Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat geef jij extra uit deze feestmaand?

Na de draadjes over 5 december ,met de prachtigste cadeaus,en nu de draadjes over kerst ,met kalkoenen van 7 kilo en *karren vol* kerst eten,vraag ik me af,wat geef je extra uit in deze decembermaand? en spaar je daarvoor het hele jaar?
hier:
ik zorg altijd dat ik een extra budget heb a € 600.voor december.
Daarvan zijn we op 5 december uit eten geweest( 7 personen) kosten €150 .( dit bedrag ging voorheen op aan pakjesavond).
Twee kinderen jarig half december ( €150 ).
Kerst en oud en nieuw ,ongeveer € 300 aan extra boodschappen + een kerstcadeau voor alle gezinsleden a € 25,pp.
en het vuurwerk voor oud en nieuw kost ongeveer € 30.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

21-12-2010 om 15:07

Mja

Afgezien van die kalkoen valt het kwa eten erg mee. Geen volle karren hier. Maar wel wat kadootjes, bioscoopje pikken, etc, dus ik denk toch wel zo'n 300 euro.

Yaron

Yaron

21-12-2010 om 15:36

Hier

Voor sinterklaas ongeveer 200 euro, voor 2 volwassenen en 4 kinderen. Met kerst en oud en nieuw denk ik zo´n 75 euro, waarvan 50 euro extra aan boodschappen en 25 euro voor vuurwerk.

Chippie

Chippie

21-12-2010 om 16:01

Geen idee...

Sinterklaascadeaus: ik denk dat we zeker aan de 500 euro zaten. Meer dan 100 euro per kind (ieder 1 groot cadeau en drie kleinere cadeautjes) plus nog een cadeautje voor onszelf en voor opa en oma (25 euro pp).

Met kerst: 2 kerstbomen met een houder 75 euro. Extra boodschappen valt wel mee. Eerste dag gaan we bij opa en oma eten (cadeautje van ongeveer 35 euro) en tweede dag thuis. Net iets luxer dan anders en wat extra hapjes op tafel. In de kerstvakantie eten we tussen de middag vaak net iets lekkerder; pannenkoeken, belegd broodje van de bakker, etc. Ik denk dat ik ongeveer 50 euro extra aan boodschappen kwijt ben. Geen nieuwe kleren oid.

Kerstvakantie: keertje schaatsen, keertje bioscoop en liters chocolademelk voor de hele buurt.

Oud en nieuw: Twee pakken oliebollenmix, wat extra hapjes, flesje bubbels en één kinderpakketje vuurwerk van 10 euro.

sus-anne

sus-anne

21-12-2010 om 16:13 Topicstarter

Fiorucci

dat voorbeeld van die kalkoen had ik er zo maar uitgehaald hoor,was niet persoonlijk bedoeld

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2010 om 16:17

Sus-anne

Haha geeft niks hoor, we verheugen ons nu al!

Brianna F

Brianna F

21-12-2010 om 17:52

Even denken

250 euro voor 6 personen sinterklaas
en 100 euro extra boodschappen kerst en oud en nieuw
Ik spaar het hele jaar zegeltjes en vanaf december ga ik de boekjes inleveren. Op zo'n manier is het een hele goedkope maand voor mij, want ik hoef nooit te pinnen.

Hier

Voor Sinterklaas waren we ongeveer 200 voor 2 kinderen kwijt, opa en oma hebben geld gegeven dus dat kostte ons uiteindelijk niets.

Sneeuwgerelateerde zaken, nepuggs en winterbanden gekocht.

Kadootjes; mijn zus (10 euro), neefje (8 euro) en ouders (27) gekocht. Een vriendin is nog jarig (staatslot 15 + bos bloemen 15).

Shoppen straks in de uitverkoop, kleding voor ons viertjes. Zal een euro of 200 gaan kosten schat ik zo in.

Voor ons zelf gaan we gordijnen kopen en laten maken, maar dat zal pas in januari klaar zijn a E 250.

Kerstdag 1 bij mijn ouders, kerstdag 2 bij zijn ouders. Verder geen afspraken, behalve een begravenis die op handen is (oma van 95 kan elk moment dood gaan).

Wel gaan we nog naar het circus (kind + 1 volwassene circa 50 euro) en bioscoop (zelfde kind + andere volwassene 40 euro) en een keer naar centerparcs zwemmen en daar eten (75 euro)

Verder zullen er een paar middagen komen dat er vriendinnetjes hier zijn en dan wil ik met zijn allen naar de geitenboerderij ofzo (indoor uitjes aan het zoeken) en dan lekker lunchen daar (50 per uitje).

