Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wanneer afwasborstel vervangen?

Sinds ik verhuisd ben heb ik geen vaatwasser meer en moet alles met het handje afgewassen worden. Ik vind afwasborstels en schuursponzen vieze dingen en borstels deed ik altijd in de vaatwasser voor een beurtje, maar dat kun nu ff niet. Als het aan mij ligt, vervang ik een borstel iedere week, maar dat wordt ook zo'n dure aangelegenheid Hoe vaak vervangen jullie een vaatwasborstel?
Je snapt dat een vaatwasser hoog op het wensenlijstje staat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke67)

(Janneke67)

02-06-2012 om 12:21

Ik doe

mijn afwasborstel nog al eens even in het chloorwater zetten. Geeft me toch een fris gevoel.

Ik gebruik een groenafvalbakje, die leeg ik elke dag en spoel ik om, maar eens per week zet ik daar heet water in, met een scheut chloor, en dan gooi ik er mijn afwasborstel in, en nagelborsteltje. Uurtje weken en alles is weer schoon (voor mijn gevoel hoor, misschien klopt mijn theorie helemaal niet)

En ik gooi het inderdaad ook regelmatig in de vaatwasser. Als de haren dus echt helemaal in de war zijn ) dan vervang ik hem voor een nieuwe.

Chloor is geen schoonmaakmiddel

alleen een bleekmiddel.

Vorig jaar (meen ik) was er een programma over het (slecht) schoonmaken in ziekenhuizen. Daaruit leerde ik dat je, als je een toilet alleen met chloor 'schoon'maakt, weliswaar een frisse geur krijgt, maar verder niet veel. Eerst sop, dan naspoelen, dan chloor, dat geeft het beste effect. Nou ja, zo geredeneerd maakt jouw afwasborstel het perfect: eerst (afwas)sop, dan naspoelen, dan chloor.

Volgens mij is goed laten drogen veel belangrijker. Een afwasborstel is van kunststof, het is geen broeierig vaatdoekje.

Ik vervang een afwasborstel als de haren alle kanten op staan.

Trouwens, een vaatwasser is ook niet per definitie schoon. Laatst was in het nieuws dat in de afdichtranden allerlei afgrijselijke bacterieën huizen.

Niet zo vaak

Grappig, nooit aan gedacht om zo vaak de afwasborstel te vervangen! Ik heb er twee, een voor glazen/borden/bestek en een andere voor echt vieze of vette dingen (pannen, ovenschalen etc.). Ik vervang ze als ze er vies uitzien, maar dat duurt over het algemeen best lang. Zet ze eigenlijk ook nooit in chloor.

Ik koop trouwens altijd de iets duurdere versie (de wit met blauwe van de AH), niet alleen fijner dan die hele goedkope, maar blijft naar mijn idee ook wat langer goed/schoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.