Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

15-03-2013 om 08:04

Wat doe ik met de guppen?

Mijn zoon van tien heeft guppen op zijn kamer. Hij kijkt er nooit naar om en ik vind het een rotklus om de bak te verschonen. Bij de cavia's hebben we gezegd als ze dood zijn komen er geen nieuwe. Maar die guppen blijven zich voortplanten! Dus dat werkt niet. Maar hoe kom ik van ze af? Heb al rond gevraagd, niemand wil ze hebben.. Kan die beesten toch niet zomaar door de wc spoelen? Wie heeft een goede tip?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

15-03-2013 om 09:00

Marktplaats

Daar heb ik ooit zelf eens een complete bak guppen gescoord voor weinig geld. Het zijn wel de konijnen onder de vissen

En ik wil niet zuur overkomen of je een trap na geven, maar volgende keer als er weer dieren "moeten" komen, zou ik er meer op rekenen dat de verzorging vaak op mams neer komt. Laat het dier daar niet de dupe van worden, er kwijnen nog teveel dieren weg waar niet meer naar om wordt gekeken omdat het ooit zo leuk leek voor de kinderen...

madelief

madelief

15-03-2013 om 09:05

Ja dat is zo

Nooit nagedacht dat die beesten blijven fokken. De cavia's zijn nu 5 jaar oud dus die blijven hier tot ze dood gaan. Eigenlijk ook zo bij de vissen bedacht alleen dat ze zich blijven voortplanten had ik niet bedacht.... Maar mp is een goede tip!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

15-03-2013 om 09:40

2 bakken

Ik heb als kind eens op de guppen van een buurmeisje gepast in de vakantie. Na de vakantie mochten we een paar visjes uitkiezen, dus twee mannen en twee vrouwen genomen. Dat hebben we geweten! Binnen no time hadden we er een heleboel Uiteindelijk heeft mijn moeder de mannen en vrouwen in verschillende bakken gedaan, toen stierfen ze vanzelf uit.

Gratis op te halen

Op deze site mag je geen dieren (meer) aanbieden. Was eerst wel zo, maar daar hebben ze waarschijnlijk slechte ervaringen mee gehad.
n@nny

madelief

madelief

15-03-2013 om 13:41

Twee bakken!

Dat is echt een megatip! Nooit aan gedacht, dat doen we! Geniaal, had ik eerder moeten bedenken. Bedankt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Conference

Conference

15-03-2013 om 15:21

Mannetjes en vrouwtjes?

Misschien een hele domme vraag, maar hoe zie je dat?

Mama 5

Mama 5

15-03-2013 om 15:35

Conference

Dat zie je zo bij guppen. De mannetjes zijn kleiner en veel kleuriger. Alleen als ze heel jong zijn, kan ik het niet zien.

Ilva

Ilva

15-03-2013 om 16:37

School

Vraag eens bij school. Wij hebben een stuk of 8 vrouwtjesguppen aan school gegeven (kleuterklas) vonden ze hartstikke leuk. Ook ander kinderen van school hebben ze gekregen. Wel heb ik ze uitgezocht (mannen en vrouwen apart). Soms ben je echter wel te laat, waren de vrouwen al zwanger voor je kon zien wie de mannen waren. We hebben nog wat mannenguppen in het grote aquarium, het zijn prachtige vissen. De vrouwen zijn saai van kleur.

madelief

madelief

15-03-2013 om 22:02

School

Ik heb zelf een kleutergroep en dan heb ik die beesten weer nee hoor, twee bakken is top! Gaat het vanzelf goed komen....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marktplaats

Wij hebben ook guppen die er wel pap van lusten. Ik zet regelmatig een advertentie op Marktplaats 'gratis af te halen' en heb dan in no-time 30 reacties. Blijkbaar zijn ze erg geliefd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.