Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

christina

christina

22-03-2014 om 09:14

wat doen we hier mee....

Gisteren gebeld naar een goede kennis
Ze hebben pas kind nr 4 gekregen en wij willen op kraamvisite gaan. Nou was het cadeau niet klaar, ik heb een geboortebord latens schilderen (net als bij de andere kinderen).
Gister dus gebeld en zoon vertelt dat moeder slaapt, kan het me indenken met alle gebroken nachten. Heb nog even een gesprek met zoon en zeg dat ik wel weer contact opneem. Direct daarna heb ik via facebook een privé berichtje gestuurd, kan ze beantwoorden wanneer ze wil. Met daarin dat ik heb gebeld, dat we graag wat willen afspreken en een voorstel voor dag, of ze dat uit komt.
Nou heeft ze het gelezen, dat kun je zien bij die berichtjes, maar niet gereageerd. Ze is sinds die tijd veel online geweest, ze is niet ziek, zijn zelfs al uit eten geweest.
Moet ik nu nog weer bellen of gewoon wachten tot ze reageert op mijn berichtje?

Soms ben ik ook zóó'n muts daarin, vandaar graag jullie advies.

Angela67

Angela67

22-03-2014 om 09:17

gisteren pas?

dan zou ik rustig even een paar dagen wachten. Ergens volgende week woensdag of donderdag zou ik nog eens bellen. . . .
gr Angela

Pffff

Het enige waar ik ontzettend tegenop zag was al die visite.
Niet dat ik de belangstelling niet leuk vond, maar je moet je op zoveel dingen aanpassen met de aankomst van zo'n kleintje, en dan is al dat "moeten" net even wat teveel.
Is geen onwil, is pffff.

Rafelkap

Rafelkap

22-03-2014 om 09:53

muts

Ja, zeker een muts, met dat stomme facebookberichtjesgedoe.
Pak gewoon de telefoon. Vraag hoe het met haar en met de baby gaat.

Zeg gewoon dat dat bord nog niet helemaal klaar is en dat je daar even op wilde wachten. Je kan toch wel gewoon interesse tonen (als je die hebt)?

Dalarna

Dalarna

22-03-2014 om 10:23

pff

Wacht nou eerst eens tot je kado af is, volgens mij zijn de sociale contacten veel ingewikkelder geworden met facebook! Ja, ze heeft mijn berichtje gezien maar heeft het lef daar niet op te reageren.... nou jaaa zeg! Vind je dat ook niet een beetje te ver gaan? Kan iemand niet even lekker ontspannen met een tablet met kind aan de borst? Nee je moet meteen een antwoord typen of terugbellen want iedereen ziet dat je het gelezen hebt. Ik ben blij dat ik al 12,5 jaar geleden bevallen ben!

christina

christina

22-03-2014 om 10:34

oké

Ik heb al vaker gebeld en interesse getoond, het cadeau is af en ze weet dat we dan een afspraak zouden maken.
En aangezien ze zelf druk is op Facebook......

Maar goed, ik vraag al niks meer hóór tjees zeg wat een reacties.

Angela en jasam, bedankt voor jullie antwoord, hier kan ik wat mee!

Melle

Melle

22-03-2014 om 10:45

Zoals je zegt..

..een facebookberichtje kan ze op antwoorden wanneer ze wil. Voor haar heeft het duidelijk geen topprioriteit en ik vermoed ook zomaar dat je niet de enige bent die haar een berichtje heeft gestuurd.

Jij hebt wat van je laten horen, je kan dus rustig afwachten. Misschien reageert ze vanzelf, misschien heeft ze andere dingen aan haar hoofd en dan bel je in de loop van de week gewoon nog 'n keer. Niet zo onzeker zijn

Tink

Tink

22-03-2014 om 18:59

sja

Op zo'n moment ben ik inderdaad ook blij dat ik geen Facebook heb . Big Brother is watching you...

Niet om vervelend te doen Christina, echt niet. Maar met kind #4 kán ik me zomaar indenken dat er af en toe iets doorheen glipt, je hebt sowieso al veel aan je hoofd met zo'n verse baby en als er dan nog 3 andere rondlopen helemaal. Ik kan het weten want ik heb er ook 4
Ik zou ook gewoon een weekje afwachten en dan nog eens bellen.

Lou

Lou

23-03-2014 om 11:27

Kan nog langer

Ik ben nog steeds niet op kraambezoek geweest bij de buren die een derde hebben, terwijl het kind al bijna een jaar is. Wel heb ik het cadeautje inmiddels gegeven, maar echt kraambezoek hebben ze gewoon overgeslagen. Nu was daar wel iets meer aan de hand, maar weet je, het geeft gewoon niet. Op kraambezoek gaan doe je niet voor jezelf.

zebra

zebra

23-03-2014 om 12:30

misschien vergeten of afgeleid

het kan best gebeuren dat ze wel wilde reageren maar ineens werd afgeleid door huilende baby, andere kinderen die aandacht wilden, visite voor de deur, telefoontje enz enz. Of dat ze denkt: het bord is toch nog niet klaar, ik wacht het ff af tot ik weer een berichtje krijg en dan spreken we wel af. Het hoeft dus geen desinteresse of onwil te zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat het bij Christina niet prettig over komt.

Verder denk ik dat de pas bevallen kennis wellicht heel veel berichtjes via Facebook ivm het plannen van een datum voor kraambezoek heeft gekregen en daardoor niet gelijk reageert.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.