Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-02-2012 om 14:34

Wasmachine bevroren

Toen ik wilde wassen bleek er geen water naar de wasmachine te stromen. Ik neem aan dat de waterleiding bevroren is. Hij staat in de schuur waarvan ik dacht dat het daar niet onder 0 zou komen, maar blijkbaar wel dus. Wat nu? Moet ik proberen die leiding te ontdooien oid? En hoe dan? Iemand ervaring of tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 14:44

Hmm

Ik zou in elk geval gelijk de waterleiding richting de schuur afsluiten. Erger voorkomen, want als ie knapt....
Verder proberen de schuur boven 0 te krijgen. Kacheltje erin en kijken wat er gebeurt met de waterkraan, na een paar uurtjes.
Waar loopt die leiding, door de schuur, onder de grond? Is ie bereikbaar?

mix

mix

06-02-2012 om 14:53

Zelfde hier sinds vrijdag

staat in garage, warmkrijgen lukt niet en helpt niet omdat ik niet weet waar de leiding bevroren is(8 a 9 mtr lang, deel boven- en deel ondergronds. Ik wacht hier maar tot het weer "even" boven nul is. Bij hoge nood ga ik ergens anders mn was doen.

Bij

buren ook, die hebben nu een kacheltje en isolatie voor de buizen gekocht.

mix

mix

06-02-2012 om 17:44

Heb hier ook

isolatie voor de buizen maar ik denk dat het stuk in de muur en/of onder de grond bevroren is. Ik heb enkelsteens, als ik daar een kachel tegenaan gooi ben ik denk ik duurder uit dan naar de wasserette en ik denk dat er niet tegenop te warmen is bij mij, misschien wel bij roosje? De monteur had het nog over buizen op 80 cm leggen ipv 50, electriciteitsspul om de buizen(wordt niet kouder dan 3 graden zei hij), maarja dan moet ik nog steeds graven en/of breken haha

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 17:51

Wat denk je

Wat denk je dat het kost als die bevroren leiding barst? Volgens mij is die dreigende schade hier het probleem, niet dat je de was even niet kunt doen. Maar ik zal me vergissen?

mix

mix

06-02-2012 om 18:11

Guinevere

ja uiteraard, zonder het draadje over te willen nemen trouwens, als die leiding barst achter de muur of onder de grond, dan kan ik daar nu niet zoveel aan doen. Het is gewoon erg vervelend dat zoiets gebeurd, vooral daar ik al meer met dit soort dingen te maken heb gehad, waaronder een tropisch zwemparadijs onder mijn huis waarvoor een pomp moest komen en ik zo'n dikke 3000 euro armer was. Ik weet dus wat het kost

Hier ook

Zaterdag konden we de leidingen nog ontdooid krijgen met een fohn, maar zondag lukte dat ook niet meer. Vandaag met het zonnetje op de schuur, was het daar toch weer iets warmer en was hij weer ontdooid. Gauw een was gedraaid. We wachten morgen maar weer af.....

Massi Nissa

Massi Nissa

06-02-2012 om 20:35

Balen, roosje!

Wat vervelend, zeg. Je mag hier best een wasje komen draaien, trouwens.
Groetjes
Massi

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-02-2012 om 21:00

Dank je massi

Voor je aanbod, neem ik gelijk die zeemeermin mee die hier nog steeds op het aanrecht staat

Ik heb nu de deur van de verwarmde gang open staan en heb een natte handdoek in de droger gedaan, daar komt ook altijd flink wat warmte vanaf... nou maar hopen dat de boel daardoor enigszins ontdooit, of in elk geval geen schade aan de leidingen aanricht. Die leiding loopt door de schuur en dan de grond in, zal wel door de kruipruimte lopen.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 21:01

