Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosalie

Rosalie

14-04-2016 om 21:48

wasdroog combinatie (spoed)

Onze wasmachine en droger hebben het allebei tegelijk begeven...helaas. Morgen moeten we op zoek naar een nieuwe, in elk geval een nieuwe wasmachine, want nog een week zonder gaat helaas niet.

Nu zit ik online een beetje te kijken en zie ik dat er ook wasdroogcombinaties bestaan (dus 1 apparaat voor allebei). Iemand hier ervaring mee??

Ik hoor het graag,

Rosalie

Theekopje

Theekopje

14-04-2016 om 21:57

Halve lading

Ik heb er jaren een gehad, maar gebruikte de droger alleen in noodgevallen. Je kunt namelijk alleen met halve lading drogen, dus eerst de helft van de was eruit halen. Het drogen duurt vrij lang en in die tijd kun je niet wassen, ik vind het een handige functie voor erbij (bv op dagen dat de was slecht wil drogen) maar als je veel in de droger wil doen zou ik een aparte droger nemen. Ik droog vooral op het rek.

Rosalie

Rosalie

14-04-2016 om 21:59

dank

Dankjewel theekopje, dat is al heel nuttige informatie. Ik denk dat het voor ons dan niet zoveel nut heeft inderdaad. Misschien wachten we ook nog wel even met de aanschaf van een nieuwe droger, de wasmachine moet in elk geval eerst.

Rosalie

Lijkt me niks

Sommige dingen kunnen beter niet in de droger omdat het krimpt, vervormt of de stof er niet tegen kan. Dan moet je steeds eerst de natte was er uit halen, de spullen die niet in de droger mogen er uit vissen en dan de rest weer terug doen. Niet handig.

skik

Tink

Tink

17-04-2016 om 20:39

handig voor in een studentenflat

Zelf zou ik er ook nooit aan beginnen, om de hierboven al genoemde redenen.
Maar mijn dochter in haar studentenflat is er blij mee. Die heeft natuurlijk niet de hoeveelheden was die ik heb. En zo heeft ze de lakens en dekbedhoezen tenminste dezelfde dag droog.

Grotere wasdroogcombinatie

Hoi,
Er zijn tegenwoordig vele soorten wasdroogcombinaties, zowel qua prijs als qua kwaliteit als funcitonaliteiten. https://knibble.nl/was-droogcombinatie
Als je een wat zwaardere machine koopt van 10 kilo bijvoorbeeld, dan kun je dus een "gewoon" wasje van 5 kilo in een keer wassen en drogen. Als er er kleding inzit dit niet in de droger zit gaat dat natuurlijk niet

Henriette123

Henriette123

26-04-2016 om 16:44

Ervaringen

Nadeel van een wasdroogcombinatie is ook dat het allemaal erg lang duurt als je meerdere wassen achter elkaar wilt draaien. Je was moet ook gedroogd zijn voordat de volgende was er weer in kan. Ik geloof dat bij mijn schoonmoeder een was bijna drie en een half uur duurt.
Hij bevalt haar overigens wel maar ze is alleen. Voor een ouder iemand is het voordeel dat je de was een keer minder in en uit de trommel hoeft te halen, en juist natte was is zwaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.