Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

13-09-2015 om 20:22

Wasmachine ontkalken

Hoe ontkalk je de toevoer van water bij de wasmachine? Het water komt de machine in en dat stuk tussen de waterleiding en daar waar het water de machine in komt, hoe doe je dat?

Katniss

Katniss

13-09-2015 om 22:26

Uh...

Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Is het bij jou verstopt dan?

lennest

lennest

13-09-2015 om 22:54

Ontkalken

ik vermoed dat er kalk in zit omdat de zeep in het zeepbakje niet meer goed de wasmachine in wordt gespoeld, er blijft altijd een restje zeep inzitten. De waterstralen die in het zeepbakje komen zijn volgens mij ook niet meer zo krachtig. Eens goed gekeken en ik zie in de gaatjes kalk zitten. Ik veronderstel dat de toevoerleiding dan ook vol kalk zit? Ontkalken dus, maar hoe?

Katniss

Katniss

13-09-2015 om 23:01

Dat verklaart wat

Ik gebruik het zeepbakje nooit, dus daar merk ik niets aan. Bij mij gaat het wasmiddel in een bolletje in de machine. Vroeger deed ik het wel in het bakje, maar daar kwam zo snel zwarte schimmel in (waarschijnlijk doordat het nooit helemaal werd weg gespoeld, bedenk ik nu).

Vogel

Vogel

14-09-2015 om 07:12

Ik zou

De gebruiksaanwijzing opzoeken op internet, of de fabrikant bellen.

Noet

Noet

14-09-2015 om 08:23

nieuwe slang

nieuwe slang monteren is waarschijnlijk een stuk sneller en gemakkelijker.

Dichtkoeken van zeeptoevoer

Ook eens gehad. We hebben toen de toevoer doorgeprikt. Deze zit bij ons vooraan bij de deuropening. Verder hebben we met heet water en een grote spuit ( 20 tot 50ml bij de apotheek) de toevoer door gespoeld. Het was wel even een priegelwerk maar daarna deed hij het weer.
Vroeger gebruikte ik waspoeder. Sindsdien was ik met vloeibaar wasmiddel. Als ik calgon poeder gebruik, strooi ik die in de trommel.
Sinds de verstopping, draai ik maandelijks een 95graden was met calgon en soms wat natuurazijn. Ik doe ook niet zo snel meer een kort programma. Door de verstopping, liep het water via de zeepbak de wasmachine uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.