Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

11-04-2016 om 12:47

Wasmachine centrifugeert niet

De titel zegt het al. Opeens centrifugeert onze wasmachine niet meer. Nou ja, opeens was het misschien niet. Hij maakte al een tijdje wat meer herrie met centrifugeren, maar hij deed het nog wel. Vandaag dus niet meer. Er blijft geen water in de trommel staan, dus afpompen doet hij nog wel. Het water kan dus ook weg, dus aan de afvoer(slang) ligt het niet. Iemand een idee wat het wel zou kunnen zijn? En zouden we dit nog zelf kunnen repareren. Google levert resultaten als koolborstels met te korte schroeven op. Geen idee waar ik die vind.
Wasmachine is ongeer 4 of 5 jaar oud, Indesit, dus zou toch nog wel even mee moeten kunnen....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-04-2016 om 13:14

Koolborstels vervangen

Dan moet je de Koolborstels vervangen. Dat is niet zo moeilijk.
Even een witgoedzaak vinden waar ze dat verkopen. En neem je oude mee, er zitten nogal verschillen tussen.

Astrid

Astrid

11-04-2016 om 13:43

kijk eerst

kijk eerst even of je het filter kunt schoonmaken onderop. Dat was bij mij de oorzaak, daarna deed ie het weer.

vlinder72

vlinder72

11-04-2016 om 14:05

filter

Bij ons zat er een muntje vast in het filter (bij een Bosch zit het filter rechtsonder). filter openen en losdraaien. Daarna kan je het eruit trekken en schoonmaken. Loste ons centrifuge problem gelijk op.

40er

40er

11-04-2016 om 17:54

idd filter

Check idd eerst je filter. Komt vaak nog wel 1/2 liter water uitzetten. Had er ooit eens een sokje vast in zitten....

Er waren tijden dat ik geregeld mijn filter nakeek, gauw maar weer eens doen

Tango

Tango

11-04-2016 om 22:44

Hij doet het weer

Man heeft vanavond het filter geopend en daar kwam een kapitaal aan geld uit (nou ja, dat is overdreven, maar wel 4 muntjes en een haarelastiek). De wasmachine centrifugeert weer, ik vind nog wel dat hij meer herrie maakt dan voorheen, maar we kijken het maar weer aan.
Bedankt voor al jullie reacties!

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2016 om 10:11

Tango

Goed dat je een man hebt, anders was je mooi de pineut geweest

Tango

Tango

12-04-2016 om 18:46

Hoezo?

Ad? Anders had ik het zelf wel gedaan, maar man bood al aan het te doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2016 om 19:11

Tango

Oh, gelukkig, ik was al bang dat je het zelf niet kon

Tango

Tango

12-04-2016 om 20:11

Haha!

Ad, je bent weer erg grappig.

lisanne

lisanne

12-04-2016 om 20:53

kan wel zijn

Ik heb dat ook gehad. Het kan wel het begin zijn van het minder worden van de koolborstels. Ik heb ook een aantal keer het filter schoongemaakt en dat hielp maar uiteindelijk hielp dat ook niet meer en moesten de koolborstels vervangen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.