Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moni

Moni

21-01-2015 om 21:04

Wat is de beste oploskoffie?

Ik houd erg van goede koffie en ben nu op zoek naar de beste oploskoffie die je in warme melk kunt oplossen.
Het hoeft niet op een cappuccino of iets dergelijks te lijken. Als de kwaliteit van de koffie maar goed is.

Wie heeft een tip?

Goudmerk

Ik vind de meeste merken Goudmerk, ook de huismerken van de Aldi bijvoorbeeld of een andere super, wel goed. Ik heb zelf meestal Nescafe Goudmerk.

Thursday Next

Thursday Next

21-01-2015 om 22:01

wij

hebben de nescafe espresso, van dat hele fijne poeder. Wij doen er gewoon kokend water bij maar met melk kan het vast ook wel.

Katniss

Katniss

21-01-2015 om 22:53

Huh?

Ik vind alle oploskoffie vies of in ieder geval een stuk minder lekker dan gewone filterkoffie of desnoods Senseo. Of maken jullie er alleen speciale drankjes mee?

Lekker hoor Katniss

Ik vind de meeste koffie te sterk en met deze oploskoffie kun je ook een lekker slap bakkie zetten. En dan nog eens een extra kopje nemen.
Ruikt ook heerlijk, niets mis mee. En als eenzame koffiedrinker hier thuis vind ik een pot zetten niet lekker, dat meurt al snel, en senseo vind ik ook niet lekker.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-01-2015 om 00:04

Van Lidl

Als ik oploskoffie in huis haal, dan vind ik de cappuccino van Lidl wel lekker. Daarmee kun je tenminste zelf bepalen hoeveel poeder je in de kop/beker doet. Ik doe er meestal meer in dan wat geadviseerd wordt. Gewone oploskoffie vind ik geloof ik toch echt minder lekker dan Senseo.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-01-2015 om 08:04

Nescafe espresso

Hier ook Nescafe espresso. Is er in zakjes (voor 1 kopje) en in potten.
De mannen hier in huis zeggen dat ze het vrijwel net zo lekker vinden als de koffie uit ons dure verse bonen apparaat.

Moni

Moni

22-01-2015 om 08:10

Bedankt

Ik ga de Nescafe espresso halen. Een pot want dan kan ik doseren.

Christel

Christel

22-01-2015 om 10:12

Andere oplossing

Als ik alleen ben zet ik koffie in de cafetière. Ik heb een 3-kops ding van Bodum en daar gaat gewoon gemalen koffie in (wel grove maling). Je kan dat net zo sterk maken als je wil, standaard is 3 schepjes koffie, maar je kan er altijd meer of minder doen.. Oploskoffie gebruik ik alleen als ik hopjesvla maak.

Christel

Christel

22-01-2015 om 10:12

Ik had nog een link opgezocht

http://www.bodum.com/nl/nl/shop/detail/10948-01/

Christel

Christel

22-01-2015 om 10:12

En trouwens

bij Blokker kost ie maar 14.95.

Lusithania

Lusithania

22-01-2015 om 10:43

Nescafé Espresso

Mijn man drinkt ook de koffie gemaakt van het poeder van de Nescafé Espresso. Het smaakt hem goed.
In Frankrijk zijn er nog twee andere smaken van te koop.

guera

guera

22-01-2015 om 13:18

grappig

De combinatie: ik houd van GOEDE koffie en dan oploskoffie is voor mij een contradictio in terminis. Oploskoffie is ronduit niet lekker. Hooguit op vakantie als je met de iglotent en een campinggasje gaat.....anders liever thee.

haha guera

ik associeer het ook met de vakantie en we verheugen ons er dan ook nog op.

Hadewich

Hadewich

22-01-2015 om 14:18

hihi guera

Ik dacht precies hetzelfde. Zelfs op vakantie gebruiken we geen oploskoffie. Eén jaar gedaan ivm kapot koffiezetapparaat, maar daarna toch weer een nieuwe gekocht.

guera

Ik dacht het ook hoor. Goede koffie of geen koffie!

mijk

mijk

22-01-2015 om 21:53

espressooot van ikea zet ook een

Heerlijke koffie , zo 1 of 2 kopjes en niet veel meer werk dan water koken...

marianne

marianne

22-01-2015 om 22:00

senseo

Ik snap ook niet dat mensen senseo echte koffie noemen.

Moni

Moni

22-01-2015 om 22:17

Het is wel een leuke discussie

Ik heb er bewust niet bij gezet waarom ik deze vraag stel.
Dat wil ik zo houden.
Ik ben heel blij met alle tips. De Nescafe Espresso is gekocht, nog niet geprobeerd.

mijk

mijk

22-01-2015 om 22:53

Je wil een beter merk voor je schoonmoeder kopen

Dan heb ik met de nescafe ook redelijke ervaring

Echte koffie of geen koffie

Ik houd van een pittig bakje koffie, heb thuis espressopotjes en een cafetiere. Met een Nespresso Ristretto in een kopje ter grootte van een vingerhoedje maak je me ook blij. Maar buiten de deur neem ik meestal thee. Koffie in het ziekenhuis, bij een vergadering of bij mensen die zelf nooit koffie drinken vind ik de koffie meestal zo slap of gewoon vies, dan liever helemaal geen koffie. Alle soorten oploskoffie vind ik een gruwel, de lucht alleen al. Alsof het al de hele ochtend op een warmhoudplaatje heeft gestaan.


https://www.youtube.com/watch?v=KrwwRjVfaOE

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.