Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jip en Janneke

Jip en Janneke

26-12-2010 om 14:44

Wat eten jullie op wintersport?

Gewoon nieuwsgierig. Wat eten jullie op wintersport als jullie zelf koken in huisje/appartement? Ik kom meestal niet verder dan pasta!?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

26-12-2010 om 17:05

Koken?

Ik kan me niet herinneren dat wij ooit kookten.
Tussen de middag lekker warm eten bij zo'n restaurant op de berg en 's avonds gewoon een broodje. Of 's avonds ook even aanschuiven bij een restaurantje voor patat en een mega schnitzel .

Kari1

Kari1

26-12-2010 om 17:19

Wij wel hoor

Wintersport is al knap duur als je met het hele gezin gaat. Om dan de hele week met z'n vijven of zessen ook elke dag "uit" te eten hakt er nog meer meer in. Hier dus een appartement en zelf simpel koken. Is nog best gezellig ook.
J&J, wat we dan koken hangt af van de keuken in kwestie. Is er een oven, magnetron, allebei of geen van beide? 2 of 4 kookplaten?
Meestal zit er wel 1 of 2 x een pastavariatie bij, diepvriesspinazie met gebakken aardappels (diepvriesvariant) en omeletjes, broccoli+aardappels+tartaartje, voor de eerste avond heb ik vaak thuis klaargemaakte boerenkoolstamppot bij me met rookworst(en), toe van die lekkere dikke yoghurt met fruit. Dan zelfgezette koffie met koek. Wij komen zo'n week wel door!
Kari

Jip en Janneke

Jip en Janneke

26-12-2010 om 19:26

Jesse

Wij hebben wel eens een appartement met halfpension geboekt en dat beviel toch minder. Tuurlijk is het best wel leuk om uit eten te gaan, maar voor ons niet iedere avond. En een broodje 's avonds (en overdag redelijk vette hap) vinden we ook niets.

We hebben nu een heel sfeervol houten huisje op de berg en het lijkt me juist leuk om wat te kokkerelen, te eten in je huispak en op sokken en lekker tijd over te houden voor spelletjes.

Maar, een beetje lekker eten hoort er natuurlijk wel bij. En als ik vooraf niets bedenk, dan wordt het 5 dagen pasta en 2 dagen pizza.

Stamppot is wel een goeie!

Het huisje heeft een heteluchtoven en volgens mij ook een magnetron.

Prinses op de Erwt

Prinses op de Erwt

26-12-2010 om 21:14

Ovenschotel

Wij maken minstens een keer een ovenschotel met vis: vis naar keuze (wij vinden zalm lekker, maar kan ook met gewone witte vis) in ovenschotel, stronkjes broccoli, kaassaus eroverheen. Lekker met aardappelpuree of gewone gekookte aardappeltjes.
Quiche maken is ook een idee, in de supermarkt vind je wel bladerdeeg of kruimeldeeg in de koeling. Is snel klaar en vult lekker. Eventueel nog met een extra salade of wat groene gekookte of gestoomde groentjes.
Ook stamppot is idd lekker, en makkelijk te maken.
Of chili con carne, met stokbrood erbij (of rijst als je dat lekkerder vindt). Of braadkip, met appelmoes en gebakken aardappeltjes..
Ik hoop dat je wat ideetjes hebt.. Dit zijn onze wintersport-avondmaaltijden, dingen die snel klaar zijn, maar toch heerlijk zijn op een wat koudere avond.

Groetjes

Jip en Janneke

Jip en Janneke

26-12-2010 om 21:28

Prinses

Man en kinderen lusten bijna alles behalve: eieren, kaas en bruine bonen. Dus geen quiche of chili con carne (helaas).

Een ovenschotel lijkt me een goed idee! Wij zijn allemaal dol op vis, tis snel klaar en ongetwijfeld erg lekker!

guera

guera

27-12-2010 om 09:59

Kaasfondue

Wij doen ook nog wel es kaasfondue met geïmproviseerde rechaud. Dag van aankomst soep en brood mee van huis. Een keer uit eten. Ren keer friet halen. En dan nog paar keer koken waarvan een keer pasta en keer rijst achtig iets. Ik vind koken nooit erg. Dat is gezellig zo met elkaar. Boodschap doen wel moe van piste en dan dat nog. Ik vind eten op piste te vet en groenteloos pm dat een week lang te doen. Kookgek

Maaltijdsoep

Ministrone met brood of erwtensoep met drie in de pan ?

Jip en Janneke

Jip en Janneke

27-12-2010 om 13:59

Guera

Kaasfondue lijkt me heerlijk, maar dat bestel je niet in je eentje en man gruwel van kaas.

Voor de rest ben ik het met je eens. Ik vind het eten op de piste te vet en niet lekker genoeg en 's avonds wil ik dan gewoon iets goeds eten. Ik ga een groot deel van de boodschappen meenemen. Vorig jaar een half uur in de rij gestaan bij de kassa nadat ik al een half uur door de winkel had gedwaald. Ik neem sowieso wat ontbijtspullen mee (we komen zondag eind van de middag/ begin avond aan) en dan kan ik net zo goed iets meer meenemen.

Judith, ik neem in ieder geval een grote zak soep mee. Altijd lekker!

Jip en Janneke

Jip en Janneke

27-12-2010 om 14:02

Gourmetstel mee?

Ik zit te dubben om het gourmetstel mee te nemen. Lijkt me eigenlijk superleuk om te doen (manlief heeft er altijd een hekel aan omdat het zo stinkt en het hele huis er naar blijft ruiken). (Diepgevroren) gourmetschotel mee, twee sausjes, pannenkoekenmix-uit-fles, komkommer en worteltjes. Stokbrood is vast daar te koop. Het gourmetstel neemt natuurlijk wel wat plek in maar onze auto is groot en veel kleren hoeven we niet mee te nemen.

Prinses op de Erwt

Prinses op de Erwt

27-12-2010 om 18:00

Hamburgerbroodjes

Wat hier ook nog een succes is: hamburgerbroodjes.. Heb je toch nog het idee van fastfood, maar veel lekkerder en nog redelijk gezond. Hamburgers maken van rundergehakt (ei erdoor, ev. wat paneermeel, kruiden, hoop dat een eitje door het gehakt wel kan?), ronde kaiserbroodjes opwarmen in de oven. Hamburgers bakken. In dezelfde pan uiringen bakken, als die gebakken zijn, flinke scheut ketchup in de pan en een beetje water. Even laten opkoken. Hamburger op een broodje, sla, tomaat, eventueel schijfjes augurk en dan wat saus erover. Soms bak ik er nog wat aardappelschijfjes mee.
Gourmetstel meenemen is een optie, zoveel plaats neemt dat niet in en je hebt meteen een avondvullend diner
Ook heerlijk als dessert is chocoladefondue. Fondant chocolade met room tot een smeuïge saus laten smelten. en daar dan allerlei soorten fruit, marsepeinbolletjes, nougat, cakejes, enz.. in doppen..MMM, maar dat was niet echt de vraag natuurlijk

Simone G

Simone G

27-12-2010 om 23:22

Ik ben net terug...

We gingen low budget dit jaar, daarom niet uit eten geweest.Het is toch ook niet te betalen daar boven op de piste... 1 gluhwein 3.80, schandalig.... maar goed dat is een andere discussie. Wij nemen altijd een pan ingevroren eigen gemaakte erwtensoep mee, die eten we dag 2. 2 keer hebben we aard.puree gehad met thuis gebraden gehaktballen in jus (bevroren meegenomen) en in Oostenrijk zakjes rodekool gehaald, en 1 keer brocolli. 1e kerstdag, aardappelkroketjes uit de oven met varkenshaasje in roomsaus, sla erbij en worteltjes. 1 dag macaroni en 1 dag nasi met sate. Boerenkool in pot van Hak meegenomen, daar aard. gekocht, rookworst erbij en smullen maar! Op de terugweg hebben we wel lekker gegeten, even van de snelweg af in een dorpje....
De nasi heb ik kant en klaar vanuit NL meegenomen, ik doe alles bij de bevroren erwtensoep, zo blijft het lekker koel onderweg.
Zo kunnen wij elk jaar met ons 5jes op wintersport, we vinden het superleuk, maar het is hard sparen met ons loontje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.