We kopen voor een paar tientjes knalerwten en sterretjes en wat simpel siervuurwerk, oliebollen en iets van bubbels. Oh ja we gaan met zijn viertjes gourmetten dus wat duurdere boodschappen.

Al met al is december een hele dure maand, maar door sponsorgeld van opa en oma en 2x een 13e maand redden we het weer

Maylise

Maylise

21-12-2010 om 23:00

Manda (even nieuwsgierig)

Hoe kom jij op 40 euro voor de bioscoop voor een volwassene en een kind? Is de bioscoop zo duur bij jullie in de buurt? Of is het een speciale bioscoop?
Ik vind het echt een enorm bedrag voor twee mensen.

Maylise

Maylise

Maylise

21-12-2010 om 23:07

Hier

Ik heb geen vast bedrag uitgetrokken. Eten val wel mee want we eten niet veel luxer met de kerst. Wel hebben we meer mensen aan tafel zitten. Voor Oudjaar hebben we wel extra hapjes nodig en dergelijke. Misschien dus 200 euro extra voor de maand bovenop ons normale voedsel budget.
Cadeautjes zijn wel een kostenpost en ik geef daar per kind rond de 100 euro aan uit. Ik leg elke maand daar wat geld voor opzij zodat het niet zo'n enorm bedrag in één keer is.
Dit jaar maar één bescheiden kerstboom van 20 euro. Andere kerstversiering uitvoerig aanwezig.
Vuurwerk hoeft dit jaar niet want we zitten niet in Nederland maar ik heb nog wel wat sterretjes en knal erwten en mijn dochter neemt ook nog wat vuurwerk mee. Geen geld dus eigenlijk.

Verder zullen we nog wel een keer of 2 met z'n allen uit eten gaan en naar de bioscoop en bowlen en dat soort uitstapjes. Dat loopt altijd aardig op. Geen idee hoeveel we daaraan uit zullen geven trouwens. Het zijn ook niet echt december maand kosten want dat soort uitstapjes doen we sowieso altijd wel in de vakantie.

Maylise

Hoofd in het zand

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen idee heb hoeveel we deze maand extra hebben uitgegeven. Ten eerste omdat het van verschillende rekeningen gaat (mijn credit card, die van mijn man en de gezamelijke rekening) maar ook omdat wij tegelijkertijd vaak inkopen doen voor kadootjes voor anderen niet perse voor december en dingen op de groei voor zoon kopen.

Wij zijn bij familie dus zullen niet veel extra boodschappen kosten hebben.

Maylise

nou dat komt omdat mijn man met de oudste naar Amsterdam wil want daar draait de 3d versie. Kaartjes kosten iets van E 10 pp maar dan komt er nog parkeergeld bij en drinken en popcorn.

Hier

Sint ongeveer 350 euro voor 6 personen en cadeau voor opa en oma.
Helaas heeft een één of andere hardrijder de buitenspiegel van de nieuwe auto van mijn man eraf gereden. Gelukkig alleen de spiegel, toch kosten, wel all risk maar willen geen no claim eraan geven.
Tussendoor eigenlijk weinig verjaardagen, die waren in november. Voor kerst ongeveer 50 euro extra. Want eerste kerstdag uiteten met ouders van mijn man en tweede kerstdag komen mijn ouders hier dinchen. En je wilt toch iets lekkers op tafel zetten. Flesje wijn ed, kersttaart, IJs ed.
Wij plannen deze kosten ook idd in.
Meestal zo'n 500 euro zetten wij apart voor de feestdagen voor ons gezin met 6 personen. Daarbij vragen wij altijd een deel van de kerstkleren aan Sint. (meestal opa en oma deel) en hoef ik meestal nog alleen leuke broeken of zo erbij te kopen. Maar ja pubers willen niet altijd meer zo normale. Kom al snel in de herenmaten tt.
Groot of klein budget maakt eigenlijk niet uit. Geld is makkelijk maar gezondheid en elkaar hebben is toch eigenlijk veel belangrijker.
Prettige feestdagen voor jullie allemaal.
Gr. Rymcke

Chippie

Chippie

22-12-2010 om 13:55

Wat ken ik mezelf slecht...

Gisteren dacht ik nog 50 euro extra kwijt te zijn aan boodschappen. Hahaha... meer zeg ik niet! Tja, van de kerstpakketten zijn alleen de dingen nog over die we niet-zo-lekker vinden.

