Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lieke

lieke

29-04-2014 om 10:29

wasmachine

Onze wasmachine staat op begeven. Hij is 9 jaar oud, heeft 2 x een nieuwe pomp gehad en 1 x is de trommel losgeschoten en mij ligt ook nog een nieuwe motor bij maar dat kan ook de afwasmachine zijn geweest. Het gaat om een AEG.
Wij vinden dat best wel wat, ook al draait hij een was of 9 per week. We zijn ons dus aan het orienteren aan wasmachoines buiten AEG.
Wie heeft tips. We willen iig a+++ en 1400 toeren en mininmaal 7 kg.

wizzer

wizzer

29-04-2014 om 10:41

Samsung eco bubble

Ik ben heel tevreden met mijn Samsung. Maar hij staat hier nog maar een jaar. Ik kan dus niets zeggen over de lange termijn.

Tine Winkel

Tine Winkel

29-04-2014 om 11:36

geen merkadvies

maar wij zweren bij bovenladers, die zijn veel sterker qua constructie. Onze is 20 jaar oud en heeft maar één keer iets gehad, ca. 5 jaar geleden. Monteur was erg verbaasd over de machine, dat-ie nog bestond.'t Is een AEG zag ik net. Draait 5 wassen per week. Enige nadeel voor mij is dat hij dus nog stamt uit het pre-energielabel-tijdperk, hoewel hij toen wel de energiezuinigste was. Welk label hij nu zou krijgen, geen idee...

lieke

lieke

29-04-2014 om 11:55

bedankt

Ik lees veel positieve verhalen over de samsung op internet. Ik zal daar eens naar kijken bedankt.
Een bovenlader zit er niet in want de droger staat op de wasmachine. Maar 20 jaar is wel lang. Gefeliciteerd. Ik heb begrepen dat tegenwoordig een wasmachine gemaakt wordt om zo'n 6 jaar mee te gaan.
Ik heb ook nog altijd in mijn hoofd dat die dingen minimaal 15 jaar meegaan. Maar bedankt voor de tip.

Hanne.

Hanne.

29-04-2014 om 12:36

bosch

Onze miele heeft het vorig jaar na 17 jaar trouwe dienst begeven. Volgens de verkoper was 17 jaar voor een miele 'gemiddeld'.

Wij zijn overgestapt op een bosch. Levensduur wordt daar op een jaar of 10 gezet. Prijs was ongeveer de helft van een vergelijkbare miele.

En aangezien ik verwacht dat over 10 jaar de kinderen uit huis zijn een de grote trommel niet meer nodig is leek ons dat een goede keuze.

Tot nu toe bevalt ie goed.

Tink

Tink

29-04-2014 om 13:02

Hanne

Dat kan meevallen hoor, onze Bosch gaf het pas na een dikke 19 jaar definitief op . Tuurlijk wel eens wat reparaties gehad maar geen enorm grote.
Nu hebben we een Miele met een trommel waar 7 kilo in kan (in de Bosch kon 5 kilo geloof ik). Ook wel nodig met een gezin van 6. Ik draai ongeveer 5 wassen per week.

Ik vind die Miele maar 1 nadeel hebben tov de Bosch van toen: er zitten alleen maar vaste programma's op. Die oude Bosch had nog zo'n draaiknop, dan kon je naar eigen inzicht de boel wat aanpassen indien nodig. Maar ja, ik denk dat dat bij zo ongeveer alle moderne machines wel zo zal zijn.
Gelukkig heeft ie wel een klokje dus ik weet altijd precies hoe lang het nog duurt voordat de was klaar is.

Hanne.

Hanne.

29-04-2014 om 13:05

Mazzel

Als mijn Bosch ook 17 jaar mee gaat heb ik mazzel! Maar ik reken nergens op.

wizzer

wizzer

29-04-2014 om 13:45

aanpassen

Dat is wel een voordeel van de Samsung. Vrijwel alle standaardprogramma's kun je naar eigen inzicht aanpassen (sneller/langzamer centrifugeren, hogere of lagere temperatuur, meer of minder spoelen etc.)

Theekopje

Theekopje

29-04-2014 om 13:57

Spotgoedkoop en niet kapot te krijgen

Wij hebben een Nordland, goedkoop merk, al zeker 17 jaar. Het hoort helemaal niet te kunnen, een B-merk dat al zo lang meegaat.

notje

notje

29-04-2014 om 14:31

kijk de rekenkamer eens

http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/seizoen_4_2013/afleveringen/15-08-2013
Deze aflevering is weer een leuke.

ik heb zelf een Samsung van 8 jaar oud voor 7 kilo wasgoed.Laatst zat er iets voor de filter en heb ik zelf de reparatie uitgevoerd.Hij doet het weer prima.

wizzer

wizzer

29-04-2014 om 15:50

Nordland

Nordland was volgens mij het huismerk van de nu failliete IT's. Volgens mij is dat merk niet meer te koop.

Wikke

Wikke

29-04-2014 om 16:35

Asko

Asko is een soort Zweedse Miele, schijnt even goed te zijn maar wel een stuk goedkoper. We hebben deze nog niet zo lang en zijn er tot nu toe heel tevreden mee.

