Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tigress

Tigress

29-08-2011 om 16:46

Was-droogcombi ervaringen?

Hallo, ik overweeg om een was-droogmachine aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Goede en slechte? Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alleen handig als je niet veel was hebt

Ik geloof dat je maar de helft van wat er in je wasgedeelte past tegelijk in de droger kwijt kunt. Dus dan zit je een tijd met een mand natte was. Verder deed die van schoonmoeder (een Bosch volgens mij, maar kan ook een AEG zijn geweest, bekend merk in ieder geval) het wel goed.
Engeltje

Tigress

Tigress

30-08-2011 om 20:47

Oke...en kreuken

Door omstandigheden ben ik single en de kinderen wonen niet bij mij, ik heb dus geen overvolle ladingen. Ik woon klein en wil niet overal was hebben hangen en ook geen plek voor een aparte droger (Helaas)
Komt de was er redelijk kreukvrij uit of moet er heel erg een strijkijzer overheen?

Merel

Merel

30-08-2011 om 23:02

Beetje ervaring

Op vakantie hadden ze zo'n apparaat in het appartement. Ik had er een dekbedovertrek in gedaan en een onderlaken en een molton en dat werd dus niet allemaal droog in de droger. Dat moest ik dus in delen drogen.Verder was het voor mij wel handig, want hij deed beide programma's achter elkaar, dus een klein wasje kon ik wassen en dat droogde ie dan meteen (en omdat ik een uitgesteld programma kon doen) lag het niet zo lang klaar in de droger en kon ik het meteen opvouwen.
Thuis heb ik een gewone droger en op zich komt het meeste redelijk kreukvrij eruit, je moet het gewoon zo snel mogelijk nadat het klaar is eruit halen en opvouwen.
Voor niet al te volle wasmachines vind ik het ideaal, zeker als je niet veel ruimte heb.

Tigress

Tigress

31-08-2011 om 19:33

Bedankt

Het wordt dus een was-droogcombi. Nu nog Merken gaan vergelijken qua prijs en prestatie en dan shoppen

lennest

lennest

02-09-2011 om 19:14

Nadeel was-droogcombi

Het nadeel van zo'n combi is dat je eerst de hele riedel wassen/drogen moet afronden voordat je een nieuwe was kunt draaien. Ik haal nu de was uit de wasmachine, deel opgangen, rest de droger in en meteen volgende was in de machine. Ik was meestal alleen op zaterdag en wil dan op zondagochtend alles opgeruimd hebben. Dat zal mij met een combi niet meer lukken denk ik. En nog een tip ( heb 'um ook van een ander!): ik heb een Hoover wasmachine en droger gekocht, beide 9 kilo. Heerlijk: al het beddengoed kan er in 1 keer in. Om beurten wassen de ouders van het voetbalteam de voetbalkleding en dat kan er nu in 1 keer in.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Primavera

Primavera

03-09-2011 om 15:44

Wat informatie opgezocht over wasdroogcombi

Ik kijk al tijden helemaal verlekkerd naar die was-droogcombi's, maar onze huidige krakkemikkige wasmachine vertikt het om het helemaal op te geven.
Wasdroogcombinaties zijn zeker niet voor iedereen geschikt. Het energieverbruik en vooral waterverbruik van zo'n gecombineerde machine is hoger dan twee aparte machines. Hij was even goed als een gewone machine, maar droogt minder goed dan een gewone droger. Door de kleinere inhoud is er ook meer kans op kreukels, zeker als je veel was tegelijk wil drogen. Als hij stuk is zit je gelijk en zonder was- en droger.
De voordelen zijn in de eerste plaats dat hij minder plaats inneemt en in de tweede dat hij automatisch alles achter elkaar aan kan doen. Voor bijv. iemand die voordelige nachtstroom heeft is het wel zo handig om 's avonds een niet al te grote was erin te stoppen en 's ochtends het droog en al eruit te halen.
De voornaamste reden waarom ik naar een was-droogcombinatie uitkijk is, omdat we in de eerste plaats een nieuwe wasmachine nodig hebben en in de tweede plaats af en toe een droger wel handig zou zijn voor die paar maanden (2 a 3) dat de was niet standaard buiten kan drogen. Verder zijn we kleinbehuisd.
Groeten Primavera

jds

jds

03-09-2011 om 20:15

Duur in verbruik

Ik heb een slechte ervaring met was-droogcombi (was werd idd niet droog), en daarbij slurpen die dingen energie tot en met. Dus misschien ook wel een optie om daar rekening mee te houden. Ik denk dat een goede centrifuge erbij en dan de was ophangen een betere optie is (als je daar ten minste wel plaats voor hebt dan).
Succes!