Kerstkaarten en postzegels. Ieder jaar vervloek ik het maar doe dan toch maar weer mee. En om het niet helemaal een onzin-gevoel aan over te houden, koop ik meestal wel Unicef kaarten.

Ik was ook cadeau voor hulp en oppas vergeten (25 euro kerstcadeau en 25 euro extra). Had ik cadeau opa en oma al genoemd?

De kerstvakantie is ook wel vaak het moment inderdaad om de spijkerbroeken aan te vullen, een nieuwe kast te kopen, etc etc. Vanwege het weer zijn we daar nog niet aan toe gekomen.

Voor oudjaar natuurlijk ook een oudjaarslot, wat we anders nooit doen! Trouwens ik mis het draadje 'wat-te-doen-met-een-miljoen'!

Hibiscus

Hibiscus

22-12-2010 om 15:08

Ik kijk gewoon niet op de afschriften...

November is hier met 6 verjaardagen altijd al duur. Sint hebben we heel klein gehouden (wonen in het buitenland en Piet kon niet zoveel meenemen...) maar met Kerst geven we weer veel uit.

Cadeautjes voor iedereen binnen familie en schoonfamilie. totaal 4 opa's en oma's, 5 (schoon)zussen, 4 (schoon)broers, 7 neefjes en nichtjes.

Kerstboom was duur maar is wel erg mooi en er is nog geen naald uitgevallen!

Voor onszelf hebben we eindelijk een nieuwe tv gekocht, dat was hard nodig maar we geven elkaar dan maar gen cadeau. Kinderen krijgen cadeautjes van ons maar niet heel veel of heel duur, dat komt dan weer van de opa's en oma's.

En dan de boodschappen nog, er komen mensen eten en we doen een heus kerstdiner met kalkoen, champagne en alles erop en eraan.

Dus nee, ik kijk in januari wel weer (maar heb wel overzicht hoor...)

Hibiscus

Valt best mee dit jaar

Wij hebben het dit jaar,mét een boel verjaardagen en uitjes nog best spaarzaam gedaan.
Even zien oudste jarig, nieuwe fiets (praktisch kado, was hard nodig) 125 euro met een boel korting (van schoonzus) en in de opruiming.
Sinterklaas overgeslagen i.v.m. pietenwerkzaamheden van zowel oudste als jongste, kosten dus niks, leverde zelfs wat op (kadobon+ boel overgebleven snoepgoed en chocoladeletters waar we nu nog van eten.)
Vader jarig, kado was uitje naar klassiek concert met oudste, kaartjes gekocht met korting van muziekles van oudste, kosten 37,50 euro gedeeld met broers (=12,50 p.p), waren vipkaarten inclusief een meet en talk met de hoofdact.
Onze trouwdag, uit eten,buffet met kortingsbonnen uit de krant, met z'n 4en kostten 39,50 inclusief drank.
Jongste met vriendin naar circus met gratis gewonnen kaarten bij de boodschappen.
Kerstkado's (ook omdat we sint hadden overgeslagen) allemaal gescoord al maanden terug wanneer ik koopjes zag, best veel voor 45 euro totaal.
Kerstdiner, dag 1 gourmetten (18 euro totaal ofzo) en dag 2 moet ik werken, is oudste bij vriendin en jongste bij broer omdat ze naar een schaatsvoorstelling gaan en een kaart over hebben en man eet de restjes in z'n uppie (ach gut).
De week na kerst mogen we gratis naar de bios met ons vieren omdat jongste een rol had in een musical en die komt op c.d. uit....
Oud en nieuw krijgen we bezoek dat eten en drinken meeneemt (wilden ze zelf per sé), wij halen een krat bier en oliebollen. Ook nog zelf wat vuurwerk, kostten rond de 40 euro denk ik?
Even zien dat is: 2 verjaardagen, 3 uitjes en 1 keer uit eten en kerst inlcuief kado's en oud en nieuw in totaal voor: 300 euro.
mmm,dat is toch meer dan ik dacht.
Maar dat is allemaal van de gewone pot gegaan. Onze eindejaarsuitkeringen moeten nog komen
En omdat alle verjaardagen nu voorlopig voorbij zijn hebben we de grote kosten ook al gehad, tot volgend jaar dan.
groeten albana

klaver

klaver

23-12-2010 om 09:56

Valt mee

Ik budgeteer niet. Kerst kost hier eigenlijk niets extra's. We hebben elke maand wel een etentje(s) zoals met Kerstmis en behalve een Kerstboom, schaffen we verder niets extra's aan (ook geen kleding).
Sinterklaas heeft wel wat gekost maar dat is al aangeschaft in november.

