Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat ben jij vaak kwijt?

'In totaal raken mensen elke dag negen dingen kwijt,wat betekent dat ze gedurende hun hele leven gemiddeld 198.743 dingen moeten zoeken. Mensen zijn gedurende hun hele leven in totaal 153 dagen op zoek naar dingen die ze kwijt zijn.

Mensen zijn thuis het vaakst spullen kwijt, maar ook op het werk en in de auto wordt vaak naar dingen gezocht. De meeste mensen geven zichzelf de schuld en wijten het kwijtraken van spullen aan slordigheid en een slecht geheugen.

Overigens vinden de meeste mensen de spullen die zoek zijn op een voor de hand liggende plek weer terug.'

Wat ben jij vaak kwijt?
Wat doe je om die zoektijd terug te brengen naar 0?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-03-2012 om 19:15

Woorden

Ik ben nogal vaak een woord kwijt. Maar dat los ik zó op door "dinges" te zeggen. Verder ben ik vrij vaak kwijt wat ik aan het doen ben.
Eh, ik neem aan dat dit niét is wat je bedoelt... qua voorwerpen staan bepaalde kledingstukken met stip op 1. Vooral omdat de werkster nog wel eens iets voor me opruimt, maar niet volgens mijn "systeem".

Tijgeroog

Tijgeroog

22-03-2012 om 19:30

Sleutels

Die ben ik het vaakst kwijt omdat ik ze het vaakst nodig heb. Mobiele telefoon en portemonnee scoren ook hoog.
Ik probeer het te voorkomen door ze op een vaste plek te leggen, maar daar ben ik niet zo goed in. Ik heb wel een rijtje met vaste plaatsen waar ik kan zoeken en ze dan meestal wel vind. Het kraantje bij de wc is er een van.

koentje

koentje

22-03-2012 om 19:31

Ja duhhhhhhhh

mijn sleutels natuurlijk!!
En ik neem me altijd voor ze op een vaste plek te leggen..........

Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-03-2012 om 20:28

Knuffie

In absolute zin zoek ik vast vaker naar mijn telefoon (sleutels zitten altijd in mijn jaszak, makkie), maar voor mijn gevoel ben ik al jaren dagelijks bezig met het lokaliseren van Knuffie, het onmisbare, rafelige, smerige lapje van mijn dochter.

sinas

sinas

22-03-2012 om 20:47

Post

meestal weet ik dat bepaalde rekeningen binnen zijn gekomen, en die leg ik dan ook apart. Alleen vaak zo apart dat ik niet meer weet waar, slik. Ineens schiet me dan weer te binnen dat ik nog een rekening moet betalen en dan ga ik schichtig alle stapels in huis langs om hem te vinden (waarbij ik dan altijd nog wat andere rekeningen ook tegenkom). Heel soms ben ik te laat en dat blijkt dan uit een herinneringsbrief, oeps.

sleutels - altijd in rechterbroekzak
autosleutel - altijd in rechterjaszak
telefoon - altijd in hoesje aan riem-haakje

Dus die dingen ben ik ook nooit kwijt.

Man wel, die is een ster in het kwijtraken van sleutels, in welke vorm dan ook. En een meester in het de schuld bij anderen leggen vervolgens!

bibi63

bibi63

22-03-2012 om 21:33

Mijn oplossing

Een aantal dingen wil/moet ik altijd bij me hebben: sleutels, portemonaie (met pasjes natuurlijk) en mn mobiel. Die zitten ALTIJD in mn tas en zal ik nooit (na gebruik) ergens anders neerleggen. geheid dat ik ze dan vergeet, vooral omdat ik gewend beG dat ik er niet naar hoef te zoeken, of eraan moet denken ze mee te nemen. Dat betekent dat ik ALTIJD mn tas bij me heb. Thuis staat'ie natuurlijk ergens, maar ik ga nooit zonder tas de deur uit.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2012 om 22:34

Wat niet?

parate kennis. Ik zou nooit aan een kwis mee kunnen doen, omdat ik de kennis die best wel ergens opgeslagen ligt niet op het juiste moment kan opdiepen. Hier in de huiskamer kom ik vaak een heel eind, maar dat is zonder zenuwen.
Namen. Iedereen is bij mij 'dinges' als ik mijn best niet doe.
En nog meer. Man zegt liefdevol dat ik mijn hoofd nog eens kwijtraak als die niet vastzat.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2012 om 22:39

Ook een tip (meer tegen vergeten dan kwijtraken)

Wat ik tegenwoordig zoveel mogelijk probeer te doen is zodra ik bedenk dat ik iets moet pakken, opruimen, kortom doen, ik het gelijk doe. Als ik in de gang bedenk dat ik mijn brillekoker in mijn tas moet doen, moet ik dat ook gelijk doen. Niet straks, dat is vragen om problemen Op die manier raak ik ook minder kwijt. Maar het systeem faalt af en toe.

oregano

oregano

22-03-2012 om 23:18

Het gevaar van 2 tassen........

