Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sanne01

Sanne01

14-11-2011 om 16:14

Walking dinner, verjaardag dochter!

Hoi, mijn dochter wordt woensdag 5 en zaterdag vieren we dat met familie en vrienden. Iedereen blijft altijd eten maar ik heb altijd zo'n stress moment om ineens alles op tafel te krijgen dat ik het nu wil verspreiden. Was laatst op een bedrijfsfeestje waar ze een walking dinner hadden, en dat lijkt me wel wat! Wie heeft er nog wat lekkere kleine recepten? Gehaktballetjes en kippenpootjes staan al op het lijstje! Heb ook eigenlijk niet zoveel zin om voor de kinderen iets heel anders te maken! Nou bedankt alvast!
Groetjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

14-11-2011 om 19:03

Geen tips maar

Is het niet een walk-in dinner? Je wilt toch niet dat je eten ineens de benen neemt!

Daar zou ik nou stress van krijgen

telkens maar weer allemaal lekkere dingen uit de keuken moeten toveren tijdens een verjaardag. Dan sta je dus de hele tijd in de keuken.

Mijn tip is, maak het jezelf niet zo moeilijk. Lekkere pan soep met broodjes of een flinke pan pasta en saus. Volgens mij heb je daar minder stress van, dan telkens wat uit de keuken moeten toveren.

groetjes van Purk

Sawo

Sawo

14-11-2011 om 19:48

Wraps en nog meer

Hoi Sanne

Erg lekker wraps maken met kruidenkaas en ham of zalm strak oprollen in stukjes snijden, prikkertje erdootr.
gewoon koud opeten

pan pindasaus lekker met de balletjes en een stuk brood erbij.

te koop bij oa Hema kleine sausijsenbroodjes en kaasbroodjes, even opwarmen en klaar.

Stukjes vis bv haring

asperges met ham. kaasblokjes of kaas die op de stokbroodjes kunt smeren.

groententaart en in stukjes snijden ook kant en klaar bij AH.

stukken pizza.

knoflook brood van AH

maatijdsalades oa pasta, rijst enz

succes

Saar

+ Brunette +

+ Brunette +

14-11-2011 om 21:24

Zus

Je zou het denken, walk-in dinner. Aan de andere kant zou het ook een soort vertaling kunnen zijn van "lopend buffet", een uitdrukking die ik altijd nogal merkwaardig heb gevonden.

Annet

Annet

14-11-2011 om 21:47

Ik zou het een bewegend diner noemen

en dan overal op de begane grond lekkere hapjes neerzetten (3 verschillende plekken of zo, warmhouddingen erbij), tussendoor nieuwe aanvoer (geen vervanging maar nieuwe hapjes). Ik kan me voorstellen dat mensen nieuwsgierig alle plekken aflopen.
Het enige nadeel is dat je dan zelf niet aan eten toekomt.
Ik zet wel alles tegelijk op de buffettafel, wacht tot iedereen heeft opgeschept (en vul zo nodig tussendoor bij), vul mijn eigen bord, ga op de bank zitten met een glas wijn erbij en kom de rest van de avond niet meer overeind.
Gelukkig doet man de rest......

Guinevere

Guinevere

14-11-2011 om 22:21

Lol annet

Een bewegend diner, haha. Moet je wel alles een week van te voren klaar zetten, anders beweegt het nog niet goed genoeg op het feestje.

Sanne01

Sanne01

17-11-2011 om 10:08

Bedanktie re

Hoi bedankt voor jullie reacties. En het is wel een walking diner, gewoon van lopend dineren. Je loopt en praat terwijl er eten langs komt! ;o)
Hier komt er sowieso':
Bakjes spaghetti
spareribs
kleine pizza
kippenpootjes
griekse salade
zalm op toast met limoenmaonaise
kippensoep
Kaassie/ worstie ( gevraagd door kids)
Komen nog wel wat dingetjes bij maar zit hier al genoeg voor de kinderen bij of moet ik daar nog apart wat voor maken?

Sanne01

Sanne01

17-11-2011 om 10:12

Aanvulling

Vergeet ik de geitenkaashapjes
gehaktballetjes met pindasaus
stokbrood dip en homemade knoflooksaus

Prima!

klinkt goed! volgens mij is er voor de kinderen ook wel genoeg keuze, hoor!

Lekker. Veel plezier!

Annet

Annet

17-11-2011 om 17:40

Mijn kinderen zouden alles lusten m.u.v.

de griekse salade.
Ik zou ook wat rauwkost neerzetten/langs laten wandelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.