Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Herfstblad

Herfstblad

06-10-2016 om 13:11

Was komt beschadigd uit de machine

Ik sta net de was op te hangen en het valt me weer op; in de grotere stukken (dekbedhoezen) zitten beschadigingen. Lastig uit te leggen, maar het ziet er uit alsof er draadjes in de stof samen trekken. Als de kat in de vitrage heeft gehangen ziet het er ook zo uit.. Ik kan de draadjes wel weer wat uittrekken, maar het levert lelijke plekken op en de stof is beschadigd.

Ik vraag me nu af waar dat van komt. Ik zie t alleen als het beddegoed uit de wasmachine komt, dus het heeft te maken met wassen. Nu heb ik geen duur beddegoed (van dat microfaser spul of goedkope katoen). Zou de stof gewoon te slecht geweven zijn? Of stop ik de trommel te vol? Zou graag weten of ik er iets tegen kan doen..?

Zou te volle trommel kunnen zijn

Ik had laatst ook een flinke beschadiging in mijn was (anders dan de jouwe maar toch). Die keer zat de trommel ook echt veel te vol.

Marie

Marie

06-10-2016 om 14:17

even trommel aan binnenkant bekijken

Het kan zijn dat er een scherp randje ergens in je trommel zit.

Wat je kunt doen is met een pantykous om je hand goed de trommel te bevoelen. Als er een scherp stukje is, komt er een ladder in de panty.

Puck

Puck

06-10-2016 om 16:33

Denk het zelfde als Marie

KAn een klein braampje in de machine zijn of evt. een openstaande rits maar daar krijg ik nooit beschadigingen van in de was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.