Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

08-04-2013 om 12:12

Wasmachine stinkt na 90 graden was

Ik lees altijd de tip dat je af en toe je wasmachine op 90 graden moet laten draaien. Nu heb ik dat onlangs gedaan, maar sindsdien stinkt de wasmachine juist erger. Ik heb de machine leeg laten draaien op 90 graden, zonder wasmiddel. Was dat laatste verkeerd en had ik er wel iets in moeten gooien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2013 om 12:19

90 graden

Als ik de wasmachine op 90 graden wil draaien, doe ik daar een witte handdoekenwas bij in. Twee vliegen in een klap.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

08-04-2013 om 12:57

Probeer

eens of je hem leeg kan laten draaien, zonder was, maar wel met soda of azijn. Ik doe vaak azin in het wasverzachters bakje en soda in de andere. Bij ons hielp het prima. En uiteraard op 90 graden.
Heb je de filter onderin ook al eens goed bekeken?

liora

liora

08-04-2013 om 18:18

Monteur

Een monteur zei ooit tegen mij: op 90 graden met wat oude handdoeken of lakens erin en met een scheut azijn en soda.

Als je hem namelijk leeg laat lopen, doet hij een veel korter programma.

Anne Carin

Anne Carin

08-04-2013 om 19:28

Vaatwastablet

Als mijn wasmachine gaat stinken draai ik 'm altijd een keer leeg op 90 graden met een vaarwastablet. Helpt!
Tablet niet in de lade leggen maar in de trommel.

Vreemd

je zou toch inderdaad denken dat er behoorlijk wat ranzigheid in ieder geval weg spoelt met die temperatuur. Ik zou het nog eens proberen en dan een flinke schep soda en een heel lang programma draaien en natuurlijk alles eens nalopen (rubber rand, bakjes voor wasmiddel eruit en schoonmaken etc).

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2013 om 23:27

Filter

Ik zit momenteel ook te hannesen met de wasmachine. In de witte was zijn vlekjes te zien, waar jongste dochter uiteraard terecht van baalt. Ik heb de rubberrand zo goed en kwaad schoongemaakt, maar eigenlijk moet ik het filter schoonmaken en ik krijg dat verdraaide schroefdeksel niet open waar het filter achter zit. Ik zie het nog zo afkomen dat ik dáár een monteur voor moet laten komen. Ik heb namelijk momenteel de meeste kracht in mijn handen van dit hele gezin, dus als ik faal, dan redt de rest het ook niet. Ik vind de tip om de trommel met soda te laten draaien ook een nuttige, dus dat ga ik vannacht maar eens doen.

Tango

Tango

10-04-2013 om 21:35

Soda

Die soda ga ik maar eens proberen en evt. die azijn als ik die in huis heb, want dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Kaaskopje, wat een gedoe met dat filter, wij hebben dat ook eens gehad en inderdaad een monteur laten komen. Toen bleek dat er iets klem zat in het filter waardoor hij dus niet losging. Gelukkig een aardige monteur die niet veel rekende. Heb je geen sterke (buur)man in de buurt?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2013 om 23:58

Tango

Nee helaas. Mijn man heeft minder kracht in zijn hand vanwege een herseninfarct vorig jaar. De buurman groeten we alleen, dus daar vragen we dit soort dingen niet aan. Ik ga me gewoon nog één keer kwaad maken, wie weet helpt dat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.