Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

21-10-2012 om 12:11

Wat geef je een jongen van achttien per uur?

hallo, ik ben hier van alles aan het schilderen. Maar het wordt me te veel. Ik moet alles alleen doen en mijn rugklachten beginnen op te spelen. Nu dacht ik erover een zoon van een vriendin te vragen te helpen met wat muren sausen en wat spullen sjouwen. Gewoon 2x3 uurtjes. Maar wat betaal je zo'n gast nou? Ik wil hem er een redelijk bedrag voor geven, niet het minste maar ook niet overdreven. Ik weet dat hij ook vakken vult bij de Albert Heijn. Wat krijgt zo'n jongen daar? Dan ga ik daar net boven zitten.
Bedankt alvast


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama 5

Mama 5

21-10-2012 om 12:25

Heb je hier wat aan?

http://www.minimum-jeugdloon.nl/minimum-jeugdloon-2012/
Dit zijn brutobedragen, maar het zijn maar een paar uurtjes en je wilt dat het leuk is voor hem. Daarom zou ik in jouw geval, vier euro per uur doen.

4?!

dat vind ik echt weinig.

kun je bepalen hoeveel werk het is, en dan een vast bedrag ervan maken?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-10-2012 om 12:48

Tientje

Ik zou een tientje per uur geven.

mama 5

mama 5

21-10-2012 om 13:02

Ja, ze wil net boven de albert heijn zitten toch

Mari zegt toch zelf dat ze net boven het loon van de Albert Heijn wil zitten? Die betalen volgens mij echt niet meer dan het minimum jeugdloon.

Mama 5

Mama 5

21-10-2012 om 13:06

Tientje

Trouwens, ik houd zelf een tientje over als ik een uur werk. Dat is geen makkelijk baantje, ik werk in de zorg.
Ik vind tien euro per uur dus veel geld.

Fiorucci

Fiorucci

21-10-2012 om 13:23

Mama 5

Schilderen en sjouwen zijn ook best zware klussen, ik zou dus minimaal 7,50 geven. Zijn leeftijd vind ik er namelijk niet toe doen in dit geval.

bibi63

bibi63

21-10-2012 om 14:36

Huish. hulp

Een huish.hulp betaal je min. 10 euro/uur. Zwart. Uiteraard verwacht je een beetje ervaring van zo'n huish.hulp. Maar als je een jongen van 18 muren laat sausen, dan verwacht je (en wil je!) dat hij dat goed doet. Dus ook als is het voor hem in principe veel, omdat hij bij AH netto heel wat minder krijgt, ik zou het reeel vinden. Een oppas (een tiener oppas bedoel ik, dus gewoon als je een avondje uit bent) betaal je iets van 4 euro, maar die is vaak een groot deel van de tijd lekker aan het tv kijken enz.
Gr. Bibi

Vic

Vic

21-10-2012 om 14:57

Niet te weinig

Een jongen van 18 die voor een schildersbedrijf werkt, staat op jouw factuur gewoon voor minstens 40 euro per uur. Dat is niet wat hij krijgt, maar toch zeker wel een tientje schat ik in. Ik zou dus zeker niet gaan beknibbelen want dan kan hij voor dat geld beter vakken vullen dan dat loodzware werk bij jou doen. 12,50 lijkt me een prima bedrag, want dat zou je aan een huishoudelijke hulp ook kwijt zijn (en dat is dan nog lichter werk).

Mari

Mari

21-10-2012 om 15:05

Ik ben blij

dat jullie het zwaar werk vinden. Ik dacht al: hoe kom ik toch zo moe. Maar ik ben al weken aan het sauzen en spullen versjouwen, dat is het.
Tja ik neig op basis van wat ik hier hoor, naar een tientje per uur. Hij is geen vakkracht, ik zal hem erg moeten aansturen en ook klusjes moeten geven die niet al te veel precisie behoeven. Maar ik laat het even bezinke, misschien ga ik naar de 12,50
Ik hem eerder gevraagd voor een sjouwklus herinner ik me ineens en hem toen een tientje voor een uur gegeven.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 15:26

Mari

Ik vind dat deze jongen blij mag zijn met een tientje. Dat is echt prima betaald voor zijn leeftijd en voor het soort werk wat hij moet doen. Vakkenvullen is minstens zo zwaar als verven en daar krijgt hij beduidend minder voor betaald.

Fiorucci

Fiorucci

21-10-2012 om 15:40

Kaaskopje

Blij mag zijn? Nee, hij verdient het.

