Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zonnebloem

zonnebloem

05-09-2015 om 11:07

wat halen jullie allemaal extra voor het weekend?

vanmorgen al naar de winkel geweest,en voor het weekend haal ik dan altijd wat extra lekkers,wat ik door de week niet snel in huis heb.
voor de kinderen 1 chocomel,1 fristi en lekkere harde broodjes,voor ieder een croisantje,bakje filet,bakje eisalade, zakje mini krentebollen,en voor vanavond pakje toastjes,en mini knakworstjes.altijd gezellig het weekend!


Amare

Amare

05-09-2015 om 11:30

gezellig = eten?

'altijd gezellig het weekend!'

Hier is het ook gezellig in het weekend. Zonder extra's.

Ali

Ali

05-09-2015 om 11:36

Ja hier ook lekkere dingen

Hier ook lekkere extra dingen in het weekend. En extra lekker eten is zeker gezellig. Ons gezin geniet van lekker eten en drinken, en in het weekend hebben we meer tijd en kunnen we er op ons gemak van genieten. Zeker de lunch is uitgebreid, en er haken regelmatig vrienden aan, dus die vinden het ook gezellig, die extra dingen.

Brandweervrouw en bourgondier.

Niet zo precies

Ik ga vandaag lekker koken met twee geliefde groentes, spruitjes en peertjes. Verse appelmoes. En verse runderworst. Lekker kruimig aardappeltje. Jus.
Had ik de kinderen beloofd.
Maar de een is gisteren al naar vrienden in hun studentenflat vertrokken, met de appeltaart die we voor het weekend gehaald hadden vanwege de visite van dochter, en de ander gaat zo naar een soort frisfeest dat tot vanavond laat duurt.
Nou ja, dan maak ik maar een hoeveelheid warm eten voor 2 dagen. Want zodra ze weer binnen vallen lusten ze wel wat.
Als dochter terugkomt heeft ze vrienden mee die blijven overnachten. Daarvoor hebben we brood met aardbeien gehaald en een pakje koekjes voor het ontbijt morgen.

Jessica O

Jessica O

05-09-2015 om 11:45

ligt er aan

Zaterdagmiddag lunchen we altijd met verse soep en warme broodjes.
Morgen wil het pet weer worden, we hebben niets op de planning staan. Dan maak ik voor morgen een schaal met lekkere hapjes. Heb ik vandaag dus dingen voor gehaald. En wat broodjes om morgen weer eens lekker uitgebreid te ontbijten.
In een druk weekend doe ik dat dus niet.

Ali

Ali

05-09-2015 om 11:49

Wat we dadelijk op tafel zetten

Harde en zachte witte broodjes (van de goeie bakker)
Boerenspelt brood (van de goeie bakker)
Rosbief
Fricandeau
Boerenbelegen kaas
Sinaasappels om te persen
Koffie verkeerd de luxe
Roerei met spek en tomaat
Tasty toms tomaten, komkommer

En nog wat zoetigheden, maar die zijn niet extra en ook niet zo populair.

Molleke

Molleke

05-09-2015 om 11:52

Meestal wel

Lijstje van zonnebloem komt aardig overheen met die van ons! Ja en lekkere dingen staat hier ook voor gezelligheid. Die herinnering heb ik ook van huis uit! Met daarbij dat we zondag heerlijk kunnen uitslapen kan ik enorm genieten van de zaterdagavond!

in het weekend eten we op zaterdag avond een zakje chips, drinken we wat frisdrank en soms wat toastjes met filet ofzo. lunch met verse broodjes en jus d'orange.

avondeten is gewoon net als de rest van de week, juist in het weekend hebben we wat meer tijd om te koken dus wel wat andere maar wel gezonde gerechten. makkelijk snel (pizza, friet,…) eten we liever door de week een keer op een dag dat we het erg druk hebben.

Jessica, ben benieuwd naar de schaal lekkere hapjes. wat heb je gepland?

Hanne.

Hanne.

05-09-2015 om 12:21

niet specifiek

Ik haal niets specifiek in huis omdat het weekend is. Wel vaak avondeten met een wat langere bereidingstijd. Omdat we vaak iets meer tijd hebben. Dat zijn dan vaak wel speciale gerechten omdat we ze niet zo vaak eten.

