Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jorien

Jorien

02-01-2015 om 19:23

Wasmiddel

Ik gebruik wasmiddel van de Lidl. Laatste tijd staat de geur mij tegen. Ik vind ook dat mijn was verbleekt, kleuren zijn echt valer. Ik dacht dat Lidl wasmiddels als beste getest was.
Over welk wasmiddel zijn jullie tevreden? Prijs/kwaliteit verhouding?
We hebben een vrij groot gezin; er wordt dus veel gewassen.

Alvast bedankt

Altijd zeeppoeder

Ik maak altijd gebruik van Ariel waspoeder, geen bolletjes of vloeistof. Een klein beetje is genoeg.
Vroeger had ik een winkel in de buurt die echt megapakken verkocht. Nu koop ik een voorraad in als het in de reclame is in de supermarkt. Bij die voorverpakte brokjes zeeppoeder verkruimel ik en doe 4 wasmachines met de beoogde 2 (half brok voorwas, half brok hoofdwas) en ik was altijd ecologisch zonder voorwas. Per uitzondering weleens extra spoelen of een voorwas.
Erg vuile kleding of aangeslagen ondebroeken kruimel ik een klein beetje poeder vooraf in voor ik het in de wasmachine stop.

Jasmijn

Jasmijn

02-01-2015 om 20:04

wel

Ik heb nu mijn eerste pakken van de Lidl en tot nu toe bevalt het prima. Hiervoor had ik Jumbo huismerk (jarenlang) bevalt ook goed. Nu was ik maar 1x in de week (4 wasmachines vol) en gebruik ik maar heel weinig waspoeder (dat gaf een wasmachine monteur mij een keertje aan toen hij bij me was voor een kleine reparatie) 1cm gaat er in het bekertje wat ik in de wasmachine mik. (nu zit er bij de lidl pakken geen bakje/bekertje) maar zeg maar ongeveer 1cm in een plastic koffie bekertje wat je uit een koffie automaat haalt, is voldoende. (dus misschien gebruik je teveel waspoeder? Heb nog niet ontdekt dat het verbleekt, je gebruikt toch wel kleur en wit was poeder? (misschien een stomme opmerking, maar mijn schoonzus wist dat niet.... die deed alles met één waspoeder en gooide trouwens ook witte en gekleurde was bij elkaar)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-01-2015 om 20:10

wat in de aanbieding is

Ik was altijd met hetgeen wat in de aanbieding is. De verschillen zitten 'm in de geur, maar absoluut niet in de waskracht vind ik.
Mijn favoriet is dash, die vind ik lekker ruiken. Mijn was droogt in het trapgat, dus het hele huis ruikt dan lekker.

Ik was alles op 30 graden en ik neem het ook niet zo nauw wb.de kleur van de was. Tot nu toe komt mijn was gewoon goed uit de machine.

Tango

Tango

02-01-2015 om 23:06

Ojee

Ik heb net een pak wasmiddel gekocht bij Lidl. Had het wel vaker maar de laatste tijd toch meer Aldi. Ik hoop dus niet dat dat wasmiddel van Lidl inderdaad heel erg in kwaliteit en geur is verslechterd. Van de week zal ik het weten want mijn andere pak is bijna leeg. Gaat erg snel met kinderen met buikgriep

Jessica O

Jessica O

03-01-2015 om 07:37

lidl

Van de lidl heb ik vaak die voor de witte was, vindt hem fijn (net als die vam de aldi).
Gekleurde was gaat met vloebaar color. Kan niet zeggen dat de boel erg verkleurd.

Jorien

Jorien

03-01-2015 om 10:43

Vloeibaar

Ik gebruik voor de bonte was het vloeibaar wasmiddel van de lidl.
Weet niet of het vaal worden aan het wasmiddel ligt. Ik gebruik bij een volle trommel een dopje wasmiddel. Lijkt mij niet teveel maar kan dus minder begrijp ik.
Ik was bonte was wel op 40 graden. Lees hier dat iemand alles op 30 wast. Ga ik ook proberen.

Witte was heb ik poeder van de lidl. Is prima.
Ik kan geen andere oorzaak voor vaal worden van kleding bedenken dan het wasmiddel.

Mijntje

Mijntje

03-01-2015 om 10:49

neutral

Wij gebruiken neutral, stinkt niet en we kunnen er tegen (en het wast ook schoon)

Teveel?

Misschien gebruik je gewoon teveel waspoeder. In elk geval riekt het dan meer en het kan best zijn dat je was daardoor valer wordt. Ik heb al sinds jaar en dag Lidlwaspoeder, ik gebruik 20 gram waspoeder per beurt op een flink volle trommel, daar ruik je daar zo goed als niks van.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-01-2015 om 19:30

Ariel vloeibaar

Al veel geprobeerd, maar deze werkt hier toch het beste.

Wasvrouw

Wasvrouw

03-01-2015 om 21:45

Klok

Ik houd niet van wasmiddelengeuren. Aldi vind ik nog net aanvaardbaar, Lidl niet. Omdat ik geurloos nog het lekkerst vind gebruikte eerst een tijd Neutral, maar sinds kort Klok. Ook ongeparfumeerd, maar een stuk goedkoper in gebruik. Eko waspoeder van AH vond ik niet schoon wassen. Ecover ook niet en dat is stinkend duur. Klok bestaat al heel lang. Vroeger zat er een licht geurtje aan tegenwoordig is het geurloos. Voor de afwas gebruik ik het ook. Ik heb de ingrediënten van Klok en Ecover eens vergeleken en tot mijn verbazing zat er in Ecover meer troep dan in Klok. Voor het waspoeder weet ik dat niet trouwens.

Oh en ik gebruik sinds kort zo'n bacteriedodend blauw balletje met zilverionen. ONGELOFELIJK goed ding. Bij gebruik van ongeparfumeerd wasmiddel kun je natuurlijk bij uitstek vaststellen of er nog veel muf geurende bacteriën zijn. Een niet al te hete was met Klok en balletje komt er echt helemaal geurloos uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.