Een dinges

Er schijnt een dinges te bestaan waarmee je dieper liggende leidingen kunt ontdooien: http://www.amga.nl/Ontdooitrafo.pdf
Draai in elk geval nu gelijk die kraan NAAR die leiding toe dicht, als je dat nog niet hebt gedaan, laat water dat nog stroomt er aan de wasmachinekant uitlopen en bel een loodgieter, misschien kent die het apparaat uit bovenstaande link. En let op: als de leiding evt. knapt, komt er dan water op electrische toestanden? Dan dus ook alle stroom eraf gooien.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-02-2012 om 21:06

Guinevere

De kraan naar de leiding toe, waar moet ik die zoeken? Oh ik ben zo slecht in dit soort dingen, bedoel je de knop op de leiding van de wasmachine?

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 21:55

Eh, er zal hopelijk ergens zo'n tussenkraantje op een leiding zitten, misschien onderin de gootsteenkast of in de kruipruimte? Kun je gelijk zien hoe de leidingen in de kruipruimte erbij staan.
Hm, hoogste tijd om een MAN in te schakelen, kruipruimtes, daar waag ik me liefst niet in, dan word ik opeens een hulpbehoevende vrouw.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-02-2012 om 22:11

Tja

Dat lijkt me ook best handig, een man voor in de kruipruimte, maar die is hier niet voorhanden...
Inmiddels is het best aangenaam in de schuur met die loeiende droger, maar om die nou volcontinue te laten draaien is ook weer zoiets.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 22:15

Buurman

Een buurman is ook heel praktisch!
Of misschien heeft die buurman een verplaatsbaar radiatortje?

Vic

Vic

06-02-2012 om 22:28

Zwager

Ik heb zonder problemen mijn zwager de kruipruimte in gestuurd. Werd hij nog helemaal enthousiast van ook (woont zelf op een bovenwoning

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-02-2012 om 09:49

Hij doet het!

De wasmachine dan

Gisteravond nog twee keer de droger aangezet en vanmorgen weer, en nu doet de wasmachine het weer! Ben best opgelucht. Ik laat voorlopig de deur naar het gangetje met verwarming maar open staan...

mix

mix

07-02-2012 om 11:06

Super

hier op de hand aan het wassen en dan in de droger, alleen is de ruimte te groot om op die manier te verwarmen denk ik, gisteren na 3 droogbeurten en momenteel min 12 graden buiten nog niks veranderd, maar we gaan door Hopelijk blijft de jouwe het doen

Guinevere

Guinevere

07-02-2012 om 22:04

1 oef

Dat is dan alvast één oef. Mix, heb je dat apparaat al geprobeerd? Ik ben reuze benieuwd, het klinkt erg spannend...
Nou ja, en na dit weekend lijkt de dooi in te vallen, dus nog even volhouden. Hopelijk houden de leidingen het ook vol. :-S

mix

mix

07-02-2012 om 23:55

Guinevere

hele dag droger aangehad, maar nog niks helaas. Ik heb het apparaat gezien, benieuwd wat het kost en of het ook ondergronds kan. Het ziet er een beetje uit als een defibrillator hahaha geen vergissingen mee maken al staat er maar weinig stroom op.
Het lastige hier is dat de buizen eerst uit de muur komen, naar beneden (zit foam), door de bijgarage (zit foam) dan de grond in gaan.
De 2 punten in de muur en in de grond heb ik geen controle over en heb de indruk dat het in de muur (is enkelsteens buitenmuur) juist bevroren is.
De verwarmingsmonteur die hier was kon er wel een gasbrander opzetten, maar zei ook dat door het oude huis het hoogstwaarschijnlijk was dat de buizen in de grond niet diep genoeg liggen (50 cm ipv 80 cm waar het niet vriest). Hij zei dat het voor nu beter was maar geduld te hebben en dat ik verder moest verwarmen. Maarja, die ruimte is zo groot, dat red ik denk ik niet met een straalkacheltje. Enfin, ik was al 110 euro lichter door zijn aanwezigheid en voorrijden, dat ik hem maar heb laten gaan met zn gasbrander

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.