Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Evelien

Evelien

13-05-2017 om 15:19

Wasmachinevraag

Misschien herkent iemand dit en weten jullie wat ik het beste kan doen?

We hebben een Miele wasmachine. Is al wel redelijk oud (meer dan 10 jaar, ik schat iets van 15 jaar oud). Hij doet het prima, alleen slaat hij soms het centrifugeren en pompen over.

Als hij klaar is en ik zie dat de was nat is, doe ik alsnog het centrifugeren en pompen op een apart programmaatje, dus probleem is dan opgelost, maar het hoort natuurlijk niet zo.

Weet iemand of ik nog iets anders kan doen dan Miele bellen en veel geld voor een monteur betalen?

Half a twin

Half a twin

13-05-2017 om 16:08

Reset van de software

Ik heb ook 2 keer zoiets gehad met mijn miele van nu 12 jaar oud. De eerste keer belde ik naar Miele, kreeg iemand aan dat telefoon die mij de software heeft laten re-setten. De tweede keer dat ik moest bellen wist ik wat er nodig was en heb ik gevraagd om iemand die mij door die reset heen kon praten.ik heb toen ook geprobeerd notities te maken maar dat is niet helemaal gelukt. Dus als ik het nog eens nodig heb moet ik weer bellen.
Je zou Miele kunnen bellen of dit bij jou ook nodig is/kan.

Half a twin

Half a twin

13-05-2017 om 16:09

kosten

Kostte mij toen alleen telefoonkosten.

Paasei

Paasei

13-05-2017 om 18:08

Schoonmaken

Onze (oude) wasmachine heeft hetzelfde euvel. Slaat dan het spoelen/pompen en centrifugeren over. Vooral bij het 60 graden programma, waar grotere en zwaardere stukken als handdoeken en beddengoed in gaan. Vreemd genoeg reageert de machine dan wel als ik het aparte centrifugeerprogramma aan zet.

Wij hebben inmiddels geleerd dat als ie weer hapert, we het filter moeten schoonmaken. Geheid dat er muntstukken e.d. in zitten die de pomp blokkeren. Ik zou zeggen; probeer dat filter eerst eens. Als het goed is kun je er zonder veel moeite bij.

Yaron

Yaron

17-05-2017 om 23:21

Ook gehad

Kortgeleden begon onze stokoude Miele ook het centrifugeren en pompen over te slaan bij 60 graden. Ik deed dat dan nog even apart, maar na een paar weken hadden we een natte bijkeukenvloer, de machine stroomde, zonder dat hij aanstond, over. Kraan dicht gedaan en de volgende dag hebben we een nieuwe machine gehaald, de voorrijkosten voor een monteur zijn al erg hoog en een nieuwe machine geeft voorlopig geen gedoe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.