Fiorucci

Fiorucci

21-10-2012 om 15:43

Vic

Ik heb ervaring met beide, huishoudelijke hulp is minstens zo zwaar. Want een huishoudelijke hulp gaat stug twee/drie uur door en doet veel zware klussen in die paar uur achter elkaar. Niet te vergelijken met huishoudelijk werk thuis. Ik denk dat maar weinig mensen achter elkaar en de badkamer grondig soppen, de woonkamer afnemen, en de keuken poetsen, en ook nog het hele huis uitgebreid zuigen..

Vic

Vic

21-10-2012 om 15:56

Fio

Ik heb ook ervaring met beide en ik vind schilderen veel zwaarder. Een kozijntje of een deur niet, maar een plafond witten... Trapje op, trapje af, en dan met zo'n roller van minimaal 1,5 kilo de hele tijd. Ik heb dan weer niet genoeg kracht om met een lange stok te werken. Zo'n jongen van 18 misschien wel, maar het blijft zwaar. Van mijn huis schoonmaken word ik niet echt moe. Ik pauzeer wel veel, de badkamer gaat bij mij in twee ronden, maar dat is omdat ik het zo ongelooflijk rotwerk vind Vakken vullen heb ik ook gedaan, en dat is helemaal geen zwaar werk. Juist leuk, en als het niet zo bedroevend zou betalen zou ik er best mijn werk van willen maken haha

Mari

Mari

21-10-2012 om 16:18

Eh maar vic

maar zo moet je een plafon niet witten hoor: "maar een plafond witten... Trapje op, trapje af, en dan met zo\'n roller van minimaal 1,5 kilo de hele tijd." Je neemt een roller, en doet die aan een hele lange stok. Dan wit je een plafond van 4x4 in een half uurtje hoor. Zwaar met een lange stok? Ik heb rugklachten, een vermoeidheidsziekte en ik nader de midden 50 en ik vind het het minst zware van wat ik nu allemaal doe.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 16:44

Fiorucci

Ik verdien ook heel wat meer dan ik krijg. Ik krijg een tientje per uur en ik ben 51

Mama 5

Mama 5

21-10-2012 om 16:48

Bouw cao

In de bouwcao verdient iemand met een diploma BBL3 van 18 jaar, 10.63 euro bruto per uur.

Daar blijft dan denk ik 7.50 van over? En dat zijn dan al de professionals. Ik vind een tientje nog steeds dik betaald. Die jongen mag inderdaad blij zijn als hij een tientje krijgt.

http://www.flexnieuws.nl/wp-content/uploads/FS81019R012-CAO_bouwnijverheid_bouwplaats_loontabel_07-11.pdf

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 17:25

Aanvulling

dat tientje van mij is dan ook nog bruto hè. En bedenk dan dat ik nog geen 2 euro loonsverhoging heb moeten opbouwen in 6! jaar. Het minimum volwassen loon is dus nog lager.

Fiorucci

Fiorucci

21-10-2012 om 17:57

Kaaskopje

Vergeet niet dat Mari enorm veel kosten uitspaart op deze manier. En nogmaals,leeftijd doet er niet toe vind ik.

Fiorucci

Fiorucci

21-10-2012 om 17:58

Vic

Precies mijn punt. Van een huis echt goed schoonmaken zonder pauze wordt je dus wel moe.

Moe?

Maar wat maakt het nou uit of je van werken moe wordt?! Van mijn werk word ik absoluut niet fysiek moe, maar mijn uurtarief ligt wel heel ver boven de bedragen die hier worden genoemd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ely

Ely

21-10-2012 om 22:20

Projectprijs

Als ik jou was zou ik er een projectprijs van maken, die opdelen in stukjes en zo brengen. Houdt de vaart er ook lekker in en je hoeft je niet af te vragen of je het zelf toch niet veel sneller had gedaan of te ergeren als hij even een whapje stuurt ofzo .
Althans als je kunt inschatten hoelang het ongeveer zal duren allemaal. Het geeft ook ruimte voor je uurtarief.

Ik vind trouwens de vergelijking met een uurloon voor een vaste baan ook niet helemaal opgaan. Als je uren achter elkaar kunt draaien en bovendien de zekerheid hebt dat je dat werk de komende tijd kunt blijven doen wordt het anders betaald dan incidentele klussen.

Vier euro vind ik trouwens ook erg weinig. Mijn oppas krijgt vijf, poets kost hier 12,50.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sava

sava

21-10-2012 om 23:09

vriendin van 18 jarige dochter krijgt netto 5,50 bij de AH. Ik zou dan 7,50 euro betalen voor schilderwerk.

