Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-04-2011 om 21:54

Wat gaan we doen in de grote vakantie?

Wij hebben besloten om dit jaar niet op vakantie te gaan in de grote vakantie. Op vakantie gaan met kleine kinderen vinden we eigenlijk erg vermoeiend, vandaar.
Maar.. we zijn wel van plan veel te gaan doen in nederland. Wie heeft leuke ideeen? We wonen redelijk centraal en willen ook best een paar uur rijden voor iets leuks. Dus het mag ook best in Belgie of Duitsland zijn.
Ik ben benieuwd!

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zoë

Zoë

04-04-2011 om 22:04

Waarom

al die toeren om ver weg te gaan? Rondom huis kun je ook veel! Je schrijft niet hoe oud je kinderen zijn, maar je kunt zelf allerlei leuke thema's bedenken. Van Dora, tot indianen, tot bepaalde landen. Tover je huis om in thema. Plan een paar uitjes en vergeet niet in eigen tuin te overnachten!

GR Zoë

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-04-2011 om 22:24

Thema's

Ik ben niet zo van de thema's, al is het wel leuk om zoiets op poten te zetten voor de straat. Er blijven meer mensen hier dit jaar thuis. We zijn ook heus niet van plan om elke dag op pad te gaan, maar we willen toch wel wat bijzondere dingen doen. En dan niet de efteling ofzo. Over geocachen ben ik al aan het lezen.

dendy

Gewoon vakantieachtig doen

Door een ongeluk tijdens onze eerste vakantiedag zijn wij ooit onverwachts ook thuis geweest tijdens de vakantie. Na alle doketersgedoe bleef er om precies te zijn nog 1 week over. Wel mooi weer.
En wij hadden al besloten in die week echt 'vakantie'te houden thuis dus.
Wij sliepen elke dag uit, maakten geen bed op en deden ook vooral niks aan het huishouden. Ontbeten uitgebreid en bedachten dan wat we gingen doen....simpele dingen als zwemmen en dierentuin etc. maar ook gewoon shoppen en terasje pakken en domweg lanterfanten door het centrum, de kerk in ons dorp bekijken (wanneer doe je nu zoiets in je eigen dorp?) met een rondtoer.
We bezochten het v.v.v. als echte toeristen en zochten de leukste dingen eruit.
En we maakten ons niet druk om eten of bedtijden , we zagen wel wáár en wanneer ons dat uitkwam. We haalden een patatje of reden snel langs de super om te barbeknoeien of gingen chinees eten zo ongeveer.
We hebben een week écht,écht vakantie gevierd zo bij huis (nou ja het waren 9 dagen) en we hadden ook allemaal een vakantiegevoel.
Ons meest bijzonder uitstapje was de dierentuin. En verder was alles dicht bij in ons eigen dorp.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

05-04-2011 om 10:22

Als albana

Wat Albana voorstelt klinkt helemaal leuk. Inderdaad, al die leuke dingen in je eigen buurt gaan bekijken! En plak er dan regelmatig een terrasje of een onbekend speeltuintje aan vast.
Wat ook leuk is om speciaal voor deze vakantie een nieuw buitenspeelgeval aan te schaffen. Een skelter of een klimding of een speelhuis.
En haal regelmatig vers gebakken croissantjes voor het ontbijt en eet die in de tuin op!

Wanda

Wanda

05-04-2011 om 10:51

Muiderslot + 't gooi

Wij wonen heel dicht bij het muiderslot (15 min met de auto) en man was er nog nooit geweest. Dus daar zij we een keer een dagje heengegaan, toevallig was er ook een soort show met roofvogels, dat was ook interessant. Verder is gewoon naar het strandje gaan in Loosdrecht leuk, de Vuntusplas, daar komen vooral lokalen omdat het niets bijzonders is, maar dat is dan misschien juist weer leuk? In Loosdrecht kan je ook kano's en roeibootjes huren.
Je kunt in Laren naar de poffertjeskraam, en daar vlakbij naar een klein pretparkje, Oud Valkeveen, wat aan het Gooimeer ligt, dus met mooi weer kan je dan meteen daar aan het strandje gaan liggen, IN het park, 2 vliegen in een klap. (kinderen spelen en jij zonnen en liggen met een boekje)
Midgetgolf in de Lage Vuursche, en dan wandelen in de bossen daar en pannekoeken eten (heleboel pannekoeken restaurantjes daar) Drakenstein is daar ook maar dat stelt niet zo veel voor.
Je kunt ook naar Paleis Soestdijk en een rondleiding afspreken (volgens mij is dat verlengd)
Je kunt in Hilversum naar Beeld en Geluid gaan, mijn kinderen vonden daar weinig aan maar ik hoor daar toch ook heel vaak enthousiaste verhalen over, dus dat zal wel aan ons hebben gelegen.
Nou dat zijn een beetje de dingen rondom waar wij wonen.

