Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eline

Eline

03-03-2012 om 11:22

Wat doe je met

een oud dekbedovertrek?
Hij is kapot.

Ik wil het liefst dingen (laten) hergebruiken.

Volgens mij kan ik het toch niet in zo'n bak voor textiel/kleding/schoenen gooien, omdat ie kapot is?

Overigens, voor handige mensen is ie wellicht nog te maken en dus te gebruiken, maar daar reken ik mezelf niet toe.... (heb dus een nieuwe gekocht).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hes@

Hes@

03-03-2012 om 11:36

Hut bouwen.

Een hut mee bouwen over de tafel. Of aan school geven daar zijn ze altijd blij met grote lappen. Als het een mooi stofje is: ombouwen in een onderlaken voor een kinderbed.

Abel

Abel

03-03-2012 om 12:24

Asiel

hier is het dierenasiel ook altijd blij met oude lappen; handdoeken, dekbedovertrek, lakens enz.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-03-2012 om 13:38

In de textielbak

Want van kapot textiel worden oa vaatdoeken gemaakt. Hier worden oude lappen trouwens buiten gebruikt. Je kan er prachtige tenten mee maken

Camping

mee nemen op vakantie (camping) en dan weg gooien zodra je weer naar huis gaat.

of in stukken knippen en dan gebruiken bij klusjes zoals verven, schoenen poetsen. Een weekje in de tuin (totdat het nat en goor is) als tent wordt hier ook wel gedaan.

Oh trouwens dat met de vakantie

vond ik echt heel prettig. Hup vieze onderbroek weg mikken, idem sokken, oud shirt, versleten spijkerbroek, oude theedoek.

Zo hebben we mooi een halve tas/koffer/etc weer terug genomen ipv de hele volle waarmee we weg gingen, minder wassen.

Isabella

Isabella

03-03-2012 om 19:31

Poetsdoeken

Ik scheur een oud dekbed altijd in stukken en maak er poetsdoeken van. Omdat de stof al zo vaak is gewassen en daardoor meestal zacht en dun is kun je er je fornuis of bijvoorbeeld je schoenen mooi glanzend mee poetsen. De rest gaat in de schuur, idd handig voor bij verfklussen e.d. Eenmaal gebruikt kun je ze dan meteen weggooien.

Kleed haken?

Ben van plan om te proberen van mijn bijna gare dekbed een mat te gaan haken zoals ze met oude t-shirts doen.....
Geen idee of het een succes gaat worden

Het overtrek bedoel ik natuurlijk...

en niet het dekbed zelf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.