Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

21-05-2017 om 16:29

Wat doen met ingevroren blauwe bessen

Ik heb een emmertje blauwe bessen ingevroren? Wat kan ik hier van maken?

Vesta

Vesta

21-05-2017 om 16:34

koekjes

die kunnen prima in deze koekjes :https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R749486/blauwe-bessenkoekjes

Door de yoghurt, op de pannenkoeken, smoothies (al vind ik die zelf echt niet lekker)

Crumble.

Jammie. Met evt aardbeien en/ of banaan erbij. Heerlijk als ( luxe) toetje met een bol vanille-ijs

Ingrid

rode krullenbol

rode krullenbol

21-05-2017 om 19:28

Probiotische priklimonade

Maak eerst een gemberbug (zie YouTube) en daarna de gezondste cassis ter wereld!

40er

40er

21-05-2017 om 20:13

Bakken

Ontbijtmuffins, door bananenbrood of gewoon in cupcakes. Heerlijk.
Of misschien jam maken?

Inanna

Inanna

21-05-2017 om 20:38

of gewoon eten

Mijn kinderen worden heel blij van bevroren bessen.

Verder gooi ik ze nog wel eens door de apple crumble. Zoals deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R749488/blauwe-bessen-appelcrumble

lennest

lennest

21-05-2017 om 21:52

in de yoghurt

en dan meenemen naar je werk, als verlaat ontbijt of lunch; je yoghurt blijft heerlijk koel onderweg!

Marjoleine64

Marjoleine64

21-05-2017 om 22:14

in een smoothie

zie titel

Lynna

Lynna

22-05-2017 om 06:46

Bessen werden slap

Ik heb laatst ook blauwe bessen ingevroren, ze waren nl 2 voor de prijs van 1 en ik heb lekker ingeslagen. Ik ben dol op blauwe bessen en doe ze 's morgens in de yoghurt. Maar ze waren slap na het ontdooien. Na 3 dagen heb ik de overgebleven bessen weggegooid, ze waren echt niet lekker. Hoe doen jullie dat?

Half a twin

Half a twin

22-05-2017 om 08:24

saus maken

Bramen, aardbeien, aalbessen en tomaten komen hier via de schoonvader van other half vaak in grote getale binnen waaien. De goede man heeft een moestuin en kweekt heeeeeel veeeeeeel meer dan hij op kan. Krijgt mijn zus 20 kilo tomaten, krijg ik er daar ook weer een kilo of acht van en daar maak ik dan sap van dat ik invries.
Ook de bramen, aardbeien en bessen verwerk ik meteen tot iets, saus voor door de yoghurt, (room)ijs, jam. Dat vind ik veel lekkerder dan het hele fruit invriezen.

Blueberry muffins

Gooi ze in de muffins! Of een blueberry clafoutis. Of maak er jam van. Of sap.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2017 om 15:04

Heb je een hond?

Honden mogen ook blauwe bessen. Wij geven rauw vlees, daar kan zo'n besje doorgeroerd worden.

Ik zelf vind ze heerlijk door de yoghurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.