Huis, Tuin en Keuken
Mika2024
15-09-2024 om 10:18
Wandel jij alleen in de natuur?
Helaas is onze hond een tijdje terug overleden en ik mis haar enorm. Buiten het dagelijks wandelen in de buurt ging ik ook vaak even met haar naar andere natuurgebieden. Nu zij er niet meer is doe ik het niet meer, deels moet ik er nog aan wennen dat het nu toch anders wandelen is maar ik voel me ook wat onveilig. Is het wel vertrouwd dat ik alleen in het bos loop etc. Soms wandel ik wel met man maar dat is minder vaak omdat hij wat minder van het wandelen is. Een nieuwe hond ben ik nog niet over uit maar neig nog naar niet. Maar goed mijn vraag is wandel jij alleen in een natuurgebied?
Lizzyliz
17-09-2024 om 20:21
Ik wandel wel soms alleen in de natuur. Wel overdag. Ik ben dan niet bang, maar ik doe bv geen oortjes in. Ook omdat ik fietsers aan wil komen horen, maar ook omdat ik het geen prettig gevoel vind dat ik niets meekrijg van wat er achter me gebeurt.
Moederkareltje
17-09-2024 om 20:28
Ysenda schreef op 17-09-2024 om 20:05:
[..]
Kan ie toch ook gewoon even bellen.
Dat deden we eerst maar dan moet ik eerst opnemen dan uitleggen waar ik ben en voorspellen waar ik over 10 of 15 min ben en dat weet ik gewoon niet. We zijn vooral in beweging van een na andere speeltuintje, park, boodschap hier en daar doen.
Mika2024
18-09-2024 om 06:53
Ik heb alleen de locatie aan staan wanneer ik alleen wandel in een afgelegen gebied, en man wanneer hij s’nachts weg is voor storing voor de rest niet, kinderen hebben ook geen locatie aan staan.
Ik ben niet echt heel angstig om alleen te wandelen maar wel een schrikbeeld van stel dat me wat overkomt en niemand kan me vinden. Zoals onlangs gebeurde in Griekenland waar die vrouw ook alleen wandelen ging en vermist raakte. Dat lijkt me zo erg ook voor familie.
En natuurlijk moet je niet altijd stil staan bij dat soort gevallen maar het gaat soms wel door mijn hoofd. Maar ik ben vandaag vrij en ga vanmiddag even lekker ergens wandelen met dit mooie weer, mis mijn hondenmaatje dan wel maar daar zal ik door heen moeten.
Temet
18-09-2024 om 08:29
Lijkt mij ook een kwestie van even erdoorheen moeten. Wie graag wandelt maar nooit een hond heeft gehad (zoals ik) heeft hier nooit over na hoeven denken, en dan lijkt het gek dat iemand het niet zo prettig vindt om te wandelen zonder hond. Maar als je gewend bent om altijd je hond bij je te hebben ligt dat natuurlijk anders. Kwestie van wennen, het komt vast goed.
EvansDesiree
20-09-2024 om 10:10
Natuurlijk! Heerlijk juist om dat alleen te doen. Nier afhankelijk van wanneer iemands tijd of zin heeft. Soms luister ik muziek of een podcast. Of luisterboek. Gewoon doen hoor. Ik zie zoveel mensen dat doen.
Lizzyliz
20-09-2024 om 12:23
En dan lees ik nu net dat in een wandelgebied hier vlakbij een zedendlict is gebeurd, afgelopen woensdagochtend om 8.30 uur. De politie is op zoek naar getuigen. Het gebeurt echt wel eens, ook al is het niet heel vaak. Altijd alert blijven.
sophiev
30-09-2024 om 15:27
Jazeker! vaak wel in een wat drukker bos, omdat ik mij dan ook wat veiliger voel eerst deed ik het ook met mijn hond die is nu wat op leeftijd dus kan dat helaas niet meer. het ligt er natuurlijk aan de omgeving waar je wandelt en anders je live locatie standaard delen met je man of een vriendin is ook een optie om je wat veiliger te voelen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.