Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Schoonzus

Schoonzus

11-05-2018 om 22:19

Wat als lunch

Wij krijgen zondag wat familie op bezoek. De bedoeling is dat ze blijven lunchen. Wat zal ik op tafel zetten, voor 6 personen? Ik heb helemaal geen inspiratie, zal ook wel komen omdat ik er niet echt naar uitkijk.
Van te voren klaar te maken en niet te exotisch: familie is vooral van de waterige zoute groentesoep met balletjes en stijf van de vermicelli, en kleffe witte bolletjes met ham en kaas. Dat wordt het dus NIET (yegh!).
Wie weet er wat leuks, handigs, simpels en lekkers? Beetje zelf maken is goed maar gekocht ook wel net zo handig.

40er

40er

11-05-2018 om 22:37

Nou

Lekkere soep, je hebt vast wel een recept wat jullie graag lusten (en anders, de wortel/tomaten soep van hello fresh is heel lekker)
Pasta salade
Een quiche (eventueel kant klaar gekocht )
Breekbrood met sausjes/salades erbij

Gasten.

Je kan je gasten heerlijke verse groentesoep serveren, met lekkere verse bolletjes van de bakker met een goede achterham van de slager en belegen Beemsterkaas?

Zondagochtend maken, beter dan iets kant en klaar gekocht.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-05-2018 om 23:52

Makkelijk

Ze houden dus van makkelijk 'normaal' eten. Dan zou ik lekkere soep maken en verschillende soorten broodjes met beleg op schaaltjes. Kroketten in de frituur, doet het ook altijd goed op een broodje.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

12-05-2018 om 00:25

Ik zou kiezen voor

afbakbroodjes uit de oven met -naast de wat ‘gewonere’ dingen- luxe beleg als zalm, forel, ham, brie en schimmelkaas. Ook dingen als komkommersalade en kerriesalade vinden ze hier lekker. En bij ons zijn er dan ook dingen als huzarensalade en zalmsalade voor naast het broodje.

Behalve de broodjes kun je alles van te voren klaarzetten, de broodjes doe je op het laatste moment.

Aagje

Mina

Mina

12-05-2018 om 11:27

Asperges

Ik begrijp uit de soep met balletjes dat er geen vegetariërs in de familie zijn. Dan kan je asperges gerold in ham en/of zalm neerzetten. Met deze temperaturen is ook een pokken bowl lekker. Verder kunnen op tafel ook een fruitsalade, verse tomatensoep, Turks brood, gevulde eieren, kruidenboter, kazen etc.
Ook een Spaanse tortilla is lekker.
Succes!

Mina

Zeetakje

Zeetakje

12-05-2018 om 11:46

Groentesoep met bolletjes

"familie is vooral van de waterige zoute groentesoep met balletjes en stijf van de vermicelli, en kleffe witte bolletjes met ham en kaas. Dat wordt het dus NIET (yegh!)."

Niet waterige en niet al te zoute groentesoep met balletjes en een beetje vermicelli en daarbij niet kleffe bolletjes met goeie ham en een lekkere kaas. Dan krijgen ze wat ze graag lusten, maar wel in een smakelijke uitvoering.

Idd

Lekkere soep. Lekkere broodjes. Iedereen blij toch? Ga je evt zelf nog een beetje los met iets waar jij echt zin in hebt. Een quiche, een lekkere salade, whatever.

T klinkt alsof je niet zo’n zin hebt in het bezoekje. Maak je t voor jezelf toch leuker door in ieder geval te zorgen dat je iets lekkers te eten hebt?

Ingrid

juf Ank

juf Ank

12-05-2018 om 13:47

zou dit....

die schoonzus zijn van dat andere draadje???

Schoonzus

Schoonzus

12-05-2018 om 22:13

Thanks

Nee, ik ben niet van een ander draadje Ank. En klopt dat ik niet zo’n hele erge zin heb in het bezoek maar het gaat wel goed komen en zal best wel meevallen.
Ik heb boodschappen gedaan voor een paprika-zoete aardappelsoepje, en wat luxere afbakbroodjes (bakker is hier niet open op zondag) met lekkere kaasjes, zalm, etc. Toch soep met broodjes maar dan wel op mijn manier. Simpel en doeltreffend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.