelf koken op houtvuur hebben hun basiskennis aardig op peil gebracht. Nadeel: ze wassen niks en gooien overal een saus over van tomaten/paprika/ui/champignons, allemaal bleh ongewassen, de viezeriken.

Zus

Zus

27-09-2012 om 20:48

Scouting

Ach ja, flink verhitten en alles is weer schoon Vandaag is het kookboekje aangekomen en het valt in zeer goede aarde, dochter is erg blij ermee en dit weekend gaat ze weer iets maken. Leuk ook dat er van die heerlijk ouderwetse gerechten in staan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.