Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jeltje

jeltje

08-09-2011 om 22:30

Wat draagt een groep 3-er bij gym?

Hm, als moeder van een kersverse groep 3 leerling weet ik het zo nu en dan niet. Zoon heeft nu twee keer per week gym en op een briefje stond dat hij dan een 'gymbroekje' en een tshirt en eventueel schoenen aanmoest. Die laatste 2 daar kom ik wel uit. Maar wat is eigenlijk een gymbroekje? Waar koop je dat? Hij moet kort zijn, stond er ook nog bij.
Een voetbalbroekje kan ik nog bedenken, maar dat vind ik eigenlijk zulke nare glimmende dingen. Iemand een idee?

J

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

08-09-2011 om 22:39

Idd

zo'n voetbalbroekje en de schoenen liefst van die schoenen met een zacht zooltje (balletjes) ivm de ontwikkeling van de voetmotoriek. Echte gymschoenen moesten hier vervangen worden, kinderen met dergelijke schoenen kregen na de eerste les een briefje mee.

Puck

Puck

08-09-2011 om 23:06

En hier juist wél echte gymschoenen

Hier wordt juist aangeraden om echte gymschoenen te geven. Met die balletjes gebeuren veel vaker ongelukjes met uitglijden op de vloer, enkels verzwikken, etc.
Verder zijn er ook genoeg niet glimmende sportbroekjes te krijgen bij Scapino, etc. En wat ik ook wel deed is van die tricot zomerkleding de broekjes gebruiken.

kaatje43

kaatje43

08-09-2011 om 23:59

Shortama broekjes

Dat soort broekjes van die zachte stof. Zomers zijn ze vaak te koop met bijpassende shirtjes.

Scapino/bristol

Bij één van de twee kocht ik ooit een setje voor mijn gr 3-er: T-shirt plus kort broekje van tricot denk ik, ieg glom het niet.

Bristol/perry

Hier gymkleding van Bristol. Een setje van shirt en zacht kort broekje (zelfde spul als joggingbroek). Heb ook nog een broekje van oudste dochter, ooit gekocht bij Perry Sport. Daar hebben ze InQ kleding die helemaal niet duur is.

Kriwi

Kriwi

09-09-2011 om 11:12

Scapino

Hier komen de gymbroekjes (wel of niet glimmend, het maakt niets uit) bij de scapino vandaan, deed er eerst altijd een gewoon oud t-shirt bovenop maar zoon wil nu wel graag een sportshirtje (ook scapino)aan. Ze zijn niet zo duur. Ook laatst op een kledingmarkt 2 gymbroekjes gekocht.

Wat gymschoenen betreft een ander verhaal. Hier mogen absoluut niet van die zachte gymschoentjes... Ook niet met een plastic onderkant, de gymschoenen moeten een rubberen zool hebben. De gymleraar vind het anders onveilig (ivm vallen en uitglijden) Dus vanaf groep drie rubberen zool verplicht.

jeltje

jeltje

09-09-2011 om 11:35

Geen scapino

Noch in Amsterdam (waar ik woon), noch in Den Haag (waar ik werk) is een Scapino. Ga wel even kijken bij een Bristol.

Schoenen is overigens geen punt. Ze mogen op blote voeten, en dat doet mijn zoon het liefst.

Dank voor de tips!

Yaron

Yaron

09-09-2011 om 13:18

Schoenen

Hier ook gewone gymschoenen met een lichte zool of zaalvoetbalschoenen. Blote voeten zou ik niet doen, hier hebben ze regelmatig voetballen en dat gaat niet op blote voeten. Bovendien lijkt mij dat niet echt hygienisch met zijn allen op blote voeten op de gymvloer.

Marie

Marie

09-09-2011 om 14:05

Blote voeten - wratten?

Hallo
Hier moesten de kinderen ook met schoenen gymmen. En als ze al op blote voeten zouden mogen van school, mocht het niet van mij. Vooral vanwege de hygiëne en kans op het krijgen van wratten.
Trouwens heeft je zoon niet een "gewone" zomerkortebroek in de kast? Die kan toch ook?
Succes

Tango

Tango

09-09-2011 om 16:08

Broekje

Ik vond dat broekje ook een lastige. Mijn oudste is een meisje en gymde altijd in een legging. Voor een jongen kom je inderdaad op zo'n voetbalbroekje uit, want ook ik laat mijn kind niet in een pyjamabroekje gymmen. Heb er uiteindelijk 1 bij de Perry Sport gekocht, want bij Scapino hadden ze geen maat 116 meer (en Tangozoon is gewoon echt niet groter en ook nog erg smal) en Bristol was me te ver uit de buurt. Glimmend, daar heb ik geen probleem mee. Toevallig had ik voor Tangozoon bij Aldi al twee voetbalshirts gekocht van Spanje en Brazilie volgens mij, dus die draagt hij erbij.
Gympen haal ik altijd bij Schoenenreus, van die stoffen klitteband schoentjes met harde zolen.
Toevallig zag ik bij Zeeman van de week ook setjes met een broekje en shirt bij elkaar, veel goedkoper natuurlijk. Dus misschien kun je daar nog even kijken.

Kriwi

Kriwi

09-09-2011 om 19:09

Scapino in amsterdam

In Amsterdam noord zit een scapino (buikslotermeerplein) maar misschien woon je daar niet in de buurt.

Succes met je zoektocht!

liora

liora

10-09-2011 om 13:38

Voor zoon heb ik in groep 1 ook bij de Bristol een blauw niet glimmend broekje gekocht. Dat heeft hij tot en met groep 4 gedragen (was eerst vrij groot). Nu heeft hij een blauwe short van de H&M.

Legging

Legging mag bij ons niet voor meisjes, ook zij moeten een iets korts aan (blote benen dus).

Voor mijn zoon heb ik een soort voetbaltenuetjes gekocht bij favoriet, lekker dunne stof. Blauw broekje / wit shirtje. Witte gymschoenen bij Van Haren gekocht, echte sportschoenen mogen hier ook niet.

Tango

Tango

11-09-2011 om 20:05

Legging

Tangodochter droeg meestal een korte legging, net over de knie. Mocht hier wel, nooit iets over gehoord tenminste. Inmiddels wil ze zelf geen legging meer en draagt nu een sportrokje (soort broekrokje). Ik heb er 1 gekocht bij Perry en daarna zag ik ze bij Hans Textiel veel goedkoper. Nog 2 erbij gekocht in andere kleuren. Hans Textiel had ook altijd sportsetjes voor jongens, jammer dat deze winkel failliet is gegaan hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.