'Bijzonder' eten als filet oid en toastje haal ik ook best wel maar dat is dan vaak spontaan een ook gerust voor de maandag avond of de donderdagse lunch.

wisselend

soms croissantjes en harde broodjes,wat salade
witte zachte broodjes elk weekend.
Hier werken de pubers in een restaurant, de ene op zaterdag en de ander op zondag. De eens sport vroeg in de middag, de ander laat in de middag of savonds. Het wisselt daarom wat ik haal in het weekend.
Ik maak de erg blij met de roomvlaai van de Aldi dus die haal ik nog wel eens.
Op zaterdag als zoon niet hoeft te fluiten bij de kleintjes eten we broodje kroket/frikandel.
Op zondag vaak worstenbroodjes.

Iets extra.

Erg verschillend. Dat kan de ene week een gebakje bij de koffie zijn of ik bak zelf. De andere keer een zak chips en reep chocola.
Lekkere broodjes, sap, eitjes voor ontbijt of lunch.Maar ook doordeweeks haal ik wel wat lekkers in huis.

Maar inderdaad, voor het weekend is er altijd wat extra's in huis.

Marjoleine64

Marjoleine64

05-09-2015 om 13:02

Zondags ontbijtje

Zondag ontbijten we altijd met warme (afbak)broodjes en een gekookt eitje. Verder kook ik in het weekend iets uitgebreider dan door de week, gewoon omdat ik er in het weekend de tijd voor heb en me dus niet beperk tot snelle makkelijke recepten. Verder doen we niets bijzonders, behalve als er eens familie (lees: opa en oma) langs komt of er iets te vieren is natuurlijk.

Hortensia

Hortensia

05-09-2015 om 13:03

ja lekker!

Een zak chips en een fles fris naar keuze voor de kinderen (tegenwoordig ook Radler 0,0, ze hebben de leeftijd ervoor) en voor moederlief een wijntje of iets sterkers. En dan snoep ik een paar chipjes mee. Is onze weekendtraditie

Omdat de kinderen forse uitslapers zijn doen we eigenlijk niet aan uitgebreide ontbijtjes. Alleen met kerst en Pasen, dan is het meer een brunch. Zou ik eigenlijk ook in het weekend kunnen doen maar ik ben een slechte moeder en zwerf liever met de hond door het bos op de vroege zondagochtend dan dat ik sinaasappels sta te persen en broodjes sta te bakken

Dit weekend een verjaardag, dan doen we wat extra's (niet alleen voor de visite), in dit geval gaan we snacken en ik heb ijs met wijn (ja, echt!) gevonden.

Jessica O

Jessica O

05-09-2015 om 13:24

gruffalo

Heb net eitjes gekookt om een eiersalade te maken. Pulled pork is in de maak, voor op een mini broodje. Verder oude kaas en olijf-tomaat kaas. Worstjes, gedroogd vlees (cowboy vlees), olijfjes.
Misschien dat ik morgen nog wel meer in elkaar fröbel

Odile

Odile

05-09-2015 om 13:36

jessica

Wat voor vlees gebruik jij voor pulled pork? Ja, varkensvlees, dat snap ik . Maar welk varkensvlees?

Jessica O

Jessica O

05-09-2015 om 13:46

Odile

Vorige week een flink stuk varkens schouder gekocht, in Duitsland. Verder ook wel een van procureur. Maak het recept van i am cooking with love, nog niet eerder gemaakt, dus ik ben benieuwd!

moeders

moeders

05-09-2015 om 13:49

hier ook lekkers

Hier elke zaterdagavond iets van chips of nootjes,doen we door de week niet. Frisdrank lusten we niet,maar iets van goed perensap heerlijk.
En regelmatig bak ik iets,er staat nu een cheesecake voor vanavond in de oven,jammie.
Op zaterdag kook ik normaal,maar op zondag is het hier juist de makkelijke dag,soep met brood,een uitsmijter zoiets.
Wij vinden het trouwens heel gezellig,Amare, iets extra's te eten erbij!

marinade

marinade

05-09-2015 om 14:12

Amare

Wat fijn dat het bij jou heel gezellig is zonder extraatjes. Gefeliciteerd! Gewone stervelingen kopen dat met iets lekkers en erger nog, vinden dat knus en gezellig. Het moet niet gekker worden, zeg.
On topic: hier een fles frisdrank of pak sap naar keuze en 2 x chips of zoiets. Ik houd het bij koffie, een stukje chocolade en een wijntje.
Ik vind het een leuke en simpele traditie, iets lekkers kiezen voor het weekend.
En geen moreel issue van iets lekkers = gekochte gezelligheid.

