Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke67)

(Janneke67)

16-05-2013 om 20:52

Wat doe je op je brood als je brood niet gekoeld ligt?

Ik wil graag wat inspiratie op doen!
Wat doen jullie op je brood? Ik vind het zo vies om vlees op je brood te doen als je brood niet gekoeld ligt! Nu treffen we het met het weer)) Maar doen jullie wel vlees op je brood als dat 4-5 uur ongekoeld lig?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

16-05-2013 om 21:43

Kaas, ham

kan prima hoor.

Doe ik ook niet

Ik doe dat ook niet snel. Al denk ik dat rauwe ham wel kan, dat lijkt me niet extreem gevoelig voor bederf, en vroeger nam ik ook wel boterhamworst mee op brood. Paardenworst etc zal mogelijk ook wel gaan. Leverproducten zou ik dan weer niet durven en met gewone ham zou ik ook uitkijken.

Kaas gaat zweten en dat is blegh. Dus of je moet je brood van tevoren smeren, invriezen, en dan bevroren meenemen, of je gebruikt iets smeerkaasachtigs.

In mijn schooltijd had ik meestal smeerkaas en ontbijtkoek mee op brood. Chocopasta gaat ook goed trouwens. Toen ik later brood mee moest nemen en al op mezelf woonde deed ik de invriestruc. Tegen lunchtijd was het brood ontdooid en de kaas nog lekker fris.

Groeten,

Temet

P

P

16-05-2013 om 22:07

Wel koelen

Ik heb een poosje twee diepvrieselementen met een elastiek om mijn broodtrommel gedaan.

Leverworst

Met dingen als leverworst, smeerworst en filet americain zou ik wel voorzichtig zijn, maar salami en (rauwe) ham bederven niet zo vreselijk snel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Jesse_1

Jesse_1

16-05-2013 om 22:34

Mij maakt het niet veel uit

Alleen leverworst als het warm is doe ik niet. Kaas vind ik heerlijk blijven smaken (lekkerder zelfs dan recht uit de koelkast).
Bij dingen als jam, pindakaas of appelstroop moet er wel een laag halvarine onder. Zelf neem ik het liefste hartig.
Of doe 's gek: je smeert brood met alleen wat halvarine en doet er speculaasjes op als je ze gaat eten.

Ik koel mijn brood ook niet

En ik leef nog steeds Neem meestal kipfilet en gebraden gehakt mee. Moet zeggen dat mijn brood voor de lunchpauze meestal wel op is.
Kinderen hebben ook gewoon ongekoeld brood op school met hartig en zoet beleg. Nog nooit klachten over gehad.

Maar goed, to the point: koeltasje met elementen erin en je hebt een mini-portable-koelkast

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2013 om 00:32

Het meeste broodbeleg

is wel berekend op een paar uurtjes ongekoeld. Rauwe vleeswaren als filet americain kun je beter niet ongekoeld bewaren, maar in zo'n geval kun je ook gewoon kaal brood meenemen naar bijvoorbeeld je werk en de filet, indien aanwezig, in een koelkast zetten. Ik doe dit ook met de smeerkaas. Ik heb meestal een doosje in de bedrijfskoelkast staan.

M

M

17-05-2013 om 06:38

Sandwichspread

is hier toch wel favoriet. Vooral de rode en de groene. Blijft lekker fris en bederft niet.

(Janneke67)

(Janneke67)

17-05-2013 om 07:07

Koelelementen

Haha dat die ik ook wel eens. En ik doe mijn brood ook vaak bevroren in de trommel. Ik heb zelf wel een koelkast binnen bereik, maar mijn zoon niet en hij is de pindakaas en kaas een beetje beu. Ik ga het gewoon eens proberen met wat vettere vleessoorten, bedankt.

Xenos

Bij Xenos zag ik broodtrommeltjes waar in het deksel plek was voor een koelelement. Niet gekocht. Ik koel mijn brood niet. Filet americain eet ik sowieso niet, van huis uit geleerd dat niet te doen omdat dat rauw gemalen vlees is, veel te riskant. Ik doe zelden vleeswaren op brood. Zweetkaas vind ik niet lekker maar op meegenomen brood merk ik er minder van. Als het tenminste op zijn plek blijft zitten, zie broodtrommeldraadje hierboven.

Marie

Marie

17-05-2013 om 12:18

Bevroren smeren

Hoi
Wat ook scheelt is om het brood 's morgens nog bevroren te smeren, blijft ook alles langer "vers".
Ik heb meestal sandwichspread, rauwe ham op brood, maar ook wel eens eentje met pindakaas.
Broodtrommel in de tas laten zitten scheelt ook trouwens (niet op bureau leggen op je werk).
Ik vind mijn boterhammen prima te eten om 13.00 uur die ik om 19.30 uur bevroren gesmeerd heb.
Het soort brood maakt wel uit vind ik, zelf eet ik het liefst Waldkornbrood.
Trouwens hoe deed je dat "vroegah" toen je nog brood meenam naar school?
Dus eigenlijk vind ik het een probleem van niks.

(Janneke67)

(Janneke67)

17-05-2013 om 20:24

Vroeguh

Dat is al lang geleden....dat weet ik echt niet meer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.