Nav het nodige commentaar dat ik altijd een grote tas meesleur heb ik nu 2 leuke tassen gekocht op vlieland, een voor uit eten gaan, theater etc en een voor het werk...En nu ben ik nog meer kwijt, want in die grote tas zit alles.Maar los van dat ben ik regelmatig mijn sleutels kwijt, mijn pasje vh werk om door deuren te komen en mijn visite en afsprakenkaartjes, in huis regelmatig papieren die ik nodig heb ivm regelzeken, digid code etc etc. Eigenlijk ben ik wel vaak iets kwijt, zo ook mijn fietssleutel. Papieren vd school van mijn dochter over ouderavonden, kortom ik ben nogal chaotisch van aard. Mijn vriend heeft nu alles in mappen gestopt om alles wat te ordenen maar nu kan ik helemaal niks meer terugvinden, ik had gewoon een bak met alle post en als ik iets kwijt was wist ik dat het daarin zat.
Vaak als ik wegga in de auto voor het werk moet ik terug omdat er weer iets mist. bv mijn dongel of token. Tja zo gaat het hier,
Groet oregano

jessica 5

jessica 5

22-03-2012 om 23:50

Leesbril

Die leg ik dan weer ergens neer en als ik hem nodig heb weet ik niet meer waar hij is. Tja de oplossing is natuurlijk een brillenkoord,maar daar voel ik me dan weer te "jong" voor . Stond van de week in het Kruidvat en had hem natuurlijk niet bij me maar moest wat op een verpakking lezen, even een bril van het rek gepakt zodat ik die kleine letters kon lezen en daarna weer terug gehangen.

In drukke tijden

In drukke tijden (zoals nu op werk) ben ik werkelijk álles kwijt. Gewoon omdat ik me geen tijd gun om dingen fatsoenlijk op te bergen op de plek waar het hoort of omdat ik niet goed kijk waar ik iets opsla in de p.c. of omdat ik dingen uitprint en ze erna vergeet op te halen uit de printer. Ik kom laat thuis en gooi snel mijn sleutels ergens neer, dus die ben ik dan ook kwijt.
De ellende is dat ik al die dingen en zaken wél nodig heb even later. Dus dan ben ik weer eindeloos en tot mijn eigen ergenis overal aan het zoeken. In alle mapjes op de p.c. in alle laden naar mijn sleutels, in de printer etc. Omdat ik mezelf erger, neem ik me ook telkens voor dat niét meer te doen, dat overhaaste gedoe. Maar net zo snel vergeet ik dat weer of er komt iets tussen waardoor ik het tóch weer doe, zucht.
In rustige, normale tijden beperkt mijn 'kwijt raak gedoe' zich tot namen. De sleutels berg ik dan keurig op en ik heb álle sleutels bij elkaar zodat ik écht nooit ergens weg kan zonder sleutels, geen deur op slot kan doen en zelfs mijn kantoorla niet en ook de kantoorkast niet. En zonder de boel op slot te doen, ga ik toch niet weg. Dus ik ben ze nooit verder 'kwijt' dan de plek waar ik ben Dat scheelt al enorm. En op die plekken heb ik zo m'n vaste plekjes, dus die vind ik zo weer terug of ze liggen toch al waar ik dacht dat ze lagen. Ook weet ik de weg in de p.c. dan opeens weer en weet precies waar ik wat heb opgeslagen. En printjes haal ik netjes op
Maar namen is altijd lastig bij mij. Ik weet precies wie ik voor me heb, waar ik die van ken, wat dat voor 'type' is en welke conectie ik ermee heb (werk, buurt, prive etc.etc.). Maar namen....zucht.
Ik heb daar wel trucjes voor ontwikkeld, dus het valt bijna nooit iemand op....Dat scheelt enorm. Bijna niemand weet van deze tekortkoming van mijn geheugen, alleen de mensen die me goed kennen, die lachen me er soms om uit of helpen me uit de brand (man, kinderen, vriendin, collega).
groeten albana

krin

krin

23-03-2012 om 10:05

Wachtwoorden

Moet straks waarschijnlijk voor de tweede keer in twee maanden weer een nieuw bankwachtwoord aanvragen. Er zit ergens een gaatje in mijn hoofd waar alleen wachtwoorden in verdwijnen, never to be seen in these parts again.
Verder moet ik nogal eens zoeken naar mijn bril, maar uiteindelijk ligt die dan wel op een van zijn vijf à tien vaste plekken. En soms verdwijnen er sokken. Of weet ik bij de eerste warme dag niet meer waar ik mijn zomerschoenen heb gelaten in september. Die blijken dan gewoon in de gang te staan. Zoals mijn goede moeder altijd al antwoordde op elke "Waar ligt..." vraag: Waar je het gelaten hebt.

