Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

22-09-2011 om 18:24

Wat hebben de koukleumen aan in de herfst/wintertijd?

Ik heb vorig jaar de 100% katoenen blousjes ontdekt, zit veel lekker dan al die elasthantroeptshirts waar je toch zo snel in gaat zweten...

Maar wat doe ik met deze tijd van het jaar? Ik heb het gewoon snel koud als ik stil zit (op de bank, achter de laptop) en zit nu ook al weer lekker in een fleecetrui (nog geen shirt eronder, daar moet het nog wat kouder voor worden lol) maar wat hebben de 'kouwelijken' hier dan aan?

Geef bijvoorbeeld eens wat voorbeelden van een online winkel, iets wat mij van mijn fleecetruien afbrengt maar wel lekker warm is en zeker niet bloot van boven (veel te koud LOL). Een shirtje met jasje erboven wat openvalt is dus voor mij al te koud.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

ik draag nu graag dunne vesten over een shirtje. Meestal een wit basic shirt met een langer vest. Bij Esprit.nl kun je kiezen voor langere varianten, en dan zie je diverse van dunne stof.

Ik heb ze ook in dikke wollen varianten maar die laat ik nog even liggen voor de winter.

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 18:42

Vest

Ik zit weinig stil, maar als het een keer voorkomt dan pak ik een vest.

Truien, vesten met sjaal ofzo?

Wat dacht je van truien, vesten en eventueel een mooie sjaal als de hals open valt? En vooral wol, dat is heel warm en ademt. En tegen de kriebel zou je er een katoenen shirt of blouse onder kunnen doen. Sorry, maar fleece vind ik niet echt mooi. Meer een praktisch ding. Hier een hele pagina vol mooie warme dingen:

http://www.orangebag.nl/orangebag/Vrouwen/collectie/Truien%20en%20Vesten/

Maar als je het zo koud hebt, zou je niet eens gaan kijken waar dat door komt? Ben je licht van gewicht? Een lage bloeddruk? Komt het misschien daardoor?
Ik hoor mijn kouwelijke vader altijd roepen dat een hemd heel veel scheelt.

Bedoel je ook dat je het bij dit weer al zo koud hebt dat een open vallend jasje te koud is?

Succes met je warm en mooi kleden!

Dorry

Merel

Merel

22-09-2011 om 19:23

Laagjes

Ik draag meestal over mijn bh een hemdje met spagettibandjes, daaroverheen een t-shirt, soms met lange mouwen, soms met korte mouwen. En daaroverheen een bloes of een vest. Hoe kouder ik het krijg hoe meer laagjes ik draag. In mijn nek heb ik het zelden koud, dus ik heb vaak wel iets met een V-hals of een grote ronde hals. En soms draag ik een leuke sjaal rond mijn nek, zit lekker warm en staat ook sierlijk op een wat saaie outfit.

Wol. wol en nog eens wol

http://www.schaapskleren.com/groep/volwassenen/product/352_yak_omslagdoek_

Veel warmer en veel fijnere warmte dan fleece!

Fleece is toch een soort plastic?

Kort door de bocht dan?

Ik vind fleece hélemaal niks! Zweterig, benauwd, gewoon helemaal niet lekker.

Wat ik aan heb - hemdje, shirt met lange mouwen, soms een vest erover, een fleurige sjaal voor de gezelligheid en de open hals.

Warme voeten!

Ik draag thuis meestal een (wollen) vest als ik stilzit, heerlijk warm. Als het echt koud is buiten draag ik bovendien ook nog eens hemd onder mijn kleding. Verder zorg ik er altijd voor dat ik warme voeten heb (wollen sloffen). Als je koude voeten hebt, heb je het voor de rest ook koud.

Chris

Meerdere lagen

Liefst alles katoen. En liever geen elastan of fleece, van fleece krijg ik nog erger jeuk dan van wol.

Dus hemd, t-shirt, daar kan nog een bloes over, of een jurk en daarover kan nog een sweater en/of vest en dan nog een omslagdoek of sjaal.
Tegen de tijd dat ik dat allemaal aan heb is het meestal wel winter.

Guinevere

Guinevere

22-09-2011 om 21:55

Gewoon hemd

Waarom trek je niet gewoon een hooggesloten hemd onder je blouse (oid) aan? Geen spaghettibandgeval, maar eentje met een hoge rug en iets breder op de schouders. Bij de Hema te koop, en ja, er zit énig elastan in, maar ik weet niet wat jouw elastan-grens is. Of toch een wollen hemd eronder, voor de echte bibberitis.

Ja da's waar

al die elastan-dingen zweten erg. Maar goed, als ik het koud dreig te krijgen zit ik meestal stil, dus dan valt het met dat zweten wel mee.
Op zoek naar katoen met zo weinig mogelijk toevoegingen. En dat het dan minder strak zit, hm, dat kan mijn figuur wel hebben

Rieke

Rieke

22-09-2011 om 23:27

Katoenen sweatjasje met rits

Je weet wel, zo'n sportjasje met capuchon en rits. Zit heerlijk,( bij bristol gekocht) tshirt met lange mouw eronder. Of een ouderwetse bodywarmer. Ik heb zo'n katoenen met een nep bont binnenkant, ook heerlijk warm. Met rits uiteraard.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-09-2011 om 00:04

Naast wat al genoemd is.

