Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

20-04-2011 om 10:50

Wat eten jullie vandaag?

Ik heb zin in makkelijk eten. Dus ik dacht iets van pasta met een saus van tonijn, tomatenblokjes en wat blikgroente erdoor. En dan sla erbij, liefst snel klaar te maken. Kale sla met alleen dressing vind ik niet zo lekker. Wat doen jullie door de sla?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-04-2011 om 10:53

Door de sla

Geroosterde pijnboompitten, geraspte kaas, semi-zongedroogde tomaatjes in olie, kleine blokjes fuetworst, uitgebakken spekjes, tomaat en ei, paprikablokjes. Natuurlijk niet allemaal tegelijk

Vic

Vic

20-04-2011 om 11:35

Wil je nog weten wat ik eet?

Ik doe ook makkelijk vandaag. Oudste komt pas later thuis, heeft dan nog niet gegeten en krijgt een broodje. Voor jongste hoef ik geen moeite te doen qua koken, dus die krijgt ook een broodje. En voor mezelf heb ik een zak bospaddenstoelensoep met een broodje. Waar is de groente? Hmmm niet

Bibi72

Bibi72

20-04-2011 om 11:35

Al het bovengenoemde, maar soms ook...

Cashewnoten en croutons!

Bibi72

Bibi72

20-04-2011 om 11:37

O,ja

Wij eten sausijsen (man en kinderen) ikke kip (probeer een beetje af te vallen, dus maar even geen sausijs!) gekookte aardappels en brocolli!

Anoniem

Anoniem

20-04-2011 om 12:05

Noten door de sla

is een goed idee, lekker knapperig. En croutons is ook lekker. het gaat goed komen met de sla.

Rembrand

Rembrand

20-04-2011 om 14:40

Aangeklede sla

Ik doe altijd een gesneden tomaatje ( of kleine sherrytomaatjes) door de sla en wat geroosterde pijnboompitjes. Als ik zin heb gaat er nog een gesnipperd rood uitje en komkommer door.
M.

Primavera

Primavera

20-04-2011 om 15:34

Oh help, avondeten. *duikt ijskast in*

Ojee, ik heb nog helemaal er niet aan gedacht wat we gaan eten, terwijl het bij ons ook handig is met late zwemlessen e.d. om iets makkelijks op tafel te zetten.
Ehm ik denk dat tortellini met room, noten en champignons wordt en erbij een salade van rucola en wat anderssoortige restjes met aardbeien, pijnboompitten, snippers parmenzaanse kaas en balsamico-azijn gaat worden.
Groeten Primavera

Van gisteren hadden we over

Van gisteren hadden we over 2 coteletten en die snij ik in stukjes en maak ik bami van met een roerbakmix. Lekker gebakken eitje en augurk erbij. Bami zoals de hollanders hem maken dus, maar hier wel geliefd en snel!!!

Maar je vroeg wat wij door de sla doen, of er over. In de sla doe ik soms weinig en soms veel. Croutons van oud brood, uien ringen, komkommer, tomaten, nootjes (geen pijnboompitten meer want ze zijn of veel te duur of je krijgt er een nare smaak van in je mond), hard gekookte ei-partjes, uitgebakken spekjes, olijfjes, ehhhhh, nog iets? Ik heb zo mijn vaste combi's die ik erg kan waarderen. Rucola met sla vermengd en daar plakken gegrilde geitenkaas op met honing en thijm, met walnoten erover gestrooid.Dressing met knoflook en honing en olijfolie en grof zuurdesembrood en je kunt me wegdragen. Zooooo lekker.

Dorry

Guinevere

Guinevere

20-04-2011 om 19:16

Haha

Ha, ik eet tong in tausiesaus. Van de chinees. Jammie.

Fiorucci

Fiorucci

20-04-2011 om 19:25

Hier...

Een grote kip uit de braadzak, rostirondjes met spekjes en champignons, witte bonen in tomatensaus en komkommer.

Asperges!

Gisteren asperges hier in het oosten des lands bij de groenteboer gekocht voor vanavond. Dom want ik had vandaag een afspraak in Limburg en daar staan om de 100 m bordjes langs de weg met 'verse asperges te koop'. Maar goed ze waren heerlijk. Klassiek met gekookt eitje, roomboter, aardappeltjes en beenham.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Valkyre

Valkyre

20-04-2011 om 23:13

Bietensalade

Dat aten wij vandaag. Gewoon gekookte bietjes gekocht, schillen en in reepjes snijden (niet te fijn), mengen met een dressing van dun gesneden bosui/lenteui, 3 ansjovisjes, citroensap, olijfolie, verse oregano (of iets anders groens), peper en zout, en een paar in ministukjes gesneden augurkjes. Evt garneren met parmesankrullen en (in ons geval) de eerste rucola uit de moestuin!

Verder aten we lamskebabs en pasta aglio e olio. Mmm...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

21-04-2011 om 11:55

En vandaag:

Een enorme pan spaghetti di mama, we zijn met zijn zevenen vanavond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.