Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marianne0507

Marianne0507

18-10-2011 om 19:19

Wasmachine probleem: wel wassen, niet centrifugeren

Dag allemaal,

De was uit mijn Siemens E 14-46 (ong. 5 jaar oud) was vanmiddag nog kleddernat, toen het programma was afgelopen. Ik heb het aparte centrifuge-programma geprobeerd, de machine bromt, maar draaien ho maar. Het maakt geen verschil of ik hem bijvoorbeeld op 400 of 1400 toeren wil laten draaien. Ook heb ik meer / minder was geprobeerd.

De trommel is wel vrij, kan gewoon met de hand worden gedraaid. Bij een wasprogramma draait de trommel ook gewoon, ook water vullen / afpompen is geen probleem. Ik heb dit nog niet meegemaakt bij deze machine. Het grote probleem is dat ik geen wasdroger heb, en de was altijd nat ophang. Dat is nu geen doen, nu het nog zo kleddernat is. Wie heeft dit eerder meegemaakt?

Ik heb absoluut geen mogelijkheid een reparateur te laten komen of een andere machine te kopen. Ik heb twee rechterhanden en wil hem eventueel zelf openmaken aan de achterkant, misschien heeft de machine een aparte aandrijving voor centrifugeren die defect is? Kom maar op met de tips!

Bij voorbaat dank!

Marianne.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

18-10-2011 om 19:28

Filter?

Heb je misschien het filter verstopt??
Heb het zelf wel eens gehad, wassen deed die wel, maar centrifugeren, ho maar. Zat er een sokje in het filter. Hoe het er is gekomen is me nog een raadsel, maar de sok was er uit en tada, hij deed weer.

Jessica

Marianne0507

Marianne0507

18-10-2011 om 20:01

Jessica

Hoi Jessica, bedankt voor je tip. Ik heb snel tussen het kinderen op bed leggen door gekeken naar het filter. Smerig donker water en er zat inderdaad wel wat 'troep' klem, maar helaas heeft het schoonmaken niet geholpen, de machine centrifugeert nog niet.
Morgen als de kinderen wakker zijn toch dat ding maar eens van zijn plek halen en openmaken. Koolborstels zijn het volgens mij niet, dan zou de trommel ook bij het wassen niet draaien. Mijn heldere boerenverstand vraagt zich af of de machine een aparte aandrijving heeft voor centrifugeren en dat die misschien kapot is. Ik kan het in de gebruiksaanwijzing niet vinden, dus hoop op meer tips.

Toch?

Ik denk dat het toch versleten koolborstels zijn. Als ik Google op Siemens centrifugeert niet meer kom ik op allerlei fora waar vragen en reacties zijn. Er stond ook een voorbeeld van een machine die het hele programma draaide naar niet centrifugeerde. Na vervanging koolborstels deed hij het weer!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Marianne0507

Marianne0507

19-10-2011 om 12:21

Triple

Ik ga vanmiddag eens kijken of ik iets wijzer kan worden in de machine. Ik ben aan het googlen geslagen, mochten het de koolborstels zijn, zou ik ze zelf moeten kunnen vervangen. Triple, dank voor je reactie. Wordt vervolgd!

Marianne0507

Marianne0507

20-10-2011 om 12:01

Helaas

Wasmachine opengemaakt, navraag gedaan bij klussende kennis, en een telefoontje gewaagd naar Siemens. De aandrijving van de centrifuge is identiek aan de aandrijving van een normaal wasprogramma, dus versleten koolborstels is onwaarschijnlijk. Zowel kennis als Siemens denken dat het een klokprobleem is, maar daar is alleen achter te komen als ik een monteur laat komen. En met 58 euro voorrij-kosten en uurtarief van 74 euro gaat dat niet lukken.
Ik ben op zoek gegaan en heb voor een tweedehands centrifuge gevonden, zo'n ton met een tuit onderin. En maar hopen dat de wasmachine al het andere gewoon blijft doen. Dank voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.