Thuis kun je je in een poncho of (fleede)dekentje wikkelen. Voor buiten de deur heb ik de thermohemden ontdekt, wel synthetisch maar als je ze van een goed merk koopt, zijn ze niet zweterig, beetje duur maar gaan jaren mee. Heb er ooit een paar bij een sportwinkel gekocht en ben er erg blij mee, ze wegen niets en voegen geen volume toe. Ik kleed me in Nederland warmer dan de gemiddelde burger en dat valt op maar met zo´n thermohemd heb je een soort onzichtbare beschermlaag en de bovenkleding hoeft dan niet meteen een fleeceding of opzichtig dikke wollen wintertrui te zijn. Warme voeten is ook erg belangrijk, thuis sloffen en buiten lekkere warme schoenen met dikke sokken, ik begrijp de Uggs-mode helemaal.

ayla

ayla

23-09-2011 om 08:10

Ik ben de kampioen koukleum

Ik had gisteren een spijkerbroek, sokken, laarzen, dan top met spagettibandjes, coltrui en nog de fleecetrui van man aan (gewoon overdag), en ik had nog koude handen. ’s Avonds vaak dikke warme broek, t-shirt met lange mouwen, dikke fleece trui en een warme kruik. Zodra het koud wordt werk ik met laagjes, wol en fleece. Ik wil nu nog graag een net warm fleece vest voor op mijn werk.

wendelien

wendelien

23-09-2011 om 16:38

Hmm

Je zou het in de merinohoek kunnen zoeken. Goede merino kun je op je huid dragen. Ook combinaties van wol of katoen met zijde zijn heel behagelijk: misschien kun je eens zo'n hemdje proberen?
Helemaal super is kasjmir, heb ik ontdekt (gelukkig zwaar in de uitverkoop). Thermo vind ik niet fijn, zeker niet om in stil te zitten (nog afgezien van de geureffecten op den duur).

Janna

Janna

23-09-2011 om 16:43

Begin bij de 'basis'

Lekker warm ondergoed dus.
Thermisch ondergoed kan, maar zelf vind ik hemdjes (en als het echt heel koud is: broekjes) van wol of een mengeling van wol en zijde/katoen veel prettiger. Het is wel even investeren, maar die van mij gaan echt al jaaaaren mee.

Kijk anders eens bij www.wolletjewinterlok.nl.

Valkyre

Valkyre

24-09-2011 om 09:31

Ipv fleece

Ik draag alleen fleece na het sporten, bij het tuinieren, etc. Voor de koude avonden heb ik een gebreid (100% wollen) giletje (geen link, maar door Schwiegermutter zelfgebreid); voor de echte koude dagen een lang wollen vest met een strikband in de taille (gewoon van H&M, komt meestal ergens in de herfst op de site). Daaronder dan een viscose shirtje (zit wel wat elastan in, maar is soepel en zit niet al te strak, niet zweterig) met - heel belangrijk - een colletje. (€10 bij H&M dacht ik). Die colletjes heb ik in veel kleuren; de meeste van mijn duurdere basics zijn grijs of zwart (makkelijk combineren). In het voorjaar en zomer katoenen longsleeves (bio van de HEMA, damesmodel dus met taille) met een giletje ofzo erover.

Eigenlijk heb ik dus een dagelijks "uniform," lekker makkelijk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mar

mar

24-09-2011 om 12:40

Zijde/wol

ik begin altijd met zijden hemdjes onder de gewone kleding. Vervolgens stap ik over op de wol of wol/zijden.

Is het nog kouder, dan zijden of wollen hemdje met een wollen trui. Ik heb geen enkele trui of vest van acryl/polyester oid, hoogstens 80% wol met 20% polyester.

Sokken of kniekousen met wol: Falke heeft hele mooie, die goed blijven en niet te dik zijn (anders pas je niet in je schoenen)

Hemdjes (of truien/vesten) koop ik bij www.maasnatur.de of www.hessnatur.de. Wolletje winterlok vind ik over het algemeen te dik (maar kan liggen aan degenen die ik heb).
Voor wollen hemdjes/tshirts/vesten zweer ik inmiddels bij Icebreaker, te koop bij de betere buitensportzaak. Het moeten wel net jouw kleuren zijn, en de vesten en truien zijn wel aan de sportieve kant. Alles mag in de wasmachine en het blijft jaren mooi. Het is prijzig, maar is zijn geld waard.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2011 om 23:03