Lekkers

Dat snap ik wel marinade. Dat je er met de combinatie gezelligheid en lekkers ook voor kunt zorgen dat het andersom lekkers is gezelligheid wordt en dat het een kwestie van overeten kan worden.
Maar alles met mate denk ik dan maar en ik vind het wel een observatie.
Kan het ook gezellig zijn zonder iets speciaals te eten? Waarmee de attentie beter op de mensen, de actie, en de sfeer komt te liggen en niet op het eten.

Amare

Amare

05-09-2015 om 14:27

ach marinade

het doet mij denken aan mensen die vinden dat je ongezellig bent als je geen alcohol drinkt.

Jaina

Jaina

05-09-2015 om 15:02

Ach

Ik vind het toch altijd wel sfeer verhogend werken als er extra lekkere dingen te eten zijn.

Ik haal niet perse wat extra voor het weekend in huis want we hebben hier altijd meer dan genoeg in huis. Wel eten we in het weekend vaak veel uitgebreider. Mijn man houdt erg van koken en neemt in het weekend alle tijd om nieuwe gerechten en dergelijke uit te proberen. Doordeweeks is het toch vaak meer van vlug een maaltijd op tafel zetten. Dus zaterdagavond en zondagmiddag eten we vaak uitgebreider. Man is erg gesteld op de zondag lunch, nodigt ook meestal mensen uit.

Hij maakt in het weekend ook vaak een uitgebreid ontbijt met speciale broodjes, pannenkoeken, wafels, eieren,shakshuka, fruit salades, koekjes, manaish , tahini, verschillende kazen, yoghurt, honing, jams.... Al naar gelang wat er in huis is.

En als tegenhanger gaan we ook regelmatig uit eten.Maar dat is niet perse in het weekend. Dat doen we ook wel doordeweeks.

Dingen als chips, fris, koekjes hebben we altijd wel in huis dus dat is niet speciaal voor het weekend.

Evanlyn

Evanlyn

05-09-2015 om 15:10

Snoep!

En ik bak een appeltaart of cake, en soms ook brood. We eten vrijdagavond kip, aardappelen en broccoli - het enige menu dat echt iedereen lekker vindt hier. Soms zorg ik zelfs voor een toetje, terwijl ik daar normaal gesproken te lui voor ben. De rest van de week is er een snelle maaltijd en zijn er droge crackers als snack. Dat laatste klinkt zielig, maar iedereen is er dol op. Brood vinden ze dan weer niet geweldig.

bieb63

bieb63

05-09-2015 om 15:24

hier ook niet perse speciaal in het weekend

Wbt avondeten: ik ga een beetje uit van het principe dat we i.i.g. 5 dagen in de week een redelijk gezonde maaltijd eten (dat overigens ook zeker lekker kan zijn....). Als we doordeweeks 'normaal' hebben gegeten, dan kan in het weekend eens iets anders en hoeft het niet perse gezond. Maar als het doordeweeks 'rommelig' is geweest om wat voor reden dan ook, dan wil ik in het weekend ook gewoon gezond kunnen eten. Dus het hangt er eigenlijk een beetje vanaf hoe de hele week er uit ziet of uit gaat zien, daar pas ik de overige dagen dan op aan. Uitgebreid/bijzonder koken doe ik op een dag dat het mij uitkomt, hoeft niet perse een weekend dag te zijn (ik werk bijv. niet op woensdag, dus als ik dan zin en tijd heb, kan er ook op woensdag een wat uitgebreidere/bijzondere maaltijd op tafel staan).
Wel ontbijten/brunchen we zondag altijd wel lekker/anders. Dat kan varieren van tosti's, afbakbroodjes e.d., maar ook wel eens kaiserschmarren of wentelteefjes.
Wbt koek/snoep/chips/frisdrank. Er is altijd wat in huis en op is op. Er is een 'weekrantsoen', maar wanneer en hoe snel het opgegeten wordt veranderd daar niets aan. Op is op dus.
Kaasjes e.d.: Af en toe, niet standaard.

