Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

14-01-2014 om 09:12

wastafelkraan

De uitloop van de wastafelkraan op de badkamer lekt nu zo erg dat deze nu vervangen moet worden. W hebben het steeds uitgesteld omdat er ook nog een nieuw wastafelmeubel op de verlanglijst staat, dus ik zoek iets dat ik straks op dit meubel over kan zetten. ( het onderdeel vervangen is vanwege de kostenverhouding geen optie).
Het model dat ik nu heb heeft 2 knoppen en zo'n kettinkje voor de stop.....
Ik vind nu modellen met en zonder "waste" meest uiteenlopende modellen en snufjes. Vooral erg laag boven de wasbak, terwijl ik nu zo'n fijne boog heb waar je behalve je handen ook even je hoofd onder kunt houden en waarvan de uitloop weg kunt draaien !( en wat zijn die dingen duur !)
Wat is handig? Sluit zo'n ding met waste via een mechanisme op de kraan ook op lange termijn goed af. Kan je die op alle nieuwe wastafels inbouwen, ik heb ook wastafels gezien met een druk/loslaatsysteem voor de stop ( zoals er op sommige thermosflessen zit), dus niet gekoppelt aan de kraan. Is een 1- hendelsysteem handiger dan 2-knoppen en vooral wat is degeljk. Ik hoef niet iets gelikts dadt ik binnen enkele jaren weer moet vervangen. Zijn er nog wel wastafel combinaties met een losse stop? En natuurlijk eenvoudig schoon te houden dus geen overbodige richeltjes en hoekjes waar kalk zich lekker kan hechten en een fijne prijs zou ook mooi zijn.

Keukenkraan

Als je een hoge en wegdraaibare uitloop wil kan je het beste een keukenkraan nemen.

skik

geen fan

Ik ben geen fan van mengkranen (1 hendelsysteem), omdat als je die (desnoods per ongeluk) net iets van de meest koude stand af duwt (wat zeker met kinderen maar zo gebeurt) bij elk gebruik van de kraan je ketel aan gaat slaan om heet water te leveren.
Dus heb ik liever een kraan met aparte knoppen voor warm en koud.
Verder hier ook een keukenkraan bij de wastafel, omdat die veel meer ruimte geeft onder de kraan, wat veel prettiger is met handen wassen.

Vera*

Vera*

14-01-2014 om 10:28

Hier

De badkamerkraan was echt op en er moest ooit nog een nieuwe badkamer komen. Wij hebben voor weinig geld in de koopjesbak van de Praxis een wastafelkraan gekocht. Dit ding is niet geheel mijn smaak (nostalgisch) maar voor zo lang het nodig is goed genoeg.

Wat

Wat

14-01-2014 om 12:03

waste

ik vind het niet goed afsluiten in de wastafel, in bad wel, maar ook daar moet ik er nu een dreun opgeven wil hij volledig afsluiten. Ik ben in de badkamer ooit bij de verbouwing voor praktisch gegaan met een zo mooi mogelijke uitstraling. Niet voor een zo mooi mogelijke uitstraling in de hoop dat het ook nog praktisch is. Dus een diepe wastafel, een hoge kraan (wel met zwenk, waarvan ik achteraf 2 knoppen prettiger had gevonden). Want ook die zwenkhendels raken een beetje dolgedraaid na langer gebruik.

Jasmijn

Jasmijn

14-01-2014 om 12:04

kringloopwinkel

Of je koopt er eentje bij de kringloopwinkel. Voor tijdelijk een prima oplossing en niet duur!

69er

69er

14-01-2014 om 18:44

waste

Bij de kringloop heb ik gekeken en daar was niets. Ik heb gekeken naar die waste dingen. Je hebt een model dat via stangen onder de wastafel doorloopt met een bediening aan de kraan. Ik heb de verkoper gevraagd hoe degelijk dit was...Het werkte goed, maar was bij montage wel lastig af te stellen. Dan denk ik al. ok dat zal dan ook wel bijstellen worden, omdat hij niet goed afdicht of zo en zo'n hendeltje is ook een mooie plek waar je lastig schoon kan maken.
Dan is er een versie die je in de wasbak bedient met een indruksysteem. Volgens manlief zal dat vast en zeker met een veertje of zo werken dat kan verkalken, maar volgens mij wel eenvoudiger te vervangen. Lastig misschien ook als er zeer heet water in zit en je moet met je hand er in om het water weg te laten lopen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.