Het merk is gericht op duurzaamheid, kwaliteit en milieuvriendelijkheid. "ze zijn gebouwd om lang mee te gaan" staat er op de website.

www.asko.nl

We dachten dat AEG een goed merk was en 15 jaar mee ging, maar de vorige AEG-wasmachine heeft ons teleurgesteld.

kort programma op 30 graden

Bestaat er een wasmachine die een kort programma doet op 30 graden? Mijn Bosch doet korte programma's op 40 en 60 graden, maar die op 30 graden mis ik dus. Ik vind het eigenlijk onzin dat een programma ruim 2 uur moet duren.

Wij zijn een aantal keren in Amerika op vakantie geweest waar we een huis huurden en de machines daar (allemaal andere types dan hier) zijn bovenladers en doen de was in een half uurtje. Ideaal!

Wikke

Wikke

29-04-2014 om 16:45

ja, kort 30 graden

Ja hoor, onze Asko kan een kort "katoen" programma doen met een temperatuur naar keuze (20, 30, 40, 60, 90 graden). Dit programma duurt dan ca. 50 min.

Natuurlijk kun je ook kiezen voor een wol- of fijne wasprogramma met 30 graden.

Met elk programma kun je de temperatuur en centrifugesnelheid apart instellen. Alleen bij de wol-/fijne wasprogramma's kun je geloof ik niet de hoge temperaturen gebruiken en ook niet de hoge centrifugesnelheden.

Wikke

Wikke

29-04-2014 om 16:48

prestaties

Vergeten te vermelden: de Asko is A+++ en onze heeft een capaciteit van 8 kg en toerental 1600 (of minder). Ze verkopen nu ook een van 11 kg en toerental 1800.

wizzer

wizzer

29-04-2014 om 16:48

een kwartier

Het kortste programma van de ecobubble is een kwartier, maar dat gebruik ik alleen voor kleren die alleen even opgefrist moeten worden, maar niet echt vies zijn. Verder zijn er volop programma's voor 30 graden was van minder dan een uur.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-04-2014 om 18:23

Hier een simpele whirlpool

die al 10 jaar meegaat. We hebben al eens de koolborstels moeten vervangen, maar dat is een klusje van niets.
Volgens onze expert slijten de wasmachines van tegenwoordig door het hoge toerental bij centrifugeren. Bij mij gaat íe niet hoger dan 1000 tegenwoordig.

Annie

Annie

29-04-2014 om 22:18

Miele

Ik ben en blijf een Miele fan.
Het lastige vind ik de lange programma's. De bestaande programma's kun je wel veranderen (dus bonte was gaat op 40 graden maar kun je wel oplossen naar 60 graden). Twee uur voor een witte was. Andere programma's zijn korter (begrijpt iemand waarom donkere was maar een uur hoeft en witte was twee uur? zwarte was centrifugeert op 1200 toeren en witte was op 14 toeren?)
Maar ze hebben wel een expressprogramma. Dat gebruik ik wel eens maar niet vaak.

Sawo

Sawo

29-04-2014 om 23:07

Consumentenbond

Consumentenbond deze maand beste koop miele, Bosch, Siemens en Samsung

Groet
Saar

mirreke

mirreke

30-04-2014 om 12:14

Samsung hier, ook zo'n eco-bubble

Trommelinhoud 8 kg.

Waar ik erg aan moest wennen is dat de was snel ruikt, als je die te lang in de trommel laat zitten. En dan bedoel ik met te lang: kort. Ik merk al geurverschil na een of enkele uren.
Vroeger kon ik de was zo een dag in de trommel laten zitten als ik die vergat of geen tijd had om te was op te hangen of te vouwen. Nu MOET de was eruit, dus ik moet beter plannen.

Nog iets, ik kon bij mijn vroegere oude Bosch het hele wasprogramma zelf instellen. Er zijn nog steeds veel instelmogelijkheden, maar ik kan bv. niet op 70 of 80 graden wassen.

Wat heerlijk is is de grote inhoud. Er kan erg veel in. En hij is heel erg STIL. Ik hoor hem niet, tenzij bv. de slang per ongeluk bij het centrifugeren tegen de machine aantrilt. Maar hij heeft geen koolstofborstels. Dit stille was voor mij een zeer belangrijk aspect, plus de prijs en de A+++ zuinigheid.

Wij gebruiken hem veel, minimaal 1x per dag, ondanks de veel grotere trommelinhoud.

mirreke

mirreke

30-04-2014 om 12:19

Ja, idd, kwartier

Je kunt een kort programma (katoen) kiezen vanaf 15 minuten tot een uur. Per katoenwas kun je ook het aantal spoelrondes instellen, tot max 5. En dan zijn er nog allerlei extra opties en speciale wasprogramma's die je kunt toevoegen, of standaard ingeprogrammeerd zijn en die je dan kunt kiezen.

Ik vind het super allemaal, maar merk dat ik het vrijwel bij 1 soort hou, nl. katoen.

kjans

kjans

31-07-2014 om 11:49

advies

Hi,

Wij hebben een was/droog combinatie genomen.

Deze:

http://www.wasmachines.nl/wasdroogcombinatie/indesit/indesit-iwdc-6145-eu/

Vanwege het budget was dit ideaal.

Hopelijk heb je er iets aan.

GR,
San

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.