Man

Ik en vooral de spullen van mijn man kwijt- ik zoek zijn spullen ondat ik ze meestal snel vind. Hij heeft een goede baan waarbij hij zijn hersenen hard nodig heeft en toch is hij voortdurend sleutels, portemonnee, ipod, bril enz. Kwijt. Bizar vind ik dat!
Ikzelf heb vaak 3 mogelijke plekken voor een object, ligt het daar niet, dan ga ik aan mezelf twijfelen

Lynna

Lynna

23-03-2012 om 10:47

Van alles als ik in bed lig + pincet

Ik lig heel vaak alleen in bed en dan leg ik mijn ipod, mijn telefoon en de afstandsbediening op de andere helft. Ik heb nogal een druk gekleurd dekbed en de apparaatjes zijn donker. Ik ben ze dus altijd kwijt

En verder ben ik altijd en eeuwig mijn pincet kwijt. Net weer, ik dacht er een in mijn makeuptas te hebben of anders in mijn gewone tas, maar nee hoor. Geen idee waar hij nu ligt. Anders straks maar weer een nieuwe kopen, dat doe ik zo elke maand

Biene M.

Biene M.

23-03-2012 om 14:21

Banksaldo

En verder eigenlijk zeer zelden iets. Misschien loop ik eens per twee weken naar iets te zoeken en dat is dan meestal een kledingstuk dat door een andere huisgenoot in een verkeerde kast blijkt te zijn gelegd.

Sinilind - usb-stick

Hier zelfde probleem, maar ik heb er nu een mega-grote-felle-lelijke-sleutelhanger aan. Mocht ik de usbstick zelf nog over het hoofd zien is er altijd nog wel een leerling: 'mevrouw, u vergeet u stick'. Werkt dus goed

Tijd

Ik vergeet de tijd als ik op visite ben. Moet ik weer erg gehaast en vol stress de kinderen ophalen. Ga het alarm van mijn telefoon maar eens gebruiken.

Vorige posting was te snel zie ik. 'w'tje vergeten

Vic

Vic

25-03-2012 om 13:41

Irritant

Sleutels en mijn telefoon ben ik nooit kwijt. Die zitten in mijn tas, en mijn telefoon zit tegenwoordig (sinds ik een IPhone heb) aan mijn hand vast gegroeid. Verder ben ik regelmatig dingen kwijt, vooral als ik ze nu(!) nodig heb. Ik ben nu dus op zoek naar een USB-kabeltje. Normaal breek ik regelmatig mijn nek erover, of ze liggen te slingeren op de bank, maar nu kan ik er geen vinden. Heel irritant ;-(

Rafelkap

Rafelkap

25-03-2012 om 19:56

Ongeluk

Dit draadje brengt ongeluk Ik dacht nog, zal ik ook schrijven dat ik de telefoon (gewone en mobiel) vaak kwijt ben omdat ik ze naar boven en beneden sjouw - en dan regelmatig even moet bellen om een van de telefoons te traceren, mmm niet interessant eigenlijk, hebben meer mensen last van. Maar gisteren was ik opeens m'n hele tas met telefoon kwijt, dus ik bellen met de vaste telefoon. Helaas! Er ging niks over! Na een tijdje kwam ik gelukkig op het idee om even in de auto te kijken! Dit overkomt mij anders nooit, maar zeg nooit nooit

Petr@

Petr@

25-03-2012 om 20:39

Bromvlieg

Ik heb het vrijdag eens bijgehouden, maar ik ben de hele dag niets kwijt geraakt. En ook afgelopen weekend weer niets. Dus ik geloof niet zo in die 9 dingen.
Het scheelt dat mijn portemonnee en telefoon altijd in mijn tas op de stoel in de keuken staat. En sleutels stop ik altijd in de deur van de garage of in mijn jaszak.
Het enige wat ik nog wel eens kwijt raak is mijn geduld, maar dat telt geloof ik niet mee )

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

25-03-2012 om 22:07 Topicstarter

Dan is het vast een gemiddelde

ik ben ook geen negen dingen per dag kwijt. Soms de hele dag helemaal niks.

Portemonnees zitten in mijn tas. Telefoon ook.
Sleutels inclusief fietssleutel liggen in een bakje.

Oh ja, ik vergeet soms weleens waar die tas ligt. Grijs, dus die valt niet zo op.

Tijd voor een rode tas!

Petr@

Petr@

26-03-2012 om 10:23

Bromvlieg

Nee, tijd voor een vaste plek voor tas!

Monet

Monet

26-03-2012 om 18:36

Niks?

Ik ben op een bepaalde manier toch wel erg geordend geloof ik ik ben eigenlijk niets vaak kwijt, alles heeft zijn vaste plek. Echter......na mijn verhuizing, alweer bijna 2 maand geleden, was ik ineens mijn muis kwijt, en echt, ik heb hem tot nog toe niet teruggevonden! Ik laptopper nu dus maar zonder losse muis..........want ik weiger een nieuwe te kopen! Hij moet ergens zijn!

Speldenkussen

Een peutertje is ermee vandoor gegaan denk ik. En zo'n ding mis je enorm, ook al heb je reservespelden.
Snel een nieuwe maken dan maar.
Of alle vloeren stofzuigen.

Petr@

Petr@

27-03-2012 om 19:42

Ha!

Ik was vandaag ook wat kwijt: m'n hartslagmeter. Vanochtend weinig tijd om te zoeken omdat ik weg moest, maar vanmiddag in alle rust m'n sporttas nagekeken en bleek dat hij naast het vakje gevallen was waar hij normaal zit.
(Als ik hem niet terug gevonden had was ik natuurlijk niet zo blij geweest )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.