Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat doe ik met mijn emmer (...tarwe)?

Ik heb hier (vraag me niet waarom) een pond emmertarwe liggen. Nou vind ik nergens een aansprekend recept. Wat zal ik er eens mee doen?

Hanne.

Hanne.

12-11-2015 om 11:51

moest even googlen

Ik moest even googelen om te leren dat 'emmertarwe' niet het zelfde is als een 'emmer tarwe'.

Maar als ik het goed begrijp kan je het gewoon als gewone tarwe gebruiken. Dan zou ik zeggen wat vind je lekker. Pond is prima hoeveelheid voor een lekker brood. Denk dat ik daar voor zou gaan.

Vraag me niet waarom

Ja, kijk, dat kan natuurlijk niet. Wij van OO (ik in ieder geval) willen nu héél graag weten waarom jij een pond emmertarwe hebt .
Verder kan ik je niet helpen denk ik. Is het al gemalen, of zijn het nog korrels?? Als het al gemalen is zou ik er pannenkoeken van maken, heerlijk! Lekker met stukjes appel, spek, rozijnen en kaneel. Oe, krijg er zelf ook trek in, zo rond lunchtijd...!

Anneque

Anneque

12-11-2015 om 12:09 Topicstarter

Hahaha

Waarom? Ik weet het echt niet, was een opwelling. Ik kreeg er zo'n ouderwets-ambachtelijk gevoel bij
Het zijn nog korrels, daarom vind ik het ook lastig.

Molen

Dit vond ik op internet:
http://www.molendezandhaas.nl/index.php/producten2
Het schijnt dat de Haarlemmermeerpolder de enige plek in Nederland is waar emmertarwe wordt verbouwd, dus ik neem aan dat je daar in de buurt woont. Dus hop! met je emmertje naar De Zandhaas en het spul laten malen. En dan dus pannenkoeken bakken. Of zelf gaan verbouwen in je tuin??

Jamie

Jamie

12-11-2015 om 15:57

hmm

Vreemd dat tarwe die uitsluitend uit de Haarlemmermeer komt in Santpoort wordt gemaald terwijl in de Haarlemmermeerpolder ook gewoon een molen staan die dat zou kunnen doen: http://www.eersteling.com/

Tijgeroog

Tijgeroog

12-11-2015 om 16:04

In een grote weckpot stoppen?

Stop het in een grote weckpot en zet het neer ter decoratie. Koop dan voor kilo bloem bij de supermarkt en bak daar pannenkoeken van. Veel minder werk en elke keer dat je naar je pot krijgt kun je weer een ambachtelijk gevoel krijgen.

Suze

Suze

12-11-2015 om 18:31

Tijgeroog

))))!

Tijgeroog

Briljante oplossing.
Temeer daar gewone bloem 39 cent per pak kost. Naar die molen rijden kost meer.

Uitstrooien voor de vogeltjes lijkt mij ook nog een optie, als je geen weckpot paraat hebt.

Groeten,

Temet

Dat noemen ze om het probleem heen denken

inderdaad is vetbollen ermee maken misschien nog de leukste oplossing?

Dat noemen ze om het probleem heen denken

Voor de vogeltjes inderdaad. Dan is vetbollen ermee maken misschien nog de leukste oplossing?

Anneque

Anneque

13-11-2015 om 08:02 Topicstarter

LOL Tijgeroog

Goed idee
Zou ik het niet zelf kunnen malen? Ga ik es proberen. Woon nl niet bepaald in de buurt van de Haarlemmermeer. Ik had het via internet gekocht, bij een molen.
Of ik gooi het door de soep, volgens mij zijn er van die Italiaanse soepen waar je granen doorheen moet mikken.

ik dacht ook, hoe kom je aan een emmer tarwe

maar zie nu dat t iets anders is. Ter decoratie vind ik een hele goeie!Jaaaaren plezier van

Klaartje

Klaartje

15-11-2015 om 19:51

Mijn zoon zorgde altijd, als het graan afgereden werd (hebben zelf landbouwbedrijf) dat er wat apart gehouden werd om met zijn trekkertjes/auto's te spelen. Uren waren ze zoet met graan opladen, storten.

Anneque

Anneque

16-11-2015 om 10:30 Topicstarter

Ik weet wat ik ga doen

Als mijn kinderen nog iets jonger ware, hadden ze dat beslist leuk gevonden Klaartje! Ze konden ook uren zoet zijn met een paar oude aardappels...

Ik weet nu wat ik ga doen. Ik ga het voorkoken (ik doe maar net of het spelt is en houd die week- en kooktijd aan) en maak er farrotto van (risotto met een ander graan dan rijst). Iets met paddenstoelen en veel Parmezaanse kaas denk ik. Wordt vast lekker.

ja dat spelen is leuk!

Wij doen dat op t werk met rijst, vinden ze geweldig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.