Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisbeth

lisbeth

02-06-2014 om 13:13

wafels met aardbeien voor 27 kinderen, hoeveel aardbeien

dochter gaat wafels met aardbeien en slagroom trakteren. Ongeveer 27 kinderen, groep 7 en 8. Nu zit ik te twijfelen over de hoeveelheid aardbeien. Het zijn geen megadikke wafels, gewoon normale zelfgebakken.
Hoeveel kilo aardbeien zou ik moeten inslaan?

Katniss

Katniss

02-06-2014 om 13:14

Los erbij?

Doe je de aardbeien los bij de wafels? Ik zou 1,5 kilo kopen, dat moet toch wel voldoende zijn.

lisbeth

lisbeth

02-06-2014 om 13:15

ja los

iedere aardbei door de helft. ik was zelf aan 2 tot 3 kilo aan hetd enken maar een collega had het over 4 tot 5 kilo, daar schrok ik even van

Tijgeroog

Tijgeroog

02-06-2014 om 13:19

Hmm...

Ik zou ze goedkoop bij de boer halen (maar dat kan hier heel makkelijk) en ruim inkopen, en dan zou ik met drie a vier kilo thuiskomen. Wat er overblijft eet ik graag zelf op of ik maak er jam van.

Maar bedenk anders hoeveel aarbeien je per kind wil geven (aantal of gewicht), en reken dan evn uit hoeveel je nodig hebt.

even tellen

Per wafel 1 of 2 aardbeien, net hoe dun je snijdt. Even tellen en dan kijken hoeveel er in een doosje zit.
Ik gok op ongeveer 12 aardbeien per doosje van een pond, maar ik kan er naast zitten, ik zou tellen. Dat zou dan 60 aardbeien zijn, dat is 2,5 kg. Of de helft natuurlijk.

lisbeth

lisbeth

02-06-2014 om 13:22

niet zo zuinigjes

1 wafel pp, maar met de fruit mogen ze wel wat guller zijn vind ik.

Katniss

Katniss

02-06-2014 om 13:25

500 gram

Wij eten met zijn drieën een doosje van 500 gram als toetje. Dan hebben we een aardig gevuld bakje, en echt wel meer dan 12 aardbeien in totaal. Naast de wafels zou dat voldoende zijn voor 6 kinderen, dus dan zou je 2,5 kilo nodig hebben.

Hanne.

Hanne.

02-06-2014 om 17:22

2,5 kg

100 gram pp lijkt mij een redelijk (tot grote) hoeveelheid. Met die 2,5 kg lijkt me dat je wel goed zit. (en ik vermoed dat je evt over houdt)

(die 5 kg van je college lijkt me errug royaal. Da's een bijna een half pond pp)

lisbeth

lisbeth

03-06-2014 om 09:09

super dank jullie

ik haal 3 kilo, wat over blijft eten we ons 's middags lekker zelf op
Man heeft gisteren tot laat wafels zitten bakken met dochter. Ze is er helemaal blij mee

amk

amk

03-06-2014 om 14:02

niet de slagroom er al vast opdoen, er zijn veel kinderen die geen slagroom lusten of niet mogen.

En de aardbeien

kun je met een eiersnijder in plakjes snijden, blijven ze beter op de wafels liggen : )

lisbeth

lisbeth

03-06-2014 om 15:37

dank voor de tips

slagroom apart, zeker weten dochter is namelijk zelf gen liefhebben.
eiersnijder helemaal goede tip.

lisbeth

lisbeth

05-06-2014 om 09:00

hoe het is gegaan

dochter heeft naar eigen zeggen punten gescoord bij haar klas. alle kinderen plus juf hebben gesmuld. ze mochten allemaal 1 wafel pakken maar zich twee keer bedienen van de aardbeien met slagroom.
3 kilo aardbeien is opgegaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.