Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

06-11-2012 om 09:18

Wandelende tak

Het duurt nog 3 maanden, maar mijn zoon wil een wandelende tak voor z'n verjaardag. Hij heeft al een naam Dit vinden wij best, zolang de bak/terrarium maar op zijn kamer blijft.
Weet iemand waar ik voordelig zo'n bak koop of kan ik die beter zelf maken? En is 1 wandelende tak niet zielig? (ik wil er straks alleen geen 500). Ik heb al gezien dat je zo'n beestje op marktplaats kan kopen (vaak gratis) en heb al enige info gelezen, maar hoor graag van ervaringsdeskundigen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

06-11-2012 om 11:41

Helaas takjes

zijn net Maria dus ze doen aan maagdelijke voortplanting Het zijn dus ook altijd vrouwtjes. Is dat naamtechnisch een probleem? Ik zou er gewoon een paar doen en de eitjes zo veel mogelijk weghalen. In het archief staan heel veel takkenverhalen!

Mijk

Fiorucci

Fiorucci

06-11-2012 om 12:38

Rafelkap

Ik heb wel eitjes voor je?

Rafelkap

Rafelkap

06-11-2012 om 12:59

Oh wat dom van me, dat had ik nog niet gelezen (voortplanting). Ik duik het archief in.
Fio, ik hoef er pas 1 (of 2) half februari.. (ik wil niet eerder tussen die friemelbeesten zitten )

De naam is: Mik Mak (vrij onzijdig toch?)

Ha een tak!

Leuk, weer een takkendraadje!
Wandelende takken kosten weinig tijd, weinig aandacht en weinig geld. Terwijl je er toch plezier aan kan beleven. Echt knuffelig zijn ze niet natuurlijk, maar dat had je hopelijk ook niet verwacht.
Takken planten zich trouwens wel degelijk seksueel voort, alleen van de soort waar Mijk op doelt (de Indische tak, ofwel meest verspreide takkensoort) zijn over het algemeen alleen vrouwtjes in kweek. Laat je even informeren welke soort tak je dus in huis haalt: niet alle takken eten ook hetzelfde.
De bak is vrij simpel: je kunt een klein aquarium of vissenbak gebruiken, dit voldoet meestal wel. De tak moet in de regel zo groot zijn als drie keer de lengte van een tak (in verband met vervellen). Je kunt het zo leuk aankleden als je wil: voor de tak is alleen van belang dat er voldoende voedsel en vocht (plantenspuit!) aanwezig is.
Één tak is zeker niet zielig. Het zijn geen sociale wezens, dus het maakt ze geen biet uit of ze in hun eentje zitten of met zijn vijfhonderden.
Veel plezier ermee!
n@nny

takke-zoon

takke-zoon

06-11-2012 om 19:08

Jaa..takkedraadje

Ik wilde er al eentje starten.
Wie heeft er eitjes voor me??

Zoon heeft takkenruimte gekregen voor zn verjaardag. Klasgenootje zou wil takjes/eitjes kunnen regelen, maar laat verstak gaan helaas...

Dus...als iemand wat voor me heeft??
Mail kan naar zeb @ online . nl

An

An

06-11-2012 om 21:09

Of een flappertak!

Die hebben wij op school. Geweldig leuk! Wordt wel iets groter dan een wandelende tak. Verzorging valt erg mee.(verse blaadjes, beetje nat, af en toe bak schoonmaken)

Groet, an

mix

mix

06-11-2012 om 21:45

Takke-zoon ot

"maar laat versTAK gaan helaas..."
Hij's leuk en in stijl

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2012 om 07:20

Takkezoon

Ik mail je.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.