Ik heb vorig jaar wel zo'n tv ding gekocht. Niet met mouwen maar meer lap die aan de ene kant gewoon 'lap' is en aan de andere kant een halsopening heeft en twee losse kanten die je weer aan elkaar kunt strikken als je het aan hebt. Het is ietwat potsierlijk, ik voelde aanvankelijk ook een lichte drempel om er een te kopen, maar ik had het er heerlijk warm in.
Meer laagjes van goed ademende stoffen zijn toch het antwoord denk ik voor kleding waar je in gezien mag worden. Tussen meerdere laagjes blijft meer opgewarmde lucht hangen.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-09-2011 om 00:20

Goed merk synthetische thermohemdjes

Die van mij zijn van Odlo, begin deze eeuw gekocht voor enkele eurotientjes per stuk en tot vorig jaar zagen ze eruit als nieuw, pas toen gingen ze er enigszins versleten uitzien maar aangezien ze onder mijn kleren zitten maakt dat toch niet uit. Het was de investering dubbel en dwars waard. Je kunt ze volgens het etiket op 95º wassen, donkere kleuren misschien slechts op 60º (etiket is onleesbaar geworden en ik was toch nooit zo heet).

N.a.v. brunette

Wat ik in elk geval van harte zou afraden is de aanschaf van stinkend dure merino-shirtjes. Ik ben het merk vergeten, ze komen uit Nieuw-Zeeland meen ik. Kunnen in de machine, volgens het etiket. Ja ja. Mijn vriend heeft er twee, ze kosten 50 euro per stuk, ze zitten geweldig en lekker warm, maar al vrij snel vallen de gaten erin. Die van vriend bestaan inmiddels uit meer gat dan stof.
Zijn synthetische thermoshirtjes (Odlo inderdaad) blijven daarentegen keurig heel.

Zelf heb ik een paar thermoshirts van de Hema voor als het echt koud is, en verder draag ik vaak dunne wollen truien. Voor tussendagen als in voor- en nazomer vaak een vest over t-shirt.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

25-09-2011 om 16:21

Hier

Ook van die wollen onderhemden (met lange mouwen) van wolletje winterlok. Heerlijk! En verder houd ik het zelf warm met dikke bolerovestjes. Hoewel bij echt winterweer de fleece voor daar weer overheen ook wel uit de kast komt.
Met jouw figuur (zoals ik het in mijn hoofd heb) zou ik denk ik gaan voor een dunne wollen coltrui met daar een vestje of jasje overheen, dat kan dan denk ik wel gewoon open blijven. Qua fleece vind ik een getailleerd fleecevest trouwens best mooi.

mar

mar

25-09-2011 om 19:55

Temet + odlo

Dat zijn dus die Icebreaker shirtjes.

Er is er bij mij een "gesneuveld", aangevreten door de tapijtkever. Van de 6 t-shirts en 2 hemdjes die ik er inmiddels van heb, valt die score mee,toch? Ook de truien en vesten en t-shirts van manlief gaan gatloos door het leven en de oudste shirts zijn toch al een jaar of 8.

Mijn stokoude Odlo t-shirts (ondergoed en gewone t-shirts) zitten wel benauwder en stinken na 1x aan.

Mar

Inderdaad, Icebreaker, dat was m. Ik had je posting gemist.
Zou mijn vriend dan zo'n enorme pech hebben gehad? We doen niks geks met onze was, het ding gaat niet in de droger, maar werkelijk, een Zwitserse kaas is er niks bij, zoveel gaten. Dat merk komt er dus niet meer in.

Dat stinkverhaal, dat onderschrijf ik overigens. We hebben veel gemier gehad met onwelriekende shirtjes (tot de aanschaf van de blue magic ball, zie het archief) maar dat Icebreakershirt stonk nooit.

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2011 om 02:00

Odlo en zweten.

Ik zweet niet zo snel dus heb geen last van stinkerigheid, alleen een klein beetje als ik ´zo'n shirt een paar dagen achter elkaar draag (na één keer ruikt het nog helemaal nergens naar dus dan draag ik het nog een keer).

mar

mar

26-09-2011 om 09:57

Temet

Zou je niet ergens een mot o.i.d hebben gehad? Het is wel heel erg zonde, ik had al zwaar de pest in over dat ene shirt.
Ik kan mij voorstellen dat je het niet meer wilt kopen, het is wel erg prijzig zo.

Ik het trouwens wel een keer een shirt gekocht en een week later toen ik het aantrok bleek er een gaatje in te zitten. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en kreeg keurig een nieuwe. Het lijkt dat die dunnere shirts toch wat kwetsbaarder zijn dan de dikkere types.

Mar

Nee, het is geen mot volgens mij. Nog daargelaten dat we motteballen in de kast hadden, maar ik draag zelf vrij veel wollen truien en daar zit geen gaatje in. De gaten zien er trouwens ook anders uit dan mottengaatjes (want die ken ik wel, ik heb ooit eens mot in de kleerkast gehad).
Maar het is een dun shirtje, en daar zit m waarschijnlijk de kneep inderdaad.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.