Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2012 om 12:13

Wasvouwplank

Ik zie net weer een aanbieding van een wasvouwplank om bijvoorbeeld een t-shirt netjes op te vouwen. Elke keer denk ik 'is het wat?'. Ik ben niet zo'n strakke vouwer met t-shirts. Heeft iemand zo'n vouwplank en doet het wat het moet doen... netjes vouwen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gedoe

Lijkt me meer gedoe dan handig.
Ken je deze


http://www.youtube.com/watch?v=0kz0a2ptqVQ
Groet,
Miriam Lavell

Tijgeroog

Tijgeroog

13-02-2012 om 12:39

Ontevreden?

Ben je ontevreden over hoe je wasgoed er nu bij ligt?
Ik vind het niet zo belangrijk of het heel strak in de kast ligt. Die doe ik toch dicht.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-02-2012 om 12:44

Moet het perfect dan?

Het lijkt me echt zo'n nutteloos TellSell-achtig artikel. Op een gegeven moment moet je die plank wegtrekken en reken maar dat je heel erg moet oefenen om dat te doen zonder dat de kleding kreukelt.

Je moet gewoon zorgen voor een hard, groot oppervlak, een tafel bijvoorbeeld. Dus een tafel of een strak opgemaakt bed. Op mijn knieën lukt ook wel maar dan is de kans dat het kreukelt groter. Ook kun je overwegen om alles hangend weg te bergen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2012 om 12:49

Japans vouwen

Mijn dochter had dat trucje een paar jaar geleden al in de gaten.
Mijn bezwaar van de vouwplank is dat het zo'n groot ding is. Dat doe je niet even op de bankleuning (zoals ik het nu altijd wel doe)

Rafelkap

Rafelkap

13-02-2012 om 13:20

Ik geloof

dat daar de Tafel voor is uitgevonden.
scheelt weer een ding in huis

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2012 om 13:24

Brunette

Man en kinderen worden al helemaal gestoord van het feit dat ik alles op hangertjes hang
In de winter vind ik het nooit zo interessant of een t-shirt strak opgevouwen is. In de zomer wel. Op zich doe ik het nou ook weer niet zó beroerd, maar niet kreukvrij. Het lijkt me prettig om dat te kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2012 om 13:25

Haha, rafelkap

Ja, dat zou best eens kunnen! Wij eten er zelden aan tenminste)

Ik heb 'm

En hij ligt al zeker 8 jaar keurig opgevouwen ergens in de kelder. Was een bonus bij iets wat ik ooit besteld heb (weet niet meer wat). Ik heb het wel uitgeprobeerd, maar het duurde me veel te lang en het resultaat was niet beter dan zelfstandig vouwen.

Tirza G.

Tirza G.

13-02-2012 om 17:11

Joh, die heb je toch?

Ik dacht dat iedere vrouw die had. Zo ongeveer ergens tussen je kin en je navel.

Tirza

Tirza

Nou, bij jou is dat misschien een plank, maar bij mij toch echt niet (meer)

Groeten,

Temet

Ertussen

Tussen mijn kin en mijn navel zit cup F. Te groot voor een plank, te klein voor een tafel.
Groet,
Miriam Lavell

madelief

madelief

13-02-2012 om 18:56

Wasbordje

Ha ik heb wel een wasbord, ligt alleen een laagje wasgoed op .............

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-02-2012 om 20:51

Plank?

Ik vouwde de was altijd gewoon op schoot voor de tv, dacht dat iedereen dat zo deed

propper

propper

13-02-2012 om 21:46

Haha

Ik moet soms zo lachen om de vragen en de problemen in deze rubriek, sorry het is niet persoonlijk bedoeld. Het vouwen van de was. Moet dat dan ?! In het beste geval vouw ik mijn t-shirts enigszins losjes op elkaar. Als ik weinig tijd heb, prop ik alles in de kast. T-shirts zijn toch onkreukbaar. En tja kreukt er iets, dan ontkreukt het wel tijdens het dragen... Blousjes hang ik op, ongestreken.

