Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tiepmiep

Tiepmiep

17-03-2014 om 13:49

Wat is de lekkerste smoothie?

Ik heb zonet een blender gekocht. We hebben onze eerste smoothie gemaakt, met appel, kaneel, melk en yoghurt. Best lekker, maar ik had meer smaak verwacht.
Ik heb al zitten googlen, er staan 1001 recepten, ongelofelijk wat je er allemaal doorheen kan doen (chocoladekoekjes?).
Wat is volgens jullie het lekkerste en smaakvolste recept voor een smoothie? (daar heb ik meer aan dan al die recepten uitproberen

Rafelkap

Rafelkap

17-03-2014 om 13:59

Hier

stip op 1: sinaasappelsap (eerst persen), halve banaan en avocado.

Evanlyn

Evanlyn

17-03-2014 om 14:02

bij ons

10 uitgeperste sinaasappels en 3 bananen. Eventueel nog een paar kiwi's, maar wel gezeefd (en dat is een gedoe). Als die van jullie niet zo moeilijk doen over pitjes, hoeft dat niet.

sinaasappel, banaan, spinazie

Superontbijt!
Evt met wat lijn- of ander zaad erdoor.

Meer smaak

Die je geprobeerd hebt (appel etc) wordt ws wat meer uitgesproken als je er wat (niet te veel!) verse gember doorheen raspt.

Fiorucci

Fiorucci

17-03-2014 om 17:00

en hier....

Banaan/aardbei/mango

Brianna F

Brianna F

17-03-2014 om 19:25

groen

Avocado, banaan, krop sla, 2 stengels bleekselderij, 1/2 mango. evt. lijnzaad en wat honing voor de zoetekauwen

Diepvriesfruit

Mijn dochter maakt elke ochtend een smoothie. Haar favorieten zijn: rood fruit uit de vriezer, en flinke klodder griekse yoghurt en een uitgeperste sinaasappel. Of hetzelfde maar dan met mangostukjes uit de vriezer. Ze maakt ook wel eens een smoothie met sinaasappelsap, avocado en spinazie, maar da's meer een aquired taste denk ik.

skik

Sukran

Sukran

18-03-2014 om 05:27

Groentjes en Brianna, vraagje

Brianna: zeef jij de mix? Blijft die bleekselderij niet heel erg draderig? Ik hou nl niet zo van de smaak maar in een smoothie lukt het misschien wel.

Voor 3 personen: nog. 5/6 blokjes diepvriesspinazie (vers kan ook, diepvries is voor het gemak), banaan, verse gember en 3 eetlepels yoghurt. Of sinaasappel (zo'n superblender dus kan er helemaal in, wel geschild natuurlijk), yoghurt, sla, wortel, zucchini. Als je van alles een halve gebruikt, heb je kant en klaar liggen voor volgende dag.

Hier is de smoothie de opstarter in de ochtend, probeer altijd meer groenten dan fruit te doen. Voor mee naar school: yoghurt met (diepvries)bessen en banaan. Invriezen in potje, is ontdooid tegen lunchtijd.

Zelf amandelmelk maken en de pulp gebruiken in de smoothie. Doet niet zoveel voor smaak, wel voor 'body'.

Brianna F

Brianna F

18-03-2014 om 08:09

Sukran

Ik zeef niks. Mijn blender (gewoon een Bifinet van de Lidl) kan dat allemaal aan.

bibi63

bibi63

18-03-2014 om 09:31

deze is heeeel lekker

Een paar blaadjes verse boerenkool (das errug lekker door een fruitsmoothie. Het heeft geen uitgesproken smaak in de smoothy, maar geeft het wel wat pit). Vervolgens sinaasappel/citroensap, diepvries frambozen en een halve banaan. Heerlijk.
Gr. Bibi

Thursday Next

Thursday Next

18-03-2014 om 11:05

ruccola

ik hou erg van ruccola door de smoothie, dat maakt het wat pittig.
Verder is mint heel lekker, bleekselderij doe ik er ook vaak door. Vanochtend deed ik er voor het eerst een handvol vlierbloesem door (die heb ik in de vriezer), dat is ook erg lekker! En een scheut rabarberlimonade (van de ikea) erdoor is ook een aanrader.
Ik heb geen favoriet, maak het gewoon met wat ik in huis heb.
Vaak is dat appel, banaan, bleekselderij, ruccola, rode en zwarte bessen (3 of 4 van deze ingredienten).
Daarbij doe ik dan sinaasappel(sap), yoghurt en/of amandelmelk. Ook wel eens een schep zemelen erbij voor de vezels, dan wordt het een soort drinkontbijt.

hier

houden ze van zoet:vnml: banaan,peer,appel en sinaasappel.
af en toe wat yoghurt erdoor en laatst had ik nog wat perzik uit blik, die er ook doorgedaan en vonden ze ook lekker met kiwi,sinaasappel en banaan. Kiwi moet je wel snel drinken vind ik anders worden de pitjes bitter.

Yvonne

Yvonne

21-03-2014 om 06:21

Aardbei met verse munt

Bak aarbeien 500gr
paar takjes verse munt
melk
ijsklontjes
Eventueel wat zoeter maken met poedersuiker of zoetstof

mama2

mama2

21-03-2014 om 10:03

Passievrucht

dat maakt het bij ons wat smaakvoller Hier de favo Passievrucht/banaan/mango/vanillejoghurt....mmmm zalig!

Evanlyn

Evanlyn

21-03-2014 om 10:46

pitjes?

Zeef je de pitjes er dan uit, of gaan die gewoon mee?

Gisteren gedronken in een restaurant

Ik vond het een heerlijke combinatie: peer, kaneel en yoghurt, hmmmmm!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.