Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

16-10-2013 om 23:04

Wat doe ik met mijn bloemkool??

Onnadenkend als ik was had ik een niet nodige bloemkool in mijn karretje gegooid. Nu moet ik bedenken wat ik er mee doe.
Kan ik rauwe bloemkoolroosjes invriezen? Of moet ik er iets van maken dat de diepvries in kan of tot zondag in de koelkast bewaard kan worden.
Bij mij wordt bloemkool toch slap na een aantal dagen in de koelkast dus ik wil hem niet te lang 'zo' laten liggen,

Vera*

Vera*

16-10-2013 om 23:05

Oeps

Ik heb maar één bloemkool

Evanlyn

Evanlyn

16-10-2013 om 23:35

Lijkt me geen probleem toch?

Bloemkool kan best tot zondag blijven liggen lijkt me. Of eten wij dus altijd vieze slappe bloemkool? Beetje gesmolten kaas erover...jammie. Of in roosjes geroerbakt met nog wat andere groente en sojasaus.

Diepgevroren bloemkool heb ik trouwens ook wel eens gezien, zo'n zakje met roosjes. Dus waarschijnlijk kan het wel.

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2013 om 07:29

open zak

Als je bloemkool in een open zak in de koelkast bewaart, lukt het wel tot zondag, een beetje zacht is niet zo erg.

Weggeven

..ik heb teveel groenten gekocht, kan ik jou blij maken met een bloemkool?..

Puck

Puck

17-10-2013 om 09:02

blancheren en invriezen

Je kan bloemkool even blancheren en dan invriezen en volgens mij moet rauw invriezen ook lukken.

Yura

Yura

17-10-2013 om 10:45

Bladeren eraf

Als je de bladeren eraf haalt blijft hij veel langer goed.

Vera*

Vera*

17-10-2013 om 20:26

Gered

Ik had de bloemkool al in de koelkast gelegd zonder groen en in een zak. Helaas kan ik niet weten of het werkt want het programma voor morgen is gewijzigd en nu eten wij wel thuis: bloemkool dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.