Nunspeet

met de trein naar Nunspeet, vlak bij het station is het centrum van staatsbosbeheer met een mooie tentoonstelling en een kabouterwereld. Dan daar in het bos een speutrocht lopen, de kabouterspeurtocht of een voor oudere kinderen. Vlakbij is ook een speeltuin, een uitkijktoren en een pannekokerestaurant.
Bij staatsbosbeheer wordt vaak van alles georganiseerd, zoals allerlei dingen leren over het bos o.l.v. een boswachter.

Janeway

Janeway

05-04-2011 om 13:19

Ik lees mee

Dit jaar besloten om thuis te blijven, maar wel vakantie vieren. Nu wonen we in het westen en redelijk in de buurt van het strand, dus daar gaan we vast wel een paar keer heen (als het mooi weer is natuurlijk) Verder heb ik zitten denken aan idd Muiderslot, Rijksmuseum (kids zijn hier 6,9 en 12) In onze stad zijn toeristische dingen die we eigenlijk nooit echt goed bekeken hebben. De hunebedden in Drente. Mijn idee was om Nederland nu eens te bekijken zoals we in Frankrijk ook naar grotten en kastelen gaan. Kinderdijk, Volendam noem maar op. Te toeristisch eigenlijk maar daarom weer leuk..

Smaken verschillen

dus ik denk dat jullie niet zoveel hebben aan onze tips, we houden van natuur/wandelen en hangen veel rond hier in de duinen/aan het strand en een stedentripje gaat er ook altijd wel in.

Maar, wij zijn 2 jaar maar kort op vakantie geweest, een week Parijs in het huis van vrienden en het jaar erop een weekend op de veluwe in een hotel. Dat hotel was wel leuk, zou ik zo weer doen maar dan moeten ze wel een zwembad hebben volgende keer, dagje naar de apenheul, dagje wandelen/fietsen op de veluwe.

Dat weekje in Parijs gaan we ook wel weer doen, die vrienden zijn nu aan het verbouwen en dat nieuwe huis moeten we natuurlijk grondig inspecteren een keertje.

En verder zou ik toch overwegen een paar dagen een B&b ergens langs de kust te doen, in Bergen of Schoorl.

Dagje buitenland, Antwerpen shoppen en eten, weekendje Parijs.

Met de boot naar Engeland, 2 dagen dingen zien, hotel met ontbijt, boot weer terug. Dat lijkt mij ook leuk.

Verder een week in de tuin werken zou hier wel goed zijn. Kinderen uit logeren bij opa en oma, rijk alleen, uit eten, ongestoord sex, uitslapen, lunchen als ontbijt zalig.

En een kinderfeestje in de tuin met alle buurtkinderen, pannenkoeken of met de ouders erbij barbecuen als iedereen wat eten mee neemt. Als we dit jaar het terras afrkijgen dan ga ik dat waarschijnlijk organiseren, spontaan als ik in kan schatten hoeveel mensen er thuis zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2011 om 20:58

Manda rijn

Misschien heb je het al eens gedaan, maar ik denk dat jullie dan ook wel van een paar overnachtingen op Texel zullen genieten. B&B in Den Burg en lekker tussen de schaapjes en lammetjes door fietsen. Echt heel leuk, zeker met jonge kinderen. Ecomare is natuurlijk een must en je kunt een paar uurtjes strand in bouwen. Oudeschild is leuk vanwege de haven en er is ook een museum waarvan ik nu even niet meer weet waar het was, maar met landbouwwerktuigen en gereedschap e.d.. Ook leuk, zeker als een museum'mannetje' je rondleidt en overal smakelijk over kan vertellen.

Chippie

Chippie

06-04-2011 om 22:18

Nederland laten zien...