Ik ook 7.50

Ik vind 7,50 ook een keurige prijs. Koffie en lunch worden vast ook prima verzorgd. De knul is 18, moet nog aangestuurd worden, hij is geen leerling-schilder. Gewoon bij een bekende wat bijverdienen.

Bedragen voor 18jarigen

Oudste (18) verdient bij een supermarkt 5,70 per uur. Dat was eerst minder (ik dacht 5,30) maar is verhoogd omdat ze een meer verantwoordelijke functie heeft gekregen (moet anderen aansturen in dezelfde functie).
Bij haar andere bijbaantje wordt ze als 'gediplomeerd' beschouwt en betaald. Ze is gewoon ingedeeld als een gediplomeerde, zoiets als een leerlingschilder dus. Ze is niet écht gediplomeerd maar doet een opleiding op hoger niveau en is laatste jaars. Daar verdient ze 7,50 per uur (en dat verdienen dus medewerkers op dat niveau die al ouder zijn dus ook).
Maar dat zijn langere termijn contracten. Waarvan je dus weet dat je daar voorlopig inkomsten van hebt. Dat telt ook zeker wel mee...Een incidentele klus daar mag je best wat meer voor betalen. Maar niet héél wat meer.
8 euro per uur vind ik netjes Maar persoonlijk zou ik het heel anders doen. Ik zou een prijs noemen/geven voor de hele klus. B.v. 50 euro voor alles (ervan uitgaande dat hij er ong. 6 uur over doet). Dan kan hij er net zo langzaam en net zo snel over doen als hij wil.
Voor oppassen krijgt oudste ook altijd all-in prijzen. B.v. 15 euro voor een kort avondje (kan weer naar huis dus op redelijke tijd) of 25 euro voor een lange avond (moet blijven slapen of opgehaald).
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2012 om 11:24

Ja precies

Maar wat ik bij hele bedragen wel lastig vind is of je inschatting voor wat betreft de tijdsduur dan wel realistisch is. Ik kan wel zeggen dat een kamer in 2 uurtjes geverfd kan worden, maar of een onervaren knul dat ook voor elkaar krijgt weet je niet.
Mijn dochter heeft als minderjarige ook al meer uurloon gekregen dan ik omdat ze eigenlijk werk van een gediplomeerde kracht deed. Echt, ik verbaasde me er gewoon over hoe goed dat betaald werd zonder een afgeronde opleiding. Hoezo... de zorg is duur? Ja, door dit soort praktijken blijkbaar. Er werd ook ontzettend nonchalant met het opschrijven van uren gedaan. Ik gunde het haar van harte overigens. Als ze het zo doen profiteer er dan ook maar van, maar ik vond het verbazingwekkend.

Fiorucci

Fiorucci

22-10-2012 om 12:25

Kaaskopje

Als je dochter het werk verricht van een gediplomeerde is het logisch dat ze ook zo betaald wordt. Juist netjes, vind ik. In de zorg is dat echt niet zo vanzelfsprekend.

Zoon, 19 6.50 bij ah, 10 euro leuk

Hoi,

Mijn net 19 jarige heeft nu 6.50 per uur bij AH. Hij doet heel af en toe een klus, patatbakken voor een tientje per uur en vind dat geweldig. Ik zou zeggen 10 euro en dan naar boven afronden.

Vindt

au, typefout

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2012 om 14:09

Fiorucci

Ten eerste was ik er al verbaasd over dat mijn dochter ongediplomeerd de verantwoordelijkheid kreeg over volwassen mensen met een geestelijke beperking. Ze werd meteen in haar eentje op een groepje bewoners gezet. In dat opzicht vond ik het ook netjes dat ze er volwaardig voor beloond werd, maar ik vind deze werkwijze en beloning toch niet kloppen in het grotere geheel. Vakantiekrachten die nog niet afgestudeerd zijn in hun vak, want daar ging het om, zijn bedoeld ter ondersteuning van de vaste krachten. Ze zouden dus moeten assisteren en assisteren mag minder verdienen dan de hoofdverantwoordelijkheid dragen. Dat ze er in de praktijk iets anders van maken, vind ik ten eerste niet veilig en ten opzichte van afgestudeerde mensen een beetje scheef. En ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb het gevoel dat dit soort dingen toch wel vaker gebeuren.

Fiorucci

Fiorucci

22-10-2012 om 15:59

Kaaskopje

Natuurlijk klopt het niet dat ze die verantwoording krijgt. maar als het dan wel zo is, moet er ook naar betaald worden vind ik. En dan vind ik het niet scheef naar de gediplomeerden toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.