Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Indie

Indie

23-11-2016 om 16:20

was vraagje......

Als ik een zwarte/donkere was draai dan komt dat stinkend uit de machine.....of ik nu met een zwart wasmiddel of met een kleur wadmiddel was dat maakt niet uit
Het is dan alleen een zwarte/donkere was .......ik was op 40 gr. zou ik een x op een andere temperatuur kunnen wassen ? 30 of 60 gr.?

40er

40er

23-11-2016 om 16:25

Zit

Er sportkleding bij? Of zweetsokken? Dat kan je hele was verpesten.
Zit dat erbij, dat eerst in soda of azijn zetten, nachtje ofzo en dan wassen.

Een goedkope jeans? Ik heb uit een eerder wasdraadje geleerd dat ook die voor een vieze geur kunnen zorgen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

23-11-2016 om 17:20

vetluis

Nee, niet schrikken, niet de kriebelbeestjes. Maar vooral als je vloeibaar wasmiddel gebruikt kan dat in je wasmachine ontstaan. Het is weg te krijgen door af en toe je wasmachine leeg te draaien op 75-90 graden met een flinke schep soda, en daarna nog eens met een halve liter schoonmaakazijn.

Je kunt het voorkomen door eens per maand een kookwas (handdoeken, beddegoed) te draaien, gewoon met wasmiddel.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-11-2016 om 17:28

Nee geen schoonmaakazijn

maar gewone natuurazijn. Dat is beter voor de wasmachine én voor de was.

Indie

Indie

23-11-2016 om 18:06

geen vetluis

Laat elke maand wasmachine leeg draaien op 90 gr. Om hem schoon te draaien en handoeken was ik ook geregeld op 90 gr.

Spijkerbroeken was ik altijd apart en sportkleding is hier niet......wel sokken maar als die bij de kleur was inkomen dan heb ik nergens last van

bieb63

bieb63

23-11-2016 om 21:34

naast bovengenoemde tips, is dit voor mij de ultieme oplossing

Nooit meer stinkende was. Doordat ik tegenwoordig alle onderbroeken en sokken in een aparte was draai op 60 graden.

polly

polly

24-11-2016 om 07:20

tsja

Ik heb ook weleens stinkende was.
Ik doe sowieso altijd sokken en ondergoed op 60, samen met beddegoed en handdoeken

Maar eigenlijk stinken dat soort dingen bij ons nooit...
Hier zijn het meer shirts bij zoon. En die mogen dus niet op 60.
En soms vermoed ik ook wel goedkopen kleding met rare stofjes (primart) of sportkleding.

En wij maar denken dat wassen zo makkelijk is tegenwoordig!

Marie

Marie

24-11-2016 om 09:19

shirts toch heet wassen

Inderdaad staat er vaak in kleding dat het niet op hoge temperatuur gewassen mag worden. Soms denk ik van: waarom niet proberen? Bedorven (stinken, vlekken) is het toch al.
En dan blijkt het resultaat vaak heel erg mee te vallen.

bieb63

bieb63

24-11-2016 om 13:01

polly en marie

Polly: bij ons stinken onderbroeken en sokken ook nooit , maar ik vermoed dat het toch de bacteriën zijn waardoor de was gaat stinken (dat stinken is overigens geen zweetvoeten lucht, maar een onbestendige stank). I.i.g. nu ik het op deze wijze doe heb ik i.i.g. geen last meer van stinkende was.

Marie: Inderdaad, ik heb zijden kussenslopen en die mogen max 40 gr gewassen worden. Ik doe ze gewoon in 60 gr en niets aan de hand. Ik denk dat met sportkleding ook prima gaat. I.i.g. gewoon een keer proberen.

lennest

lennest

25-11-2016 om 11:27

blue magic ball

Dé tip van, ik geloof Temet, tegen stinkende was. Alleen te bestellen via bepaalde Duitse websites: de blue magic ball. Hoe het precies werkt, weet ik niet, maar het heeft iets te maken met zilverionen. Maakt niet uit, het werkt als een tierelier, vooral bij stinkende sportkleding en dito sokken. De was of de machine stinkt nooit meer.

polly

polly

25-11-2016 om 11:46

bieb

Bij ons dus niet omdat ik dus sokken en ondergoed al altijd bij 60 graden was stop. Die was komt er dus ook nooit stinkend uit.
Hier echt shirts die écht stinken. Helpt als ik ze met wasmiddel insmeer op stinkende plekken voor ik ze in trommel doe, maar ik ga toch maar eens proberen idd ze op 60 graden te wassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.