Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lola

Lola

17-05-2018 om 14:14

Wat is een goede schoonmaker?

Hoi,

Wij hebben via huiscleaning een schoonmaker gevonden. Echter vindt zij kletsen belangrijker dan schoonmaken. Ook vergeet ze vaak dingen, vaak buiten adem als ze de trap afkomt (heeft NL COPD) en als wij de factuur een dag te laat betaald hebben, zit zij er bovenop en eist ze van ons de betaling. Morgen hebben het gesprek met haar om het te beëindigen. Maar je zou zeggen, zo'n dergelijk persoon is toch al gescreend via huiscleaning e.d.? Hadden we dit kunnen voorkomen? Wat kunnen we bij een volgend iemand anders doen? Waar moeten we vooral opletten bij een nieuwe schoonmaker? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Niki73

Niki73

17-05-2018 om 14:28

Jammer, volgende

Een goede schoonmaker is iemand die bij jouw manier van huishouden past. Dat is voor iedereen anders. Ik zou gewoon met deze stoppen en kijken of degene waar het bureau dan mee komt beter bij jullie past. Je kunt je wensen doorgeven aan het bureau, maar garanties krijg je niet.
Je kunt een lijstje maken van dingen die elke keer gedaan moeten worden en dingen die ook regelmatig, maar niet elke week gedaan moeten worden. Dan valt er niets te vergeten.

Wat er gedaan moet worden...

En wat past in het tijdsbestek.

En zelf duidelijk zijn.
"Dingen vergeten", welke dingen?
En dat ze Copd heeft lijkt me ook niet relevant.

En ondanks dat ze niet bevalt moeten facturen op tijd betaald worden. Als jij de kantjes ervan af loopt op je werk krijg je evengoed op tijd je salaris toch?

Je hebt geen klik met haar, kan gebeuren.

juf Ank

juf Ank

19-05-2018 om 12:19

Lola

Wat een arrogantie klinkt er uit jouw berichtje. Je lijkt me niet zo'n prettige werkgeefster, zo zonder inlevingsvermogen.

Jasmijn

Jasmijn

19-05-2018 om 13:42

Geen arrogantie

Hmmm ik lees er helemaal geen arrogantie in. Ik kan me voorstellen dat je ontevreden bent. Maar goed, dat de schoonmaakster buiten adem is als ze de trap afkomt, dat is in principe niet jouw probleem, wel vervelend voor de schoonmaakster zelf. Als ze haar werk maar goed doet en niet teveel staat te kletsen (terwijl ze kan kletsen en schoonmaken tegelijk) Dat ze op tijd betaald wil worden vind ik niet meer dan normaal en dat ze daarvan wat zegt ook, dus dat je je daarover opwindt lijkt me niet terecht.
Hopelijk krijg je de volgende keer een betere schoonmaakster, en ik zou huiscleaning er wel op aanspreken. Is hetgeen je vraagt om te doen wel realistisch? Zou je het zelf ook kunnen doen in die tijd? Zo moet je even rekenen wat je vraagt aan taken per keer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.