Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

13-01-2012 om 19:25

Wasongeluk ;-(

Ik baal heel erg ;-( Mijn nieuwe donkerblauwe trui had zich voorgedaan als donkerblauwe handdoek en is in de 60 graden was beland. Hij is niet gekrompen, maar juist wijder geworden, alle elasticiteit eruit en hij is niet meer 'wollig'.
Zou er nog iets aan te doen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

13-01-2012 om 20:26

Denk het niet

Ik ben bang dat het niet meer goed komt net je mooie blauwe trui.....

Vic

Vic

13-01-2012 om 20:32

Ah nee ;-(

Het was juist zo'n ideale trui. Als je hem zag dacht je 'die zit lekker'. En hij moest op 30 graden, heel licht centrifugeren en liggend drogen. Oooow wat irritant!

Vic

Vic

13-01-2012 om 20:34

Cobi

Ik zit nu in tranen over jouw truien. Wat erg zeg!

Vic

Vic

13-01-2012 om 21:09

Niets aan te doen?

Geen middeltjes uit grootmoeders tijd? Weken in baby-olie ofzo?

Ik zie nog mijn vader

Als een vogelverschrikker door de woonkamer paraderen toen de huishoudster mevrouw Hekkenberg mijn Benetton-trui, echt uit Italie, zelf gekocht in Bolzano, 1982, in de machine had gewassen. Mijn vader hoopte hem zo, totaal vervilt, weer op te rekken.... niet gelukt natuurlijk.
En Cobi: grote snif!

Ook

Het was in de studentenflat waar ik woonde. Er stond een droger naast de wasmachine. Een onbekende student is zo aardig geweest mijn was vast in de droger te stoppen. Dag totaal coole alto trui. Waarmee ik dacht indruk te kunnen maken op mijn nieuwe vriendje.
Maar ach, trui weg, vriendje gebleven, nog steeds

Proest cobi

vilten harnassen, whoehaha, briljante opmschrijving van iets wat ik zo op mijn netvlies zie
(excuus voor dit ongepast vermaak)

Creatief

Ik was ooit op bezoek ergens, waar een mooi wandkleed aan de muur hing. Zelfgemaakt, van een paar vervilte breiwerken. Moet ook zo'n Cobi-ongeluk geweest zijn.

Misschien kun je nog een knuffelbeest van de trui maken?

Rafelkap

Rafelkap

14-01-2012 om 09:00

Foto

De tip hier op ool voor kinderen die moeilijk afstand kunnen nemen van spullen of knutsels: maak een foto van je trui!
(of naai een patchwork deken met wat andere truien, maarja..)
Zo blijft de herinnering bewaard!

Margriet*

Margriet*

14-01-2012 om 10:33

Troost

Komt heel vaak voor, als je ook vaak wast!
Ik heb mijn favoriete trui vorig jaar vernaggeld. Ik gooide hem wel keurig op 30 graden maar met een zijden blouse, waar een ceintuurtje omheen zat met aan de uiteinden metalen klemmetjes (was de afwerking). Die klemmetjes bleken heerlijk in de trui te haken tijdens de was, het erge was dat toen ik het bij elkaar in de wasmaschine deed dacht is dit nou handig? Maar ja haast...Trui kwam er als een soort bolletjes trui (denk voor de bolletjes aan gaten) weer uit... Met een snik weggegooid...

Hier ook wel eens

Letterlijk tranen toen mijn moeder met mijn unieke trui kwam aanzetten, die na een foute wasbeurt (met de rest van de witte was op 60 graden) ook gekrompen was tot babytruitje ( Genistus heeft eens gemeend zijn beste zijden stropdas te moeten wassen. Die was na de wasbeurt niet eens meer als zodanig herkenbaar.

Hij was net nieuw toch? beste oplossing:

Vandaag nog naar de winkel & gewoon een nieuwe kopen. Hopelijk hangt ie er nog in je maat. Zonde van het geld, maar als het echt zo'n fijne trui was....

Ingrid

(oh, en die trommel vol zelfgebreide truien van Cobi...vreselijk!!)

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 18:35

O, wat verschrikkelijk

Cobi! En Vic ook natuurlijk.