De belangrijkste vragen, waar ik nog steeds niet uit ben, is: wat is efficienter, qua kastruimte: vouwen of proppen? En wat is effienter qua tijd: vouwen, als je iets wil pakken de stapels er voorzichtig uitpakken, meestal snel zien wat je wil hebben, en dan alles voorzichtig terugleggen? Of alle t-shirts uit de kast gooien, snel eruitpakken wat ik wil hebben (of het niet kunnen vinden grrr) en dan alles weer snel in de kast proppen? Als ik haast heb of gestresst ben, eindigt het sowieso in proppen... Ik geniet er wel van als ik eens mooie "gevouwen" stapels heb gemaakt, maar ze blijven nooit lang intact...

Sowieso "vouw" ik alleen mijn eigen was en die van mijn kind. Handdoeken prop ik. Wel geniet ik van de keurig door mijn partner gevouwen handdoeken.

Jesse_1

Jesse_1

13-02-2012 om 21:58

@ roosje katoen!

Uiteraard, maar misschien alleen de goede huisvrouwen met bezieling voor 'het vak'

Jesse_1

Jesse_1

13-02-2012 om 22:00

@ propper

Ik kan me toch niet voorstellen ooit nog wat terug te vinden als ik alles in de kast prop En het past ook zeker niet beter.
Maar eh... handdoeken; die rol ik op. Gaat echt super en staat ook zo leuk in de badkamerkast

Huh?

Dat de meeste mensen niks/weinig strijken, oke, maar schone kleding in de kast proppen??? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Hoe ben je daartoe gekomen? Moment van haast en voortaan maar zo verder gegaan? Het lijkt me totaal niet overzichtelijk en ook bepaald geen ruimtewinnende methode.

Valkyre

Valkyre

14-02-2012 om 00:03

Tussen kin en navel...

..daar zit bij mij ook cup F. Maar dat gaat toch echt prima hoor.

Ik heb wel, heel luxe, een tafel voor het vouwen. Maar daar ligt steevast een was of vijf te wachten om gevouwen te worden... Dus ja, ik doe 't op mijn "wasbordje," haha. Wel erg grote ribbels, dat wasbordje van mij....

groet, Valkyre

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2012 om 01:12

Leuk jullie reacties
Ik heb de aanbieding gedelete. Zoals ik tot nog toe steeds gedaan heb.
Ik ben met de was best netjes. Mooie stapeltjes badlakens, zoveel mogelijk aan hangertjes en wat gevouwen kán worden dat vouw ik. T-shirts die onder kleding gaan bijvoorbeeld. Ik ga de Japanse truc maar eens oefenen

Tirza

Mijn man vouwt altijd de was, heel strak. Na jouw posting begrijp ik eindelijk waarom hij het zoveel netter doet dan ik .

Huh?

Ik vouw alles op de strijkplank. Dacht dat dat zo hoorde. Maar ik strijk dan ook. En handdoeken, die rol ik op. Ook op de strijkplank. Ik kan me niet voorstellen dat je dan een aparte vouwplank moet hebben.

Ik zie

Dat ik overigens best japans vouw, niet dezelfde techniek maar wel hetzelfde resultaat. Ik houd van gevouwen stapeltjes. Ik had ooit een kraamhulp die alles ongestreken binnenstebuiten in de kast foemelde. De dag dat ze vertrok heb ik de peuter voor tv gezet, de baby in de box, de kasten leeggehaald en ben ik alles gaan strijken en vouwen. Ik heb zelden zo genoeten

+ Brunette +

+ Brunette +

14-02-2012 om 19:39

Propper

Als secretaresse weet ik hoeveel tijd je uiteindelijk bespaart door papieren netjes op alfabet in mappen opbergt in plaats van op losse stapels waarin je niets kunt terugvinden. Met de was is het precies hetzelfde, een "archief" van overzichtelijke stapels kosten per saldo minder tijd dan de boel zomaar in de kast gooien. Behalve tijd bespaar je jezelf het ongemak van tijdrovende zoekacties op ongelegen momenten.

