Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Druif

Druif

20-01-2012 om 09:01

Wat drink je als je geen alcohol drinkt?

Ik ben wat laat met de goede voornemens, maar mijn vriend en ik hebben afgesproken om de komende 7 weken geen alcohol te drinken. We hebben al heel lang de gewoonte om voor het slapen samen een glaasje wijn te drinken en bij te kletsen. De afgelopen jaren zijn dat sluipenderwijs 2 glaasjes en vervolgens iedere avond een fles wijn geworden. We hebben toen eerst afgesproken om door de week niet meer te drinken. We drinken nu een kop thee voor het slapen gaan.
Maar in het weekend gaan er ook zonder bezoek nog ruim 2 flessen wijn per dag doorheen, dus hebben we besloten een tijdje helemaal niet meer te drinken. Ik hou niet van zoete frisdrank of sapjes. Wat drinken jullie als je gezellig "borrelt" en geen alcohol drinkt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

20-01-2012 om 09:06

Wij drinken

Wij drinken, frisdrank, sapjes, water, thee, limonade.

Niet alles is zoet, denk bv eens aan tonic, cranberry sap, grapefruit sap.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-01-2012 om 09:16

Tjonge

Goed voornemen inderdaad, mooi dat jullie samen ervoor gaan. Waarom 'de komende 7 weken', ben even benieuwd naar de gedachte achter die zeven

Wat borrel ik als er niet gedronken wordt? Thee ja, bv verse muntthee, sap met water om het minder zoet te maken, je kunt je glas ook aankleden met een suikerrandje of prikker met druiven of kiwi, alcoholvrije cocktail voor feestjes, genoeg te verzinnen.

Groet, Mamvantwee

Crodino

Ik heb het zelf nog nooit gedronken dus ik kan je niet vertellen hoe het smaakt, maar misschien is Crodino wat voor jullie?

skik

Puck

Puck

20-01-2012 om 09:47

Gewoon water

Ik drink heel af en toe een klaasje wijn en frisdrank of sap is al helemaal een uitzondering. Ik hou het bij een gewoon glaasje kraanwater, helemaal niets mis mee wat mij betreft.

Druif

Druif

20-01-2012 om 09:54

Zeven weken

Het idee achter de 7 weken is dat mijn vriend traint voor een sportevenement over zeven weken. Zelf heb ik wel eens ergens gelezen dat 3 maanden de termijn is om een gewoonte te doorbreken, dus misschien tellen we er nog eens zeven bij op
Ik ben op zoek naar "hartige" drankjes. Grapefruitsap is er wel één om uit te proberen.

ishtar

ishtar

20-01-2012 om 10:01

Tomatensap

of tomaten/groentesap dan?

Goed plan

Wij drinken 's avonds Spa Rood en icetea lemon van Pickwick. In het weekend (de meeste weekends niet) met z'n tweeën 1 fles rode wijn.

Als je echt wilt minderen met alcohol heb ik hier nog een interessant artikel voor je:

"Veel mensen hebben na de feestdagen het idee dat ze de schade van alcohol kunnen beperken door in januari geen drank te nuttigen. Maar helaas, dat is niet het geval. Andrew Langford van de British Liver Trust legt uit dat een korte, snelle detox niet de juiste manier is om je lever te beschermen. In plaats daarvan kun je beter gedurende het hele jaar een paar dagen per week de alcohol laten staan.

Permanente schade
Op die manier vermindert de alcoholinname aanzienlijk en krijgt je lever wekelijks de tijd om te herstellen. Zo kan permanente schade worden voorkomen. Dokter Mark Wright van Southampton General Hospital bevestigt dit. Een maand lang detoxen is volgens hem medisch gezien zinloos en leidt tot een vals gevoel van veiligheid. ‘Het voedt het idee dat je je lever zoveel kunt misbruiken als je wil en daarna alles weer in orde kunt brengen met een snelle oplossing.'"

Sterkte ermee!

Chris

Tomatensap ja

Als je een hartig drankje zoekt, zou ik zeker tomatensap nemen, evt. met wat vers gemalen peper, of tabasco erin.
Zelf drink ik kruidenthee 's avonds.

Aanvulling op chris

Die maand detoxen helpt natuurlijk, maar niet als je daarna weer elke dag gaat drinken. Elke dag drinken, al is het maar een glas, stapelt gifstoffen op in je lever. 3 dagen in de week niet drinken, geeft je lever de kans de boel op te ruimen.
Dus ga gerust 7 weken droog als je denkt dat dat helpt (en dan helpt het, al is het maar voor je gedrag), maar las in het vervolg de leverrustdagen in: 3 dagen in de week niet drinken.
Op zoek gaan naar pittige drankjes helpt niet. Zolang je die behoefte voelt, heb je eigenlijk gewoon zin in wijn/drank. Als dat kwijt bent, dan is thee of water ook goed.
Maar met thee en water is wel een dingetje: er zitten nauwelijks caloriën in. In drank wel (veel zelfs). Je hebt niet alleen dorst, maar ook honger (je wil een bite in je drankje).
De avond beginnen met een kop warme chocolademelk (vooruit, met slagroom, maar zonder rum!), zou daarom best wel eens kunnen helpen.
Groet,
Miriam Lavell

Van alles

Ik heb wel eens Crodino gedronken en het smaakt wel aparterig, ja. Voor mij is het niet iets voor elke avond - maar goed, ik heb eigenlijk niets dat ik elke avond drink, op thee na. Wij drinken van alles, hoewel maar weinig vruchtensap en al helemaal geen tomatensap (dat vind ik écht niet lekker). Gewoon kraanwater, soms met een drupje limoen- of citroensap erin. Soms thee tot aan bedtijd. Van dat Aloë-vera-sap vind ik op zijn tijd ook wel lekker. Soms limonade, soms anijsmelk, soms tóch een sapje (grapefruit dan meestal), of nada colada (iets dat op pina lijkt, maar dan de alcoholvrije variant, van ananassap, kokosmelk en wat bijvoegsels naar inspiratie), zoiets.