Ook geen budget

Ik hou absoluut niet van geld-smijterij in deze maand. Vind het eigenlijk wel een beetje onzinnig, maar goed, da's mijn mening......

Met Sinterklaas kopen we ongeveer voor 50 euro per kind iets en voor onszelf misschien 20 euro. Kerstcadeaus doen we niet aan en uitgebreid eten met de Kerst ook niet. We gaan wel fondueen met z'n viertjes maar dat zijn de kosten ook niet.

Saai he? Maar ja, op zo'n manier kunnen we misschien van de zomer nog op vakantie

margje van dijk

margje van dijk

23-12-2010 om 11:32

Enorm veel

Ik merk dat het geld me als water uit m'n zak vliegt. Maar dat is ook niet gek, want ik ga op 1e kerstdag voor 25 mensen koken, en ik koop alles biologisch en dat is nou eenmaal duur. Ik denk dat ik alleen al aan dat kerstdiner inmiddels zo'n 400 euro heb uitgegeven en dan moeten we vandaag nog de wijn kopen dus daar komt nog wel 150 euro bij of zo. Maar dat geeft helemaal niet, ik doe het graag, ik vind het leuk en we kunnen het makkelijk missen.

Met Sinterklaas was het ook bij ons en toen heb ik denk ik alles bij elkaar ook wel 300 tot 500 euro uitgegeven, niet alleen aan cadeau's maar ook aan eten en drinken voor de halve familie die hier was.

En dan hadden we ook nog een jarig kind, waarvoor we ook nog zo'n 150 euro extra hebben uitgegeven denk ik.

Kerstboom en overige kerstversiering zijn we oerconservatief mee. Behalve nieuwe lampjes vorig jaar zijn de spullen die erin hangen al meer dan 20 jaar oud, aangevuld met wat de kinderen over de jaren mee naar huis hebben gesleept. Stylistisch totaal onverantwoord waarschijnlijk, maar dat vind ik juist leuk. Dus daar gaat geen geld in zitten.

Nee, het is vooral heel erg lekker eten en drinken ben ik bang, waar ons geld in zit. Het leukste wat er kan gebeuren is nu natuurlijk dat het zodanig gaat ijzelen dat er niemand komt. Maar goed, in dat geval kunnen we alles buiten zetten en hebben we nog te eten tot ruimschoots februari denk ik.

Margje

Kiki

Kiki

24-12-2010 om 07:36

Ik zou het niet weten

Volgens mij wel behoorlijk wat meer dan de andere maanden.

Sowieso is mijn moeder altijd eind november jarig en dit jaar werd ze 60.
Omdat zij wel houdt van de geijkte zoete plaatjes van de beren (Nee Cobi, niet met spijkerbroek en blote voetjes) ben ik met de kinderen naar de fotograaf geweest voor een kiekje wat dan aan haar muur gaat hangen (en zo niet aan de mijne, met die zoetige fotoshopplaatjes doe je mij geen plezier)

Dat was best prijzig vond ik, zo'n fotograaf.

Sinterklaas is standaard duur en dan houd ik het nog rustig.
Ergens in december gaan we ook altijd een week op vakantie, dit jaar naar Londen gegaan en Londen is duur!

Kerst is bij familie, maar tweede Kerstdag bij mij. Dus dan moet ik de boodschappen voor doen (geen idee hoeveel meer dat gaat worden, maar ook hier alles biologisch. Dus veel vrees ik)
En ik ga vandaag nog naar de kapper en ik moet natuurlijke een nieuwe jurk en laarzen kopen (die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb, maar dat doe ik mezelf aan)

Ik kijk maar gewoon niet naar mijn bankrekening

Kiki

Kiki

24-12-2010 om 07:37

Mmm

Geijkte zoete plaatjes van de beren??
Raar idee krijgen jullie van mijn huishouden op deze manier. Ik bedoelde natuurlijk de zoete plaatjes van de heren

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2010 om 10:42

Teveel

Ik denk er nu maar even niet teveel over na. Als ik aan het eind van de maand water en spinnen moet serveren heb ik in ieder geval een leuke kerst, nieuwjaar en verjaardagen gehad (au... alles opnoemen voelt al duur!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.