marinade

marinade

05-09-2015 om 16:27

Ach, zaterdagavobd

Zaterdagavond, de werk-en schoolweek achter de rug, biidschappen gedaan, wellicht is zelfs het huis aan kant. Er is gesport, gebracht, gehaald en gekeken. En dan lekker zaterdagavond. En daarna nog een vrije zondag. Een mooi punt in de week om het, ja, gezellig te maken. Met droge crackers of sushi, maakt mij niet uit. Heeft werkelijk niets te maken met benevelde toestanden of met het opdringen van allerlei zoet, zout of vettigs.

Odile

Odile

05-09-2015 om 18:46

bedankt jessica!

Da's een mooi recept voor de verjaardag die we volgende week hebben .

Jessica O

Jessica O

05-09-2015 om 19:33

Odile

Morgen eten we het, ik zal je laten weten hoe het smaakte

Half a twin

Half a twin

05-09-2015 om 21:51

Lekkere dingen

In de weekenden wat meer tijd om te eten, omdat er niemand vooruit hoeft te eten vanwege training of na moet eten omdat het werk uit liep. Dus in het weekend eten we geen estafette ontbijt maar gezellig met zijn allen met gekookte eitjes en lekkere broodjes. Avondeten soms makkelijk maar soms ook wat uitgebreider.
Gezin is dol op mijn babi pangang maar dat is een hoop werk, dat doe ik niet even op een vrijdagmiddag, 's morgens vlees marineren, 's avonds grillen dat is echt voor weekenddagen.
Ieder weekend is er iets lekkers bij de koffie/thee anders dan het doordeweekse koekje. Denk dan aan cake met of zonder vulling, kruidkoek, boterkoek, cupcakes, kwarktaart. Meestal zelf gemaakt soms gekocht.
Dan weer geen frisdrank of alcoholische dranken, daar houden wij niet zo van. Maar een lekker sapje met wat toastjes of nootjes is op zaterdagavond toch wel regel hier. Kinderen liggen ook nog voor 22.00 op bed dus die houden het bij een kopje thee met het lekkers van het weekend.
Dat lekkers gaat mee zolang het er is, een boterkoekje gaat minder lang mee dan een kruidkoek. Boterkoek is 2 stukjes per persoon in een weekend, een kruidkoek deelt meer uit dan kom je wel aan drie of 4 plakken per weekend per persoon.

Tango

Tango

05-09-2015 om 22:52

Sinaasappels

Hier worden voor het weekend altijd perssinaasappels gehaald omdat we dan de tijd hebben om ze uit te persen. Zoon is dol op vers sinaasappelsap en perst dan ook altijd de sinaasappels.
Verder halen we altijd harde broodjes voor zondagmiddag want dan is er een uitgebreide lunch. Meestal bestaat het beleg uit gekookt eitje, kaas, sla, tonijnsalade, zalm o.i.d.
Op zaterdag eten we vaak een broodje met gebakken vis of broodjes knakworst bij de lunch.
Op zaterdagavond bakken we pannenkoeken of we eten pizza, maar het kan ook weleens brood met soep zijn of tortilla's.
Dus inderdaad veel lekkere dingen in het weekend.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-09-2015 om 23:49

Hier geen extra boodschappen, altijd van alles in huis.

Wel loop ik soms naar de bakker op de hoek voor een of ander lekker zoet broodje. Door de week niet want dan moet ik er extra vroeg voor opstaan.

Jessica O

Jessica O

06-09-2015 om 18:33

pulled pork

Was op zich lekker, alleen had het van mij wat pittiger gemogen. De heren vonden hem wel lekker, maar ik houd zelf nogal van pit in het eten.

Odile

Odile

06-09-2015 om 18:45

Beetje pit erbij dus

Ik hou ook wel van een beetje stevige smaken. Bedankt, ik ga ermee aan de slag van de week!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.