Volgens mij zitten jullie niet te wachten op een weekje zus of een weekendje zo. Jullie willen echt dagjes uit? Dat lijkt me trouwens ook best vermoeiend. Evenals die midweekjes en weekendjes.
Ik vind het heel leuk om de kinderen Nederland te laten zien. Met de trein (we gaan nooit met de trein) naar Amsterdam: rondvaartboot, de Dam, buitenkant Anne Frank huis, taatje eten bij Taarten van Abel, met de tram, Vondelpark, poffertjes eten, etc.

Was zo leuk dat we dat ieder jaar nu zo'n dagje (of eventueel gecombineerd met 1 nachtje maar dan heel weinig bagage mee (tandenborstel, schoon ondergoed-sokken-shirtje) weg willen gaan doen. Leiden en omgeving lijkt me ook leuk (Naturalis, Corpus, binnenstad). Het openluchtmuseum in Arnhem vond ik erg leuk. Dierentuin en Dolfinarium is altijd goed.

Ik ga niet zeggen dat het zielig is dat je kinderen niet op vakantie gaan. Maar misschien is één extra leuk nachtje toch wel een leuke vakantieherinnering. Stayokay heeft hele bijzondere overnachtingen. Een nachtje in een kasteel in Heemskerk lijkt me voor de kinderen heel erg leuk. Of op en neer met de boot naar York (er is/was zelfs een echte Piratenbootovertocht).

Veel succes!

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2011 om 12:08

Chippie en dendy

Chippie, ik sluit me dit keer echt helemaal bij je aan Ook als je eventueel weinig geld hebt dan kun je er soms nog wel een nachtje uitpeuteren, dat is voor kinderen dan al genoeg avontuur om achteraf trots over te kunnen vertellen op school. Wij zijn op de fiets naar Heemskerk gegaan. (Da's nóg goedkoper)en hebben in IJmuiden een rondvaart gemaakt. Het was bij elkaar maar 2 dagen, maar toch een hele belevenis. Ik wil trouwens benadrukken dat Stayokay niet meer echt goedkoop te noemen is. Zeker niet met een heel gezin. Ik ben lid van Stayokay, maar de korting die ik daardoor krijg vind ik te verwaarlozen. Wij hamsteren liever overnachtingen via vakantieveilingen of iets dergelijks, omdat dat goedkoper uit kan vallen.
Wat ook leuk is en waar je niet persé een nachtje bij aan hoeft te plakken is een reisje naar Texel. Door de boot lijkt het heel wat. Als je aan de andere kant van het land woont is een nachtje erbij wellicht wel een goed idee, anders zit je amper op Texel en dan moet je weer terug.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-04-2011 om 20:59

Reactie

Mijn man wil niet vliegen. Dat heeft hij voor mij weleens geprobeert, maar hij doet het nooit weer. Jammer voor mij, want ik hou wel van een lekkere luie vliegvakantie naar Turkije oid. Wat ik wel weer ga doen zonder man met mijn kinderen, maar met mijn ondernemende 2-jarige nu nog even niet. Op verre autovakantie gaan is mijn ding niet zo en daarbij is mijn dochter autoziek, dus we gaan dan liever niet verder dan 3 uur rijden oid. En dan kom je toch algauw uit in een suf vakantiehuisje in een suf vakantiepark wat op een suffe lokatie ligt, zodat je 's avonds niet eens even over een boulevardje oid kan lopen. En waar je in de grote vakantie een klein kapitaal voor kwijt bent wat het in onze ogen echt niet waard is.
Dus vandaar dat we dit jaar het eens lekker zo doen, misschien volgend jaar weer anders. Ik denk ook dat dochter er wel overheen komt dat we thuis slapen, er zijn ook kinderen die nooit op vakantie gaan en die zijn ook niet zielig.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-04-2011 om 21:02

Chippie

Dat Amsterdam-verhaal van jou klinkt heel leuk. Vooral een taartje eten bij Taarten van Abel lijkt me gezellig. Een dagje Utrecht hebben we al vaker gedaan, ligt hier vrij kort bij en dat was ook leuk.

Dendy

De slaaptrein

dan rij je je auto erop, gaat dan lekker een dag in de trein zitten, eten, slapen en de volgende dag ben je in spanje.

Zoiets houdt het in. Degene die ik ken die het gedaan heeft viel het toch wat tegen, die hadden een 4 jarige bij zich en een paar mede passagiers die niet van kinderen hielden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.