Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rembrand

Rembrand

24-09-2011 om 22:51

Wat is een fijne wok?

De vraag staat er al.
Ik heb in mijn nieuwe keuken een heuse wokbrander en ik wil graag een goede wok met steel.
Ga ik voor een wok met anti-aanbaklaag of kies ik een echte stalen wok ?
Wat zouden jullie doen ?
Groetjes M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 23:38

Gietijzer

Ik heb gietijzeren wokken, zónder steel. Van de AH. Zwarte. Wegen als dieplood, staan als een huis op je wokbrander

Ik ga eens even googelen of ik een plaatje kan vinden.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

25-09-2011 om 07:21

Ja,die!

Ja die wok heb ik ook, die is echt geweldig. Geen steel,daarvoor is tie te zwaar.

Plaatijzer

Ik heb een echte Chinese plaatijzeren wok. Zonder steel. Man heeft hem uit China meegebracht maar hier verkopen ze ze ook bij toko's.
Nieuw zijn ze glimmend metaal, maar in gebruik worden ze pikzwart en hij brandt helemaal niet aan. Koop er meteen zo'n grote metalen schep met houten steel bij om je roerbaksels lekker om te kunnen scheppen. Dan mis je een steel aan je wok zeker niet.

Ik heb in het verre oosten nog nooit een wok met antiaanbaklaag gezien. Dat tefal spul kan ook helemaal niet tegen de temperatuur van een wokbrander.

Zo'n gietijzeren wok is vooral voor oosterse stoofgerechten denk ik. Maar voor dat soort gerechten gebruik ik een grote braadpan.

Ik ben dus plaatstaal fan!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Plaatstaal ja

Gietijzer is veel te zwaar, dan kun je allerlei werp- en gooitrucjes met je wadjan niet uitvoeren.
Ga gewoon naar een goede toko en vraag daar advies.

cqcq

cqcq

25-09-2011 om 22:44

Thermolon

En als je dan toch graag een anti-aanbaklaag wilt, neem dan een Thermolon wok. Dat is bestand tegen 400 graden, dus dan heb je niet meer het probleem van tefal wat afbrokkelt bij te hoge temperaturen.

Hier hebben we een BK Balans Wadjan, tot grote tevredenheid.

http://www.bk-by-fonq.nl/product/bk-balans-wadjan-32-cm/29708/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.