Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

17-12-2012 om 10:13

Wat eten op kerstavond?

Ik zoek wat inspiratie. Kerstavond eten mijn vriend en ik samen. Hij wil graag iets speciaals en anders dan anders eten, noemde wild maar dan niet met spruitjes en aardappeltjes (wat ik altijd wel heel lekker en best feestelijk vind).
Hebben jullie leuke ideeën? Wat eten jullie? Ik wil het redelijk eenvoudig houden (geen uren in de keuken), voor-, hoofd- en nagerecht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carthy

Carthy

17-12-2012 om 10:31

Ik zou zeggen

ga naar de Albert Hein (of neus even ind e allerhande) maar bij de AH hebben zo zoveel gerechten kant en klaar. Even in de oven. Ik wist het wel Nee geen aandelen.....

Vic

De Lidl verkoopt diepgevroren Argentijnse hazenbout, en op de site van deze Duitse grootgrutter staat een recept voor gestoofde hazenbout. Ik heb dat niet helemaal precies gevolgd, maar wel zo ongeveer, en het resultaat was erg lekker.

Al moet ik er wel bij zeggen dat-ie met rundvlees vermoedelijk even lekker was geweest. Proefde niet per se wat er nou hazig aan was, zeg maar.

Hoe dan ook, het was gewoon een kwestie van alles in de juiste volgorde in de pan en dan drie uur rustig laten trekken. Het vlees was daarna met een lepel van de botjes te halen (dat ging heel makkelijk, een paar grote botten dus die had je er zo uit). Dat maak je dan dus op je gemakje op zondag de 23e en warm je de 24e op. Wild, maar zonder aardappels en spruitjes. Brood ernaast en klaar. (puree of rijst kan ook).

Groeten,

Temet

Vic

Vic

17-12-2012 om 10:44

Dat kan toch niet

Zouden jullie dat echt doen? Mijn vriend zei ook al dat ik zo'n kant-en-klaar ovenbeest van Jamie moest nemen, en dan een beetje lekkere groente als bijgerecht (die groente van Jamie lijkt me echt helemaal niets), maar dat is natuurlijk weinig ambachtelijk. En ik wilde ook al zo'n kant-en-klare chocolademousse of creme brulée kopen.
Nog ideeën voor een zelfgemaakt voorgerechtje?

ishtar

ishtar

17-12-2012 om 11:17

Paar jaar gedaan

zo'n kant en klaar ovenbeest, niet van Jamie dan. Was best lekker
Dit jaar wil ik wel weer zelf wat maken, maar wat dat gaat worden weet ik nog niet.
Probeer de receptensite van AH eens, ik heb daar regelmatig lekkere recepten vanaf gehaald.

Rafelkap

Rafelkap

17-12-2012 om 11:42

Paella

Wij eten paella, de kinderen krijgen pannenkoeken. Paella: makkelijk, niet lang in de keuken en erg lekker. Voor de feestelijkheid een toetje. Waarom 3 gangen?

Vic

Vic

17-12-2012 om 11:47

Waarom 3 gangen?

"Waarom 3 gangen?"
Omdat het kan. Dat is toch leuk? Ik doe het niet zo vaak, maar er zijn natuurlijk legio mensen die altijd een soepje vooraf en toetje na hebben. Met Kerst wil ik ook nog wel eens uitpakken met 6 gangen, maar omdat we nu niet veel tijd hebben houd ik het eenvoudig.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-12-2012 om 19:47

Eenvoudig

Dan zou ik doen: vooraf oesters, daarna iets van Jamie, toe kaasplankje met vijgenbrood en port. En nog een spoom tussendoor, dan is het helemaal feestelijk.

Over de top

Lief en ik hebben vorig jaar (of al het jaar ervoor?) een diner gepland met oesters vooraf, kreeft als hoodfgerecht en een luxe toetje. Vooral de voorpret van over de top - als doel op zich- vonden we erg leuk. Lekker wijntje erbij en samen koken. Kaarsjes aan... Helemaal feest.

Dit jaar sashimi, kaasplankje met alles erop en eraan, en lekker toetje. Nu met rode wijn erbij... Samen voorbereiden (niets te koken, gordijnen dicht, kaarsjes aan en genieten maar...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.