Tihama

Tihama

20-01-2012 om 12:16

Wat een grappige vraag

Ik drink zelden alcohol en ik krijg vaak de vraag of ik dat niet mis. Euh, nou nee.

Ik drink graag spa rood. Daar spuit ik dan citroensap in. Ik hou erg van zuur en spa citron is ook weer zoet, dus minder zuur.

Verder drink ik graag de Linessa Nectar (met appel en mandarijnsmaak) van de Lidl. Dat is een spa&fruitachtige. Appelsientje e.d. zijn erg dik, deze zijn wateriger qua substantie, maar niet qua smaak. Er is een wereld aan dit soort sapjes te vinden. Spa&Fruit en Roosvicee hebben verschillende wat dunnere sapjes. Fruitdruifje kan ook, maar die vind ik niet lekker.

Man wil nog wel eens cola drinken, ik heel soms cassis of fanta.

Ik doe ook wel eens Cassissmaak van Karvan door de spa: dat is ook wel lekker.

Toevallig hadden we laatst weer bezoek, die normaal gesproken ook samen elke avond minimaal 1 fles wijn leegtetteren. Ze hadden een goed voornemen, dus ze dronken nu met ons mee. En dat bleek best mee te vallen.

Tihama

Yvonne

Yvonne

20-01-2012 om 12:24

Hartige drank

is cup a soep of drinkbouillon iets? is in elk geval hartig.
zelf drink ik sinds begin dit jaar alleen nog water of kruidenthee. voorheen ook veel siroop en frisdrank. ik wilde afkicken van al die zoetigheid
Als je zo als Mirjam stelt nog iets met calorien zoekt iced cappuchino: ijsblokjes crunchen in de blender, melk, cappuchinopoeder en een bolletje vanilleijs er door.

sinas

sinas

20-01-2012 om 12:29

Sinas

of water als de gastvrouw geen sinas heeft.

Brianna F

Brianna F

20-01-2012 om 12:42

Cappuccino

Ik drink 2 koppen caffeinevrije cappuccino en daarna eigenlijk niks meer.

koentje

koentje

20-01-2012 om 13:24

Kijk eens bij de betere reformzaak

Er is een of ander alcoholvrij wijnachtig drankje die nogal lekker is. Vond ik tijdens mijn zwangerschap...
Begon volgens mij met een A

Ken het probleem

Ik ken het probleem hoor. Als je absoluut niet van zoete drankjes houdt, blijft er naast alcohol vrij weinig over. Tonic en grapefruitsap blijven voor mij mierzoete drankjes, wat verdoezeld door andere ingrediënten, maar dan toch... Crodino idem dito. Dat is voor mij een soort hoestsiroop zeg maar. Ook de zogenaamd minder zoete drankjes blijven voor mij vooral een slok suiker.
Goed. Om niet voortijdig als verlopen alcoholist in de goot te belanden drink ik dus door de week netjes 's avonds thee en spa. Wat ook een goed alternatief is, is alcoholvrij bier.
Enneh, dat wijnachtige drankje is volgens mij Amé...
n@nny

Niet zo zoet

Ik drink ook wel eens rivella (light) of alcoholvrij bier als ik geen alcohol wil drinken bij een borrel. Rivella is niet zo zoet. Thuis vind ik kraanwater aangekleed met schijfjes limoen en ijsblokjes ook heerlijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Biene M.

Biene M.

20-01-2012 om 19:20

Snap het

Ik vind wijn het lekkerste drankje dat er is, maar ja, die alcohol... Mijn favoriete alcoholvrije dranken: alcoholvrij bier (probeer verschillende merken en soorten, want de smaken verschillen erg), crodino met jus, gingerino (maar dat verkopen ze alleen in Italië), tonic light (zoetstof vind ik minder zoet dan suiker), fanta pomelo light, thee tension tamer van celestial seasonings.

Scrabbelen

Als je van die fles wijn per avond af wilt (en het lijkt me dat je over 7 weken niet gewoon die gewoonte weer moet oppiken), dan moet je niet alleen maar zeggen 'geen wijn' en een alternatief voor de wijn zoeken, maar gewoon de hele gewoonte op de schop gooien. Anders blijf je onder het zitten de wijn missen, wat je ook als alternatief drinkt.

Dus ik zou zeggen: ga scrabbelen, of wordfeuden, of zet een breiwerk op de pennen. Probeer die avond op een andere mani in te vullen.

Ik vind wijn best lekker hoor, maar wij hebben het gewoon nooit in huis. Wijn en andere alcohol is voor als we uitgaan, op vakantie gaan of jarig zijn of zo. Rest van de tijd drinken we gewoon thee. Of water.
Wat ik lekker drinken vind is citron pressé. Spuitwater in je glas, wat citroensap erin en eventueel wat suiker(stroop). Is vooral lekker met water dat minder hard bubbelt dan spa, dus iets als san pellegrino of zo.

kastanjet

kastanjet

21-01-2012 om 19:44

Crystal clear citroen

...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.