Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Noortje G

Noortje G

09-11-2011 om 08:56

Wat eten laat op de avond...( feestje)

Mijn zoon heeft een vormselfeestje ( dit is iets van de katholieke kerk),de vormselviering gaat op zaterdag avond 19.00 plaats vinden.
Onze dochter,3 jaar geleden heeft ook zo'n feestje gehad maar toen was het op een zondagochtend. De familie en vrienden die toen uitgenodigd waren hebben hier gegeten, we hadden een buffetje laten komen.
Nu zijn we op zijn vroegst om 20.30 thuis, mijn zoon wil ook heel graag met iedereen eten, maar ik vind het een onmogelijke tijd... wie heeft een idee??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

laat in de middag tapas ? En bij thuiskomst nog een rondje koffie, wijntje met wat borrelhapjes of juist zoet ?

Souper

Wat is er leuker dan een souper-tje?

Kreeg ik vroeger standaard na concerten, vooral in het buitenland. Geweldig hoor.

Gewoon een heel lichte avondmaaltijd, kan ook in de vorm van borrelhapjes. Aankleding is alles. Verder zo min mogelijk calorieën, geen vulling zoals aardappel of inferieur vet, maar alleen maar lekkere smaken in kleine hapjes.

Noortje G

Noortje G

09-11-2011 om 09:52

Laat in de middag

Laat in de middag,dus voor de kerk zit er niet in, veel mensen moeten werken, diensten tot 17.30 (zorg) en winkelpersoneel.
Ik zat nog wel aan tapas te denken, maar dan moet je zoveel klein servies hebben... moet ik het er extra voor aanschaffen vind ik ook jammer.
Mijn man kwam nog met een chinees buffet, maar ik vind het zo laat..., voor de tijd gaan mensen eten, met een lege maag kan je ook niet anderhalf uur in de kerk zitten.
Souper, zijn volgens mij lichte maaltijden??

Tapas

Ik heb ook wel eens tapas gemaakt. En ik heb echt geen klein servies.......Gewoon op grote borden leggen en schoteltjes aan de gasten geven.
Mmm, krijg spontaan weer trek in tapas.
Dit vind ik een handige site: http://www.tapas-recepten.nl/

Noortje

Een souper is een late avondmaaltijd. Soms was dat echt met gangen, maar dan wel kleine porties. Vaker was het een hele grote tafel met hapjes.

Vaak zie je dat eten voor veel mensen vullend is. Dus pastasalade, soep met brood, kroketten, krentebollen. Maar als al die mensen al wat gegeten hebben wil je juist dat het licht is. Bijvoorbeeld wel een soepje, maar geserveerd in kleine kopjes (bv Senseokopjes of nog kleiner). Gegrilde courgette of aubergine met olijfolie, knoflook en basilicum waar je gewoon een klein stukje van kan nemen. Nou ja, idd richting tapas en borrelhapjes. fingerfood, dat werk. Klinkt nu heel gewichtig maar als je er even voor gaat zitten kan je echt heel leuke kleine hapjes bedenken. Als je ze dan ook nog zo maakt dat je een grote portie in kleine stukjes snijdt, ben je niet al te veel tijd kwijt. Je kan bv mini-quiches maken in muffinvormpjes, maar je kan ook een bakblik met quiche maken (deeg van 250 of 350 g bloem), randen evt met bakpapier of alufolie als de bak niet diep genoeg is, zoveel vulling dat je 2cm hoog bent, en dan in blokjes snijden. Evt nog kleine garnituur erop. Ziet er super uit.

Er kan nog een zoete afdeling bij, maar weer: houd het heel klein.

Alles bijelkaar ziet er superfeestelijk uit, makkelijk ook door de buffetvorm om het de kinderen naar de zin te maken, kan goed voorbereid worden en is écht feestelijk en anders.

Want daar gaat het toch maar om. Deze dag moet speciaal zijn, anders dan anders.

Serwe

Serwe

09-11-2011 om 12:46

Maar

zo laat is 20:30 toch niet? Op dat tijdstip gaan heel veel mensen pas uit eten bijvoorbeeld? In restaurants is zo tussen 20:00 en 21:00 juist een van de drukste tijdstippen.
Dus voor een keer kan later eten toch best?

Ik zou

ook een buffetje maken met hapjes die je vooral van te voren klaar kunt maken.

wraps
minisaucijzenbroodjes
Bij de VenD hebben ze ook van die dikke broden met tomaat etc erop, das ook leuk?
Kleine petit fourtjes
bonbonnetje
Zo kan iedereen pakken wat hij wil en heeft je zoon toch een heel feestelijk geheel.
De aankleding kan hij dan mee bedenken?

Noortje G

Noortje G

09-11-2011 om 17:28

Ja...

Ik denk dat het Tapas gaat worden, alleen wel veel werk, ik heb een glutenallergie dus moet alles zelf maken. Dus geen brood, cake, gehaktballetjes met paneermeel etc, etc.
Bedankt voor het meedenken.

Noortje

Voordeel vind ik dat ik dan gewoon het hele buffet gv kan houden. Wij hebben as zaterdag een partijtje van oudste met een gv vriendje erbij. Doe ik gewoon broodloos, in 1x klaar. Hoef je ook verder niet op te letten of zaken gemengd raken.

Hmmm.. maar ik geloof dat ik wel een culikeukenmonster ben. Ik maak sowieso alles zelf, met of zonder gluten.

Kinderen protesteren al luidkeels als ik iets van gebak ofzo klaar wil kopen. Gewoontedieren.

Annet

Annet

09-11-2011 om 21:09

Gehaktballetjes zonder gluten

Geen probleem toch, je neemt gewoon geraspte kaas in plaats van paneermeel.
Ook lekker zijn stukjes kip, van tevoren marineren, kort bakken, prikker erin en klaar. Kan ook makkelijk opgewarmd.
Wij hebben een neefje dat glutenvrij moet eten. Bijna alle verjaardagshapjes zijn hier glutenvrij.
Nog een tip: Wij bakken zelf geregeld quiche zonder bodem. Dat kun je ook doen in muffinvormpjes (wel invetten). Dan heb je leuke hapjes die je van tevoren kunt maken. Vlak van tevoren even opwarmen in de magnetron. Als recept kun je elke quichevulling gebruiken die je lekker vindt.

Noortje G

Noortje G

09-11-2011 om 22:19

Sociaal...

Ik vind jullie erg sociaal zeg... alle hapjes glutenvrij, dat kom ik niet tegen op mijn feestjes, terwijl mensen het al jaaaren weten.... alleen mijn buuf, maar die kent het ook in haar familie.
Ik red mij wel, met de alternatieven, maar ik ben niet zoals Rodebeuk.... ik ben(was) meer van de kant en klaar...

Annet

Annet

09-11-2011 om 22:55

Ja, dat scheelt

Ik ben ook niet zo van de kant-en-klaar. Dan is een hartig hapje al snel glutenvrij. En broodproducten of toastjes hebben wij nauwelijks als hartig hapje.

Je zou trouwens ook soep kunnen geven voordat jullie naar de kerk gaan, voor degenen die wel zo vroeg kunnen komen. Dat zal voor je zoon ook wel zo prettig zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.