Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten jullie met kerst toe?

Ik heb het hele menu uitgedacht, kind van 6 denkt graag actief mee (das mooi . Maar het toetje: geen idee! Wat eten jullie op kerst zoal toe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Frambozencharlotte

Die uit de Allerhande: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/775538/frambozencharlotte.

En de andere dag ijs met marssaus, nooit geprobeerd maar als je hier in het archief zoekt is het zo te vinden.

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2011 om 12:34

En hier

Eerste kerstdag chocoladebavarois, die maakt mijn moeder. tweede kerstdag tiramisu.

mari39

mari39

21-12-2011 om 13:55

Hier

hebben we heel vaak tiramisu gegeten, dit jaar maak ik trifle.Zie www.24kitchen.nl, klassieke kersttrifle. De sinasappellikeur vervang ik door sinasappelsiroop,omdat ook kinderen meeeten.

Meike

Meike

21-12-2011 om 13:59

Chocoladetaart

wij eten een of andere loei-ingewikkelde chocolade taart die ik gelukkig niet hoef te maken! En 2e kerstdag als we gezellig met z'n 4tjes zijn haal ik lekker makkelijk Ben&Jerry ijs. Wij beginnen vrijdagvond al met een diner dus ik ben 2e kerstdag wel klaar met koken en ingewikkelde recepten.

Net als savon

....de charlotte uit de allerhande!

Thursday Next

Thursday Next

21-12-2011 om 14:53

Ijs kerststerren

dochter van 9 heeft een kerstdiner samengesteld, we gaan het samen maken. Als toetje dus ijs-kerststerren, deze: http://www.receptentabel.nl/recepten/recept/?recept=533

mix

mix

21-12-2011 om 15:13

Heel eennvouig

zelf wafels maken met slagroom en saus en evt voor wie wil een bolletje ijs.

Tweede kerstdag is bij opa en oma en dan maken ze iets dat ze hier pas aten en erg lekker vonden: marsijs met (fudge)toffee, slagroom en chocoladesaus

Pavlova

Heerlijke Paplvova met, slagroom, vanille ijs, fambozen en bosbessen. Even kijken wat er aan fruit te koop is

Oh dit keer maak ik kleintje dus 1 pp. Niet een grote taart

Te koop is het wel lis@

3,25 per bakje frambozen en ik heb er 4 nodig. Ik ga maar voor diepvries, ze moeten toch geplet worden.

ishtar

ishtar

21-12-2011 om 16:33

Citroen-frambozenschuimgebak met citroengranita

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=277324&rq=frambozen+citroen&course=nagerecht
2 jaar geleden gemaakt met zelfgemaakte citroengranita, dit jaar denk ik dat ik kant en klaar citroensorbetijs ga gebruiken.

Guinevere

Guinevere

21-12-2011 om 16:52

Appeltaart met ijs

Gewoon een puntje appeltaart met kaneel- of vanilleijs en slagroom. Die appeltaart moet ik natuurlijk wel zelf maken, ik was van plan (hier op OO gelezen) er geplette pepernoten doorheen te gooien.

Petr@

Petr@

21-12-2011 om 16:52

Chocolademousse

Zelfgemaakt, mjammie!

amk

amk

21-12-2011 om 18:02

Yoghurtschnit

met rood fruit.
Is heerlijk fris na het vlees met wijnsaus.

rednose

rednose

21-12-2011 om 19:05

Tiramisu van de lidl

Ohhhhhhhhhh...... ik gooi even wat vervuiling in dit draadje hoor, er komen zoveel zelf geknutselde gerechten voorbij

Wij eten heerlijk een toetje van de Lidl, in een glaasje, kantenklaar, tiramisu. En errug lekkurrr!

Lekker makkelijk, erg lekker, niets geen geknutsel hier.

Maar zeer veel respect voor de kokkerella's hier op het forum

Hanne.

Hanne.

21-12-2011 om 20:18

Ij en chocolademousse

Hier vanilleijs met warme chocoladesaus (van de chocoladeleters)
en chocolademousse (ook van de chocoladeletters) met vanillesaus.

judiths mama

judiths mama

21-12-2011 om 20:35

Dolce limone

Heeeeeerlijk. Soort tiramisu, maar dan met citroen en room.

Bibi72

Bibi72

21-12-2011 om 20:43

Witte chocolademousse met perziken

En die perziken worden dan gekaramelliseerd. Recept komt uit de koken & genieten geloof ik.

Margriet*

Margriet*

21-12-2011 om 20:59

1e kerstdag

parfait en tarte tatin (ga ik vrijdag uitproberen). 2e kerstdag lijk mij die Charlotte wel wat. Moet een beetje pronken bij schoonfamilie....

Kinderen hadden net kerstdiner op school met hemelse modder (chocolade mousse). Scoorde goed = alles was op.

toja

toja

21-12-2011 om 21:12

Rednose

Ook wij hebben dit jaar een kant en klaar toetje Van de Lidl desserttaartjes met kwark en rood fruit.. Maar wij zijn dit jaar ook gewoon met zijn viertjes.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Heel klassiek

of heel cliché: creme brulee.

skik

Toetjes

Vanille ijs met gekarameliseerde appeltjes en de andere dag chocoladefondue.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Nigella's molten baby cakes

( ook wel Mud Pie of lava-cake genoemd).
Erg lekker en betrekkelijk eenvoudig. Wel even uitproberen hoe lang ze in je oven moeten om nog vloeibaar in het midden te blijven.
G

Valkyre

Valkyre

22-12-2011 om 01:03

Stoofpeertjes

Stoofpeertjes rechtop (in hun geheel dus) in rode wijn met kaneel en suiker gestoofd. Met een bolletje ijs erbij.

Op de tweede dag een kant-en-klare traditionele Engelse Christmas pudding. Gekocht bij de expatwinkel! Ben benieuwd. Now bring us some figgy pudding, now bring us lalalalala...

groet, Valkyre

Ook een klassieker

Vienetta .Moet het nog kopen dus plannen kunnen wijzigen. Ik weet dat ik zelf lekkere toetjes kan maken, maar daar heb ik even geen zin in.
Bovendien ben ik alvast aan het oefenen in truttig schoonmoederschap. Dus gourmetten met kerst en Vienetta als toetje.

Speculaastiramisu

Ik houd eigenlijk niet zo van lange vingers, dus voor mij is tiramisu met speculaas een lekker alternatief. Wat we de andere kerstdag krijgen is nog een verrassing.

Chris

Moontje

Moontje

25-12-2011 om 19:50

Stroopwafelijs

mijn dochter wilde dat, dus toe maar, het leek me niet zo geweldig maar het was overheerlijk.. Van de Plus met echte slagroom, heb mijn vingers erbij opgegeten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.