Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eet je bij zwartzuur?

Ik wil dit jaar een traditioneel feestgerecht uit mijn jeugd maken: zwartzuur. Maar wat eet je erbij? Het is een indisch gerecht, maar er zitten geen typisch indische kruiden in. Aardappelen? Rode kool? Maar met dat laatste wordt het helemaal zo zoet-zuur. Ik weet dat er een paar forummers roteren met ook nederlands-indische roots dus ik ben benieuwd.

Fély

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-12-2010 om 17:01

Ehhh

Eh, ik wil je graag adviseren, maar wil je hier dan je recept voor zwartzuur verklappen? Tsjonge, ik heb er nog nooit van gehoord zelfs! Hoera, weer iets nieuws te ontdekken!

Hmmm

Ik zou er toch rijst bij serveren geloof ik. En dan misschien een wat neutrale groente, iets met boontjes of worteltjes. Ik weet wat zwartzuur is, heb er ook een recept van, maar zou ook zo niet weten hoe je dat met een goed groentegerecht kunt combineren.
Overigens kwin is het eend. Ben nu zelf even aan het koken, als ik meer tijd heb schrijf ik mijn recept wel even op.

Fély

Fély

22-12-2010 om 20:02 Topicstarter

Indische sites

Daar wordt soms rijst, soms aardappelen en soms allebei erbij geserveerd. En vaak compote, maar dat wordt me te zoetig.

Zwartzuur is eend of kip (of haas) gestoofd in uien, wijn, azijn, suiker, kaneel, kruidnagel en eventueel ketjap en de saus wordt een het een beetje gebonden met maizena. Oorspronkelijk hoort er bloed in maar dat laat ik maar zitten denk ik. En ieder heeft zo zijn eigen aanpassing.

Ik heb het jaren geleden eens gemaakt en volgens mij met lintpasta geserveerd.

Ik neig nu naar aardappelen met spruitjes. Over fusion cooking gesproken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.