Stapels zijn overzichtelijk en als je er voorzichtig iets tussenuit haalt, blijven ze dat ook. Daar is een manier voor: je schuift je linkerhand tussen het kledingstuk dat je aan wilt trekken en dat erboven en met je rechterhand trek je het kledingstuk uit de stapel. De stapel zakt vaak een beetje scheef en als het al te erg wordt (eens in de zoveel maanden) leg ik alles weer eens recht.

Vic

Vic

14-02-2012 om 22:35

Gewoonten

"Ik vouw alles op de strijkplank. Dacht dat dat zo hoorde."
Dat zijn van die gewoonten die je (van je moeder?) mee krijgt. Zo heb ik jaren de onderkant van koffiefilters omgevouwen omdat mijn moeder dat altijd deed (geen idee waarom
Ik vouw mijn was altijd op de bank. Voetenbankje erbij voor de stapeltjes, en Glee aan op de tv. Ik zie er al altijd zo tegenop om de strijkplank naar beneden te halen voor het strijken (elk half jaar ofzo). Dat ga ik zeker niet elke week doen. Moet je er dan ook bij blijven staan, of ga je op een stoel zitten?

Ik moest even

googelen om te kijken wat een "wasvouwplank" is, haha.
Lijkt me volkomen nutteloos, ieder (bijna) plat oppervlak geeft hetzelfde resultaat.
Zelf ben ik van het uitstervende ras dat nog strijkt, vind het ook nog leuk om te doen en heb een deal met mijn jongste zoon dat ik zijn overhemden strijk, als jij 1 x per week stofzuigt !
Ik ben in de luxe positie dat de strijkplank uitgeklapt staat in de logeerkamer, daar vouw ik dus de was en strijk indien nodig. Alles is dan al boven en kan zo in keurige stapeltjes naar de (3)slaapkamers. Omdat ik graag strijk, loopt het ook nooit op ;o)

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2012 om 01:10

Clo

Het is voor mij ook een proces van jaren waarin ik leer in te zien dat niets 'hoort' Als jij het prettig vind om op de strijkplank te vouwen is dat hoe het voor jou goed is, maar er zijn andere gewoontes.
Ik haal de strijkplank alleen tevoorschijn als ik iets wil strijken. Ik laat 'm nooit langer staan, omdat ik mezelf ken. Vroeger liet ik de strijkplank wel eens staan en binnen no time was het een mooie opslagplaats voor schone kleren die naar boven gebracht moesten worden. En dat had nooit haast.

Vic en kaaskopje

Haha, eigenlijk zie ik aan jullie reacties hoe ongelukkig ik dat heb neergeschreven "ik dacht dat dat zo hoorde". Ik bedoel eigenlijk dat ik gewoon dacht dat dat het makkelijkst/meest logisch was (want als iemand zich niet houdt aan 'hoe het hoort' ben ik het wel). Dat ik dacht dat vouwen op de strijkplank het makkelijkst/meest logisch was, komt doordat ik strijk. Dat doet niet iedereen weet ik dus nu.
Overigens staat die strijkplank beneden in de muurkast, strijk en vouw ik staand en was Oprah/is dr. Phil mijn vaste assistent bij dit klusje, lekker oppervlakkig gekeuvel op de achtergrond.

Ruim ik de strijkplank als ik klaar ben ook meteen op, anders wordt deze omvergelopen door de kinderen of hangt onze kitten er steeds in.

amk

amk

15-02-2012 om 11:39

Maar eh

wat nu als de maat van dit ding helemaal geen handige maat is voor jouw kastindeling.
Ik vouw alles vrij smal op zodat ik 2 stapeltjes kan maken in mijn kast. Of juist heel breed zodat er zo veel mogelijk in kan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.