Ik heb veel truien best wel verpest denk ik, want vroeger nam ik het allemaal niet zo nauw met wassen. Mijn mantra was: als het niet tegen de wasmachine kan, dan wil ik het niet eens hebben. Ik heb tot ik een jaar of 20 was denk ik ook wel 20 truien gebreid (maar die waste ik niet zelf). Sindsdien nauwelijks meer, op een paar kindertruitjes na, en die zijn in de loop der jaren ook door mij verpest in de wasmachine, helaas. Maar ja, dan waren ze ook eigenlijk toch al te klein. (Ik heb ze nog wel bewaard). (En ik heb de foto's nog).

Maar er gloort een herkansing voor mij, nu ik inmiddels 44 ben. Vanmiddag 8 km gefietst naar een wolwinkel om materiaal te halen voor een Noorse trui voor mijn oudste zoon. Voor wie weet wie het zijn: die twee malle Noorse homo's die kerstballen breien, Arne & Carlos, daarvan draagt er eentje op veel foto's een trui met Noorse motieven, en dat motiefje is dan geen sneeuwvlok maar een robotje - en dat vond mijn zoon een zeer coole trui. Ik heb het patroon opgedoken in het Noors, en met Google translate vertaald, ging heel goed. Mijn moeder gaat hem breien - die heeft, heel convenient, een operatie ondergaan waardoor ze het even wat rustiger aan moet doen, lees dingen moet doen waar je bij kan blijven zitten. Maar ik ga hem t.z.t. wassen.

Dus ik ga ook heel goed opletten met wassen, als die trui straks klaar is.

Intussen betuig ik jullie mijn leedwezen, erg hoor.

Margje

Massi Nissa

Massi Nissa

14-01-2012 om 20:35

Margje

Wat cool van je moeder dat ze die trui wil breien! Ik zou hem te zijner tijd graag af zien, post je dan even een anoniem fotootje?
Groetjes
Massi

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 20:38

Ja he (massi o.t.)

Ik vind het ook heel leuk dat ze het wil doen. Hoewel ze ook nog heel veel andere klusjes en taakjes toegeschoven/zelf gekozen heeft, maar het heeft geen haast.

Dit is de trui die ik bedoel (met het noorse patroon):
http://arne-carlos.com/downloads/ArneCarlosSpaceInvaders.pdf
(de rechter trui dus).

Margje

Margje

Dat vest links vind ik leuk, waar heb jij het patroon van die trui opgeduikeld, daar kan ik misschien het patroon van het vest ook vinden.

margje van dijk

margje van dijk

16-01-2012 om 16:01

Savon

Nee, ik heb alleen deze ene gevonden. Ik heb wat rondgegoogled, kwam op een of ander Nederlands breiforum, waar (alleen) deze link stond.

Dus ik kan je helaas niet aan dat vest helpen, wat ik ook wel erg leuk vind.

Ze doen veel onder de vlag van 'Dale' garens, en bij de website van Dale (die ook onderaan het patroon van 'mijn' trui staat) zie je wel meer verwijzingen naar hun, maar geen hele patronen (voor wat ik zo gauw heb gezien).

Die 'Dale' garens hebben ook een kledinglijn die bekendheid geniet onder de naam Dale of Norway. De favoriete trui van Mart Smeets, gecovered door Matthijs van Nieuwkerk, zit ook in die collectie.

Waar je al niet achterkomt met een beetje googlen.

Margje

Margje

Jij kan beter googlen dan ik, dat blijkt wel, ik kan de trui van jouw zoon ook niet vinden. Nu denk ik niet dat mijn jongens bereid zijn in iets wat ik zelf maak te lopen hoor, dus die trui hoef ik niet te breien.

Ik ga de afbeelding van dat vest even goed bewaren, als ik een goed patroon van een vest heb moet het niet zo moeilijk zijn een telpatroon van het motief te maken (denk ik). Als ik dan ooit alles af heb wat ik nog hier heb liggen, zo rond 2023, kan ik aan het vest beginnen. Kan jij mij mooi vertellen hoe jij je vest gewassen heb, ga ik daar in elk geval niet de fout mee in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.