Hibiscus

Hibiscus

04-09-2011 om 11:07

Ik heb er nu een

We huren hier een huis en daar zat een was/droog combi in. Op zich een goede, van Siemens en hij wast prima. Maar ik vind het niets. Ik gebruik de droger weinig, maar bijvoorbeeld als we van vakantie terug komen, wil ik een paar wassen na elkaar kunnen draaien. Was uit de machine, in de dreoger en de volgende in de wasmachine. Nu duurt 1 was/droog ongeveer 4,5 uur. En inderdaad, eerst wassen, dan een deel eruit halen en dan pas drogen. Als je in een keer door wilt, kun je alleen kleine wasjes doen. Het komt er op neer dat ik de droger nauwelijks gebruik

Ik mis mijn aparte wasmachine/droger wel (die staan in de opslag) Dat zijn ook Mieles, daar kan de Siemens ook gewoon niet tegenop.

Ik zou zelf geen combi kopen, maar goed, als je geen ruimte hebt en perse een droger wilt, dan is het toch wel handig.

Hibiscus

Heb er eentje gehad

in een huurhuis, ik vind ook dat de was niet droog werd. Gelukkig had ik m'n Miele ( condensdroger) niet in de opslag gedaan en die stond in een gangkast, waar ik hem dus gebruikte ( met verlengsnoer en deur open). We hebben maar 3 maanden in dat huis gewoond en ik was daarna ook weer blij met mijn Miele wasmachien.

Heb er nu één

Ik heb nu al een paar jaar een was/droogcombi. Ik heb daarvoor gekozen vanwege te kleine behuizing en een beperkt budget. Ik deel de mening dat het voor kleine wasjes prima is: starttijd programmeren en in één ruk door wassen/drogen. Maar dan duurt een programma inderdaad errug lang. Het apparaat alleen gebruiken als droger duurt ook een eeuwigheid in vergelijking met de losse droger van mijn vriendin.
Als je 'm weinig gebruikt (niet aan één stuk door moet wassen) met kleine wasjes is het prima voor een huishouden van één persoon. Was je meer, dan is het zowel qua tijd als qua verbruik niet ideaal.

Groet,
Jacco

Tigress

Tigress

06-09-2011 om 19:06

Nogmaals bedankt

De meningen zijn verdeeld, maar de tendens is toch: vooral handig voor kleine wasjes en klein behuisden. Laat ik dat nu allebei hebben/zijn!

Ik heb een Indesit met 1400 toeren aangeschaft en inderdaad, het duuuurt lang zo'n hele cyclus van wassen en drogen. Bovendien kreukt de boel dan zo . Mijn oplossing is om alleen te wassen en dan de was er uithalen en uitslaan, weer losjes er terug in doen en dan pas te drogen. Veel en minder kreuk! Het bevalt me best.

Merel

Merel

07-09-2011 om 08:42

Uitgestelde tijd

Op vakantie vond ik het heel handig. Maar dan heb je al kleine wasjes. Ik liet het ding ongeveer 3 uur voor thuiskomt weer aangaan.(je kon dus de tijd instellen waarop hij startte) en als we dan van een dagje uit thuiskwamen was hij net klaar en kon ik alles meteen opvouwen.
Verder heb ik thuis een gewone droger en droog ik alles nog eens op extra droog. Sommige dingen kreukelen erg en sommige dingen helemaal niet. Wat wel helpt is de droger meteen legen nadat hij klaar is (alhoewel ik dat wel eens vergeet)

Hombre

Hombre

09-09-2011 om 10:22

Twee van ieder

Ik zag laatst in een Amerikaanse TV serie dat ze in een huis twee sets wasmachines en drogers hadden. Daar gaat het dus blijkbaar al de andere kant op. Lijkt me inderdaad wel handig...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.