Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suze

Suze

03-12-2014 om 22:58

Wat eten jullie met Sinterklaas?

Nou ja, dat is mijn vraag dus. Wij vieren het met wat familie (totaal 8 personen) en beginnen 's middags al met surprises en gedichten en natuurlijk veel zoetigs. Wel lekker om dan op een gegeven moment wat hartigs te gaan eten. Denk zelf aan soep met brood, lekker simpel.

Of na het zoetigs eerst nog hartig borrelen voor de soep?

Wat doen jullie?

Iemand

Iemand

04-12-2014 om 00:14

Wat dacht je van

tosti's? Van tevoren te smeren, even afbakken in de oven? Volgens mij passen er wel acht op het rooster. En zodra je de eerste lading eruit haalt, de volgende erin. Lekker een fles chilisaus op tafel en smullen maar. Dat is in ieder geval wat wij gaan doen.

Juno

Juno

04-12-2014 om 00:16

Tapas

Ik denk dat wij voor echte spaanse tapas gaan.

Lucerna

Lucerna

04-12-2014 om 07:30

snert

En andere soep voor de niet-liefhebbers en brood.

amk

amk

04-12-2014 om 09:30

Boerenkool met worst

al jaren, vraag is alleen altijd: de kadootjes voor of na het eten, het wordt altijd er na.

Klaar gemaakt door mijn ex-man en zijn vader. De afwas doe ik samen met de vrouw van mijn ex. Beregezellig.

Half a twin

Half a twin

04-12-2014 om 09:33

Menuutje maagzuur.

Wij zijn een gezin van tradities. Ieder jaar starten we de middag met koffie/thee met gevuld speculaas. Op tafel staan kruidnoten, roomborstplaat, marsepein en daar mag je van eten tot het op is. Dan komt er tijdens de pakjes met gedichten een drankje op tafel met wat hartige hapjes maar die zoetigheid blijft staan.
En dan na de pakjes eten we snert met brood.
Daarna helpen we alllemaal de gastvrouw even met de afwas en het opruimen, maar eerst duiken mijn moeder, mijn zus en ik even in de tas op zoek naar maagzuurremmers.
Tradities houden we in ere!
Zal zo even in de kast kijken of ik nog een nieuw doosje moet halen.

Lynna

Lynna

04-12-2014 om 11:00

Broeder

Vult heel goed (ligt als een blok op je maag) en kost bijna niks. En daarnaast nog soep voor degene die niet enorm kapot van broeder zijn. Verder eten we ons ziek aan zelfgebakken slappe pepernoten

Suze

Suze

04-12-2014 om 11:17

Broeder?

Wat is dat??

amk

amk

04-12-2014 om 17:02

Suze: broeder

is een soort gestoomd gevuld brood met rozijnen en krenten. (Yuk!, maar daarover zijn de meningen verdeeld ☺)

Carla

Carla

04-12-2014 om 18:38

gourmet

Omdat de kinderen dat leuk en lekker vinden. Ze vinden het erbij horen en hebben dan alvast een in hun ogen leuke aanloop naar nog meer leuks: surprise, gedichten en kado's. Soort opwarmertje

Brianna F

Brianna F

04-12-2014 om 20:17

zelfmaakbroodjehamburger

men bakke een lading hamburgers, zetten deze met broodjes op tafel. Sla, ui, tomaat, komkommer, kaas, ananas, paprika, zuur e.d. erbij. Wat sausjes en iedereen kan zelf zijn broodje aankleden.

Annet

Annet

04-12-2014 om 20:33

Hier gaan we voor lekker

We zijn met 11. Elk gezin/persoon neemt wat mee voor ons Italiaans buffet, inclusief dessert. Alle gerechten zijn glutenvrij en de meeste gerechten zijn vegetarisch (in dit geval gelukkig wel vis).
Het makkelijke eten zoals hierboven genoemd wordt, bewaren we voor andere dagen.
Het scheelt dat wij het zaterdag vieren. Alle tijd.

soep, brood en saucijzenletter

Hier al sinds jaar en dag pakjesavond met mijn ouders, dus in totaal 4 volwassenen en 2 kinderen (van 5 en 9). Aangezien het kroost niets anders doet dan stuiteren zolang de pakjes nog niet zijn uitgepakt komen de cadeautjes eerst, rond een uur of 5, na afloop gaat de saucijzenletter in de oven en de tomatensoep op het vuur, verder brood en beleg en klaar is kees.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

04-12-2014 om 21:23

ook lekker

Hier ook makkelijk eten (maar wel lekker hoor Annet).

Turks brood met smeerseltjes een salade en kofte of falafel.

Vroeger was het altijd brood met garnalen. Maar sinds we niet meer aan de kust wonen is dat verwaterd

Annet

Annet

04-12-2014 om 21:47

Makkelijk eten kan ook lekker zijn

Wij zijn alleen niet zo van lunchgerechten voor het avondeten. Zeker niet als het een speciale gelegenheid is waarvoor we bij elkaar komen (wij hebben allemaal aardig wat reistijd).
Dan willen we graag ook speciaal eten.

Tango

Tango

04-12-2014 om 22:51

Hier ook soep en brood

Suze, jij beschrijft precies hoe wij morgen ook Sinterklaas gaan vieren. Grappig is dat.
Wij eten ook soep met brood. Ik haal een paar blikken tomatensoep en wat turkse broden en zet dan van alles op tafel waar het brood mee belegd kan worden: kruidenkaas, sla, komkommer, ei etc.
Nog wat knakworst en broodjes voor de kinderen erbij en dan vind ik het prima.
Borrelen gaat denk ik niet meer lukken tussendoor want ik denk dat we tegen etenstijd pas klaar zijn met uitpakken en sommige gasten willen weer op tijd naar huis.

Ella2007

Ella2007

05-12-2014 om 09:21

sushi en gourmet

Borrelhapje: sushi, daarna gourmet, met veel vis, kids ook vleesjes. We zijn met vieren, kids 14 en 11. Wij eten vroeg, daarna kadootjes en dan een potje colonisten. Wat waarschijnlijk op tafel blijft staan tot zaterdagavond omdat we t niet afkrijgen, afhankelijk van de versie die we gaan spelen.

Ben zelf niet zo van de zoetigheid, maar mijn man en kids wel. Dus er is een banketletter, speculaaspop en pepernoten. O ja en zwarte pietenchocolaadjes.

vroeger snert maar nu rookworst met appel

Vroeger aten we snert, maar dochter vindt dat niet lekker en aangezien pakjesavond voor iedereen leuk moet zijn een nieuwe traditie begonnen om een echt wintergerecht te nemen wat bij iedereen in goede aarde valt. Nu dus rookworst met appeltjes met een beetje